Příběhy o dětech (Eliška, Tereza, Matěj a Tomáš) jsou rozvěšené po třídě na různých místech. Každý příběh můžete namnožit vícekrát, aby byl dostatek prostoru pro všechny skupinky. (jednotlivce)Děti si vezmou svou detektivní tabulku a tužku. Nebo si jí nechají na lavici (těžší verze)Děti najdou kartu například s Terezkou a začnou si číst informace. Po přečtení se vrací na své místo a vyplní část tabulky odpovídající jménu dítěte z příběhu. Postupně čtou příběhy všech čtyř dětí a vyplňují další informace do tabulky.
Spolupráce
Hra se může hrát individuálně, ale nejlépe se osvědčuje spolupráce ve dvojicích. Děti si společně čtou, diskutují a pomáhají si vyplnit tabulku.
Pokud se děti chtějí ujistit, že mají vše správně, mohou se sami zkontrolovat podle sebehodnotící tabulky nebo přinést svou tabulku paní učitelce ke kontrole.
Vyhodnocení
Hra končí, když děti vyplní všechny informace do tabulky a zkontrolují své odpovědi.
Na závěr si mohou sdílet své výsledky a říct, jaké zajímavosti o dětech objevily.
Cíle hry
Čtení s porozuměním: Děti čtou texty a hledají klíčové informace.
Rozvoj paměti a orientace v textu: Děti si zapamatují detaily a zapisují je na správné místo.
Spolupráce: Ve dvojicích si děti navzájem pomáhají, čímž se učí týmové práci.
Sebehodnocení: Děti si kontrolují svou práci a posilují vlastní zodpovědnost za výsledky.
Hru zvládnou děti od 2. do 4. třídy.