2 VERZE - 2. - 3. třída a 4. - 5. třída. Hra je založena na příběhu o ztracené Knize hříchů, která se rozpadla na několik částí. Úkolem žáků je pomocí řešení úloh získávat dílky knihy, a na konci ji složit a „zachránit čertíka“.
Soubor obsahuje:
- úvodní příběh o čertíkovi, který ztratil Knihu hříchů a závěrečný příběh
- 2 verze - 6 úkolů / stanovišť (různorodé – logické, jazykové, matematické...)
- Knihu hříchů na rozstříhání (skládanka)
- řešení
- různé varianty tisku (černobílá x barevná, jednotlivec x skupina)
Cíl:
- rozvoj logického myšlení, spolupráce a komunikace
- motivace dětí k samostatnému řešení problémů
- prožitkové učení a práce s příběhem
- aktivní zapojení žáků do hledání řešení a společného cíle
Organizace:
Žáci pracují jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupinkách.
Za splněný úkol dostanou 1 dílek Knihy hříchů. Pokud mají chybu, učitel neříká kterou, ale pouze počet chyb - práce s chybou.
Po získání všech šesti dílků musí knihu správně složit, aby zachránili čertíka - odměna je na učiteli.
Varianty tisku:
- Barevná verze – estetická, líbivá, doporučeno pro skupinovou práci, určitě zalaminovat.
- Černobílá verze – ekonomičtější, vhodná pro to, aby žáci dokreslovali nebo psali.
Možnosti:
Oboustranný tisk + psací folie/kapsy – žáci píší fixem, mohou gumovat a opravovat.
Jednostranný tisk + rozstříhání – učitel postupně rozdává jednotlivé úkoly.
Průběh hry:
- Přečtení příběhu (učitel nebo žáci)
Cílem je naladit atmosféru – Popletius, ztracená kniha, čertí zmatek...
- Rozdělení do týmů / dvojic
- Každý tým dostane list nebo jen první úkol
- Každý plní úkoly podle svého tempa, po každém úkolu přijde na kontrolu, aby získal postupně části knihy. Po získání 6 dílků, následuje skládání Knihy hříchů:
- zalaminujeme, žáci složí
- nezalaminujeme, žáci složí a nalepí Knihu hříchů na papír a vystříhnou
- Může být odměna (certifikát, razítko, sladkost),
- Závěrečný příběh o záchraně Popletia.








