Pomůcka je zaměřena na pečlivé čtení slov a porozumění jejich významu. Žáci pracují se slovy, která se liší pouze drobnou změnou (např. jedna hláska, diakritika, délka samohlásky). Tento typ cvičení vychází z principů fonematického uvědomování, které je klíčové pro rozvoj čtenářských dovedností.
Žáci si procvičují zejména:
- fonematickou diferenciaci
- auditivní a vizuální diskriminaci
- porozumění změnám významu
- porozumění čtenému textu na úrovni věty
- vizuálně-sluchové párování
U žáků s rizikem specifických poruch učení je tento typ cvičení doporučován jako podpůrná strategie pro rozvoj přesného čtení a fonologického uvědomování.
Co najdete:
90 kartiček
- 30 slov
- 30 obrázků
- 30 vět s obrázkem a vynechaným slovem
- kontrolku na zadní straně kartiček
Žáci doplňují chybějící slovo do věty nebo párují slovo a obrázek.











