Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost

Počet stran:
21
Velikost: 22.76 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 5. 2025
Sdílet:

Zábavné čtení s porozuměním ze včelího úlu! Příběhy plné emocí, drobných dobrodružství a každodenních malérů včelek rozvíjí porozumění textu a dějovou posloupnost. Skvělé do lavice i pro skupinovou práci. 

Obsah materiálu:

  • 12 pracovních listů nebo 33 originálních příběhů ze života včelek
  • každý příběh obsahuje 6 vět k seřazení podle dějové posloupnosti
  • Příběhy jsou rozděleny podle emocí hlavních postav – včelek (např. smutná, rošťácká, překvapená…). Ke každé emoci jsou 3 příběhy.
  • Řešení pro snadnou kontrolu

Výukový charakter:

Materiál cíleně rozvíjí:

  • Čtení s porozuměním – děti pracují s celistvým příběhem a přemýšlejí nad logickou návazností jednotlivých částí.
  • Schopnost vnímat strukturu děje – určují začátek, zápletku, vyvrcholení a závěr.
  • Rozvoj slovní zásoby a empatie – děti se seznamují s emocemi a učí se je chápat v různých souvislostech.
  • Vyjadřování a vyprávění – materiál podporuje rozvoj vypravěčských dovedností.
  • Možnost integrace s prvoukou – téma včel lze propojit s učivem o přírodě, ekosystémech či ochraně opylovačů.

Metodický postup:

  • Materiál lze využít jako pracovní listy do lavice nebo jej zalaminovat pro opakované použití.
  • Včelí příběhy mohou děti řešit:
    • Jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupinách
    • Společnou diskuzí nad pořadím vět a emocemi
    • Formou centra/stanoviště s rotací skupin
    • Psaním do sešitu – děti mohou přepsat příběh podle dějové posloupnosti do sešitu.
  • Součástí materiálu je řešení.

Příběhy lze využít i v rámci projektového dne o včelách nebo Dne včel (20. května).

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

769738
Nezařazené k předmětu
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: příběh o Anetce pracovní list květina sebelásky - šablona pracovní list květina sebelásky - nápověda
30.00 Kč
798687
Matematika
Školní družina, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Jógová běhačka rozhýbe děti a zároveň procvičí počítání do 15 a 20 bez přechodu desítky i s přechodem. Na každém
35.00 Kč
783620
Tělesná výchova
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Obsah materiálu: 23 karet jógových pozic (velikost 10×14 cm) – každá karta obsahuje ilustraci jógové pozice s Yettim
68.00 Kč
776486
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: Pracovní list s 10 nápovědami - dvě varianty písma (velká a malá tiskací písmena) pro různé úrovně
35.00 Kč
Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost Čtení s porozuměním - Ze života včelek - dějová posloupnost
Zábavné čtení s porozuměním ze včelího úlu! Příběhy plné emocí, drobných dobrodružství a každodenních malérů včelek rozvíjí porozumění textu a dějovou posloupnost. Skvělé do lavice i pro skupinovou práci. Obsah materiálu:12 pracovních listů nebo 33 originálních příběhů ze života včelekkaždý příběh obsahuje 6 vět k seřazení podle dějové posloupnostiPříběhy jsou rozděleny podle emocí hlavních postav – včelek (např. smutná, rošťácká, překvapená…). Ke každé emoci jsou 3 příběhy.Řešení pro snadnou kontroluVýukový charakter:Materiál cíleně rozvíjí:Čtení s porozuměním – děti pracují s celistvým příběhem a přemýšlejí nad logickou návazností jednotlivých částí.Schopnost vnímat strukturu děje – určují začátek, zápletku, vyvrcholení a závěr.Rozvoj slovní zásoby a empatie – děti se seznamují s emocemi a učí se je chápat v různých souvislostech.Vyjadřování a vyprávění – materiál podporuje rozvoj vypravěčských dovedností.Možnost integrace s prvoukou – téma včel lze propojit s učivem o přírodě, ekosystémech či ochraně opylovačů.Metodický postup:Materiál lze využít jako pracovní listy do lavice nebo jej zalaminovat pro opakované použití.Včelí příběhy mohou děti řešit:Jednotlivě, ve dvojicích nebo ve skupináchSpolečnou diskuzí nad pořadím vět a emocemiFormou centra/stanoviště s rotací skupinPsaním do sešitu – děti mohou přepsat příběh podle dějové posloupnosti do sešitu.Součástí materiálu je řešení.Příběhy lze využít i v rámci projektového dne o včelách nebo Dne včel (20. května).Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
UUCZ-878262
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Ostatní>Školní družina>2.>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🌸 Jaro>🐝 Včely
40.00