Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost

Počet stran:
21
Velikost: 22.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2025
Sdílet:

Zábavné čtení s porozuměním ze včelího úlu! Příběhy plné emocí, drobných dobrodružství a každodenních malérů včelek rozvíjí porozumění textu a dějovou posloupnost. Skvělé do lavice i pro skupinovou práci. 

Obsah materiálu:

  • 12 pracovních listů nebo 33 originálních příběhů ze života včelek
  • každý příběh obsahuje 6 vět k seřazení podle dějové posloupnosti
  • Příběhy jsou rozděleny podle emocí hlavních postav – včelek (např. smutná, rošťácká, překvapená…). Ke každé emoci jsou 3 příběhy.
  • Řešení pro snadnou kontrolu

Výukový charakter:

Materiál cíleně rozvíjí:

  • Čtení s porozuměním – děti pracují s celistvým příběhem a přemýšlejí nad logickou návazností jednotlivých částí.
  • Schopnost vnímat strukturu děje – určují začátek, zápletku, vyvrcholení a závěr.
  • Rozvoj slovní zásoby a empatie – děti se seznamují s emocemi a učí se je chápat v různých souvislostech.
  • Vyjadřování a vyprávění – materiál podporuje rozvoj vypravěčských dovedností.
  • Možnost integrace s prvoukou – téma včel lze propojit s učivem o přírodě, ekosystémech či ochraně opylovačů.

Metodický postup:

  • Materiál lze využít jako pracovní listy do lavice nebo jej zalaminovat pro opakované použití.
  • Včelí příběhy mohou děti řešit:
    • Jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupinách
    • Společnou diskuzí nad pořadím vět a emocemi
    • Formou centra/stanoviště s rotací skupin
    • Psaním do sešitu – děti mohou přepsat příběh podle dějové posloupnosti do sešitu.
  • Součástí materiálu je řešení.

Příběhy lze využít i v rámci projektového dne o včelách nebo Dne včel (20. května).

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

727538
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Obsah materiálu: 57 karet s příklady (možnost laminace a práce s mazací fixou pro opakované použití) 13 prázdných karet
35.00 Kč
766950
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah materiálu: 70 kartiček s tajemnými slovy: Každá kartička obsahuje hlavní slovo a pět jasných, jednoduchých slov
40.00 Kč
840144
Český jazyk
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Hravé čtení a pohyb v jednom! Děti hledají obrázky odpovídající větám, doplňují písmena a odhalují tajemnou větu. Na
40.00 Kč
729461
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 60 kartiček s vánočními perníčky, na kterých děti porovnávají, zda je „více“, „méně“ nebo „stejně“ a
40.00 Kč
Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost
Zábavné čtení s porozuměním ze včelího úlu! Příběhy plné emocí, drobných dobrodružství a každodenních malérů včelek rozvíjí porozumění textu a dějovou posloupnost. Skvělé do lavice i pro skupinovou práci. Obsah materiálu:12 pracovních listů nebo 33 originálních příběhů ze života včelekkaždý příběh obsahuje 6 vět k seřazení podle dějové posloupnostiPříběhy jsou rozděleny podle emocí hlavních postav – včelek (např. smutná, rošťácká, překvapená…). Ke každé emoci jsou 3 příběhy.Řešení pro snadnou kontroluVýukový charakter:Materiál cíleně rozvíjí:Čtení s porozuměním – děti pracují s celistvým příběhem a přemýšlejí nad logickou návazností jednotlivých částí.Schopnost vnímat strukturu děje – určují začátek, zápletku, vyvrcholení a závěr.Rozvoj slovní zásoby a empatie – děti se seznamují s emocemi a učí se je chápat v různých souvislostech.Vyjadřování a vyprávění – materiál podporuje rozvoj vypravěčských dovedností.Možnost integrace s prvoukou – téma včel lze propojit s učivem o přírodě, ekosystémech či ochraně opylovačů.Metodický postup:Materiál lze využít jako pracovní listy do lavice nebo jej zalaminovat pro opakované použití.Včelí příběhy mohou děti řešit:Jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupináchSpolečnou diskuzí nad pořadím vět a emocemiFormou centra/stanoviště s rotací skupinPsaním do sešitu – děti mohou přepsat příběh podle dějové posloupnosti do sešitu.Součástí materiálu je řešení.Příběhy lze využít i v rámci projektového dne o včelách nebo Dne včel (20. května).Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-878262
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Ostatní>Školní družina>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌸 Jaro>🐝 Včely
40.00