Čarodějnický český jazyk a matematika

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 43.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 5. 2024
Sdílet:

Zábavné procvičování učiva - českého jazyka (vyjmenovaná slova, pády, slovní druhy, tvůrčí psaní) a matematiky (pamětné +, -, . , :, logické uvažování a geometrie) spojené tématem čarodějnic. Jako bonus 6 stránek omalovánek.

Část českého jazyka obsahuje celkem pět úkolů. Žáci si v nich procvičí vyjmenovaná slova, pády podstatných jmen, některé slovní druhy a tvůrčí psaní - popis pracovního postupu (tvorba lektvaru).

První úkol - běhací diktát - žáci získají zaklínadlo pro závěrečný lektvar. Po třídě či chodbě jsou místěné kartičky se slovy na konci veršů. Žáci musí dané slovo najít a podle významu umístit do zaříkání, aby se to rýmovalo.

Druhým úkolem si žáci zopakují pády podstatných jmen. Je třeba spárovat správnou čarodějnici a jejího pomocníka. Římská číslovka za jménem čarodějnice napovídá, jaký pád dané čarodějnici patří.

Třetí úkol vychází z předchozího, kdy žáci opíší vlastní jména čarodějnic a jejich pomocníků. Na řádku pod použijí jejich jména ve větách, do který přidají sloveso a další dvě přídavná jména.

Čtvrtý úkol je pohádka o čarodějnici, která udělala chybu. V textu jsou vynechaná vyjmenovaná a příbuzná slova. Žáci z nápovědy vybírají vhodná slova a doplňují je do vět tak, aby dávaly smysl.

Pátý úkol je nutné zařadit po hodině matematiky a je zaměřen na tvůrčí psaní - recept na výrobu lektvaru. Žáci použijí ingredience, které rozluštili v matematice. Přidají další svoje ingredience a tím si lektvar individualizují. Svému lektvaru vymyslí vhodný název, komplexní přípravu a použití včetně užívání. Rychlejší žáci si mohou pergamen vyzdobit.

Matematická část se skládá z celkem sedmi úkolů. Žáci si v nich procvičí pamětné sčítání v oboru do 100 a do 1000. Dále malou násobilku a násobení a dělení násobků deseti. Dále je zde také umístěna úloha s logickými řadami, kdy žáci musí přijít na číslo, které jev řadě špatně. V geometrické části žáci rýsují přímé čáry - navigace pro čarodějnice. Procvičí si délku úsečky - dorýsují násadu od koštěte a rýsování rovnoramenného trojúhelníku - trojnožka na kotlík.

První úkol - pamětné sčítání a odčítání do 1000, spolu s násobilkou - přednost matematických operací.

Druhý úkol je zaměřen na procvičování násobení a dělení násobků 10 a 100. Jako ingredience vyjde prach z rohu jednorožce.

Třetím úkolem jsou logické řady. Čtvrtý úkol je slovní úloha.

Pátým úkolem si žáci opět procvičí pamětné počítání - sčítání a odčítání do 100 a násobilku. Výsledek příkladu si napíší na vrchol stromu. Poté musí zjistit, jaký příklad na násobení to je a podle toho dorýsují podle pravítka cestu pro čarodějnice k jejich domu.

V šestém úkolu žáci dorýsují rovnoramenný trojúhelník. Základna trojúhelníku by měla začínat ve vynačeném bodě, aby se tam žákům kotlík vešel. V posledním sedmém úkolu žáci dorýsují úsečku - snězenou násadu od koštěte.

Obrázky čarodějnic a jejich pomocníků vygenerovala AI Midjourney.

Další produkty od autora Magdalena Weinerová

433808
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5.
Didaktické hry
Soubor se skládá se 48 kartiček vyjmenovaných slov, slov příbuzných, obtížnější slov či slov pro žáky méně známých. Lze
35.00 Kč
405149
Anglický jazyk
4., 5.
Didaktické hry
Materiál obsahuje 32 kartiček známých osobností s jejich údaji jako je celé jméno, datum narození, národnost a jazyky
39.00 Kč
74310
Anglický jazyk
4.
Didaktické hry
Kartičky na procvičování slovní zásoby sporty. Vytvořeno podle učebnice Chit Chat 2. V materiálu jsou sporty: play
28.00 Kč
708433
Matematika
4.
Pracovní listy
Materiál se skládá ze šesti aktivit, při kterých si žáci procvičí pamětné sčítání a odčítání, dělení se zbytkem
30.00 Kč
Čarodějnický český jazyk a matematika Čarodějnický český jazyk a matematika
Zábavné procvičování učiva - českého jazyka (vyjmenovaná slova, pády, slovní druhy, tvůrčí psaní) a matematiky (pamětné +, -, . , :, logické uvažování a geometrie) spojené tématem čarodějnic. Jako bonus 6 stránek omalovánek. Část českého jazyka obsahuje celkem pět úkolů. Žáci si v nich procvičí vyjmenovaná slova, pády podstatných jmen, některé slovní druhy a tvůrčí psaní - popis pracovního postupu (tvorba lektvaru). První úkol - běhací diktát - žáci získají zaklínadlo pro závěrečný lektvar. Po třídě či chodbě jsou místěné kartičky se slovy na konci veršů. Žáci musí dané slovo najít a podle významu umístit do zaříkání, aby se to rýmovalo. Druhým úkolem si žáci zopakují pády podstatných jmen. Je třeba spárovat správnou čarodějnici a jejího pomocníka. Římská číslovka za jménem čarodějnice napovídá, jaký pád dané čarodějnici patří. Třetí úkol vychází z předchozího, kdy žáci opíší vlastní jména čarodějnic a jejich pomocníků. Na řádku pod použijí jejich jména ve větách, do který přidají sloveso a další dvě přídavná jména. Čtvrtý úkol je pohádka o čarodějnici, která udělala chybu. V textu jsou vynechaná vyjmenovaná a příbuzná slova. Žáci z nápovědy vybírají vhodná slova a doplňují je do vět tak, aby dávaly smysl. Pátý úkol je nutné zařadit po hodině matematiky a je zaměřen na tvůrčí psaní - recept na výrobu lektvaru. Žáci použijí ingredience, které rozluštili v matematice. Přidají další svoje ingredience a tím si lektvar individualizují. Svému lektvaru vymyslí vhodný název, komplexní přípravu a použití včetně užívání. Rychlejší žáci si mohou pergamen vyzdobit. Matematická část se skládá z celkem sedmi úkolů. Žáci si v nich procvičí pamětné sčítání v oboru do 100 a do 1000. Dále malou násobilku a násobení a dělení násobků deseti. Dále je zde také umístěna úloha s logickými řadami, kdy žáci musí přijít na číslo, které jev řadě špatně. V geometrické části žáci rýsují přímé čáry - navigace pro čarodějnice. Procvičí si délku úsečky - dorýsují násadu od koštěte a rýsování rovnoramenného trojúhelníku - trojnožka na kotlík. První úkol - pamětné sčítání a odčítání do 1000, spolu s násobilkou - přednost matematických operací. Druhý úkol je zaměřen na procvičování násobení a dělení násobků 10 a 100. Jako ingredience vyjde prach z rohu jednorožce. Třetím úkolem jsou logické řady. Čtvrtý úkol je slovní úloha. Pátým úkolem si žáci opět procvičí pamětné počítání - sčítání a odčítání do 100 a násobilku. Výsledek příkladu si napíší na vrchol stromu. Poté musí zjistit, jaký příklad na násobení to je a podle toho dorýsují podle pravítka cestu pro čarodějnice k jejich domu. V šestém úkolu žáci dorýsují rovnoramenný trojúhelník. Základna trojúhelníku by měla začínat ve vynačeném bodě, aby se tam žákům kotlík vešel. V posledním sedmém úkolu žáci dorýsují úsečku - snězenou násadu od koštěte. Obrázky čarodějnic a jejich pomocníků vygenerovala AI Midjourney.
UUCZ-562339
Český jazyk>Matematika>Pracovní listy>3.>🧙 Čarodějnice
45.00