Co se honí hlavou cestujícím? Děti doplňují mezery, přepisují věty nebo počítají slova. 108 myšlenek rozvíjí čtení s porozuměním, psaní a gramatiku. Ideální pro laminaci. Starší děti si mohou procvičit větný rozbor.
Obsah materiálu:
- 108 vět z prostředí autobusů, vlaků a metra – žáci doplňují mezery mezi slovy a přepisují věty správně.
- Věty psané tiskacím i psacím písmem pro různé úrovně dovedností.
- Řešení
Každá věta představuje myšlenku, kterou by si mohl cestující říkat během cesty autobusem, metrem nebo při čekání na zastávce. Děti dělí slova ve větě, přemýšlejí o významu a přepisují věty. Slova mohou také počítat. Ideální pro laminaci.
Výukový charakter:
Materiál rozvíjí jazykové dovednosti hravou formou.
• Čtení s porozuměním: Žáci rozdělují větu na slova a přemýšlí nad smyslem.
• Pravopis a gramatika: Procvičují psaní velkých písmen, interpunkci a dělení slov.
• Pozornost a logické myšlení: Každá věta vyžaduje soustředění a porozumění obsahu.
• Psaní: Děti trénují přepis psacím písmem.
• Zábava a motivace: Reálné myšlenky z prostředí cestování přirozeně podporují zájem o práci s textem.
Metodický návod:
Jak pracovat s materiálem:
Materiál je ideální pro laminaci. Žáci čtou větu bez mezer, dělí slova ve větě a následně větu správně přepisují. Materiál je vhodný pro práci individuální, ve dvojicích i ve skupině.
Další tipy, jak využít materiál:
Počítejte, kolik slov má věta.
Jaká myšlenka by mohla následovat po větě, kterou jste zapsali? Napište ji.
Napiš si vlastní myšlenky, které máš, když někde čekáš.
Běhačka – rozdělte věty na tři skupiny (zastávka, metro, autobus), děti mají za úkol přepsat dvě různé věty z každého stanoviště.
Procvičení větného rozboru.
Určování podmětu a přísudku.
Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru. Aktivita je vhodná k laminaci.







