Zábavné procvičování učiva - českého jazyka (vyjmenovaná slova, pády, slovní druhy, tvůrčí psaní) a matematiky (pamětné +, -, . , :, logické uvažování a geometrie) spojené tématem čarodějnic. Jako bonus 6 stránek omalovánek.
Část českého jazyka obsahuje celkem pět úkolů. Žáci si v nich procvičí vyjmenovaná slova, pády podstatných jmen, některé slovní druhy a tvůrčí psaní - popis pracovního postupu (tvorba lektvaru).
První úkol - běhací diktát - žáci získají zaklínadlo pro závěrečný lektvar. Po třídě či chodbě jsou místěné kartičky se slovy na konci veršů. Žáci musí dané slovo najít a podle významu umístit do zaříkání, aby se to rýmovalo.
Druhým úkolem si žáci zopakují pády podstatných jmen. Je třeba spárovat správnou čarodějnici a jejího pomocníka. Římská číslovka za jménem čarodějnice napovídá, jaký pád dané čarodějnici patří.
Třetí úkol vychází z předchozího, kdy žáci opíší vlastní jména čarodějnic a jejich pomocníků. Na řádku pod použijí jejich jména ve větách, do který přidají sloveso a další dvě přídavná jména.
Čtvrtý úkol je pohádka o čarodějnici, která udělala chybu. V textu jsou vynechaná vyjmenovaná a příbuzná slova. Žáci z nápovědy vybírají vhodná slova a doplňují je do vět tak, aby dávaly smysl.
Pátý úkol je nutné zařadit po hodině matematiky a je zaměřen na tvůrčí psaní - recept na výrobu lektvaru. Žáci použijí ingredience, které rozluštili v matematice. Přidají další svoje ingredience a tím si lektvar individualizují. Svému lektvaru vymyslí vhodný název, komplexní přípravu a použití včetně užívání. Rychlejší žáci si mohou pergamen vyzdobit.
Matematická část se skládá z celkem sedmi úkolů. Žáci si v nich procvičí pamětné sčítání v oboru do 100 a do 1000. Dále malou násobilku a násobení a dělení násobků deseti. Dále je zde také umístěna úloha s logickými řadami, kdy žáci musí přijít na číslo, které jev řadě špatně. V geometrické části žáci rýsují přímé čáry - navigace pro čarodějnice. Procvičí si délku úsečky - dorýsují násadu od koštěte a rýsování rovnoramenného trojúhelníku - trojnožka na kotlík.
První úkol - pamětné sčítání a odčítání do 1000, spolu s násobilkou - přednost matematických operací.
Druhý úkol je zaměřen na procvičování násobení a dělení násobků 10 a 100. Jako ingredience vyjde prach z rohu jednorožce.
Třetím úkolem jsou logické řady. Čtvrtý úkol je slovní úloha.
Pátým úkolem si žáci opět procvičí pamětné počítání - sčítání a odčítání do 100 a násobilku. Výsledek příkladu si napíší na vrchol stromu. Poté musí zjistit, jaký příklad na násobení to je a podle toho dorýsují podle pravítka cestu pro čarodějnice k jejich domu.
V šestém úkolu žáci dorýsují rovnoramenný trojúhelník. Základna trojúhelníku by měla začínat ve vynačeném bodě, aby se tam žákům kotlík vešel. V posledním sedmém úkolu žáci dorýsují úsečku - snězenou násadu od koštěte.