Dělení slov ve větě a přepis vět - O čem přemýšlí cestující

Kategorie:
Počet stran:
24
Velikost: 15.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 11. 2025
Sdílet:

Co se honí hlavou cestujícím? Děti doplňují mezery, přepisují věty nebo počítají slova. 108 myšlenek rozvíjí čtení s porozuměním, psaní a gramatiku. Ideální pro laminaci. Starší děti si mohou procvičit větný rozbor.

Obsah materiálu:

  • 108 vět z prostředí autobusů, vlaků a metra – žáci doplňují mezery mezi slovy a přepisují věty správně.
  • Věty psané tiskacím i psacím písmem pro různé úrovně dovedností.
  • Řešení

Každá věta představuje myšlenku, kterou by si mohl cestující říkat během cesty autobusem, metrem nebo při čekání na zastávce. Děti dělí slova ve větě, přemýšlejí o významu a přepisují věty. Slova mohou také počítat. Ideální pro laminaci.

Výukový charakter:

Materiál rozvíjí jazykové dovednosti hravou formou.
Čtení s porozuměním: Žáci rozdělují větu na slova a přemýšlí nad smyslem.
Pravopis a gramatika: Procvičují psaní velkých písmen, interpunkci a dělení slov.
Pozornost a logické myšlení: Každá věta vyžaduje soustředění a porozumění obsahu.
Psaní: Děti trénují přepis psacím písmem.
Zábava a motivace: Reálné myšlenky z prostředí cestování přirozeně podporují zájem o práci s textem.

Metodický návod:

Jak pracovat s materiálem:
Materiál je ideální pro laminaci. Žáci čtou větu bez mezer, dělí slova ve větě a následně větu správně přepisují. Materiál je vhodný pro práci individuální, ve dvojicích i ve skupině.

Další tipy, jak využít materiál:
Počítejte, kolik slov má věta.
Jaká myšlenka by mohla následovat po větě, kterou jste zapsali? Napište ji.
Napiš si vlastní myšlenky, které máš, když někde čekáš.
Běhačka – rozdělte věty na tři skupiny (zastávka, metro, autobus), děti mají za úkol přepsat dvě různé věty z každého stanoviště.

Procvičení větného rozboru. 

Určování podmětu a přísudku.

Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru. Aktivita je vhodná k laminaci.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

749157
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: 2 zimní příběhy - vyprávění o partě kamarádů na zasněženém kopci a rodinném výletu do lesa. 2 varianty
40.00 Kč
723726
Logopedie
MŠ, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 120 kartiček s různými tvary 12 geometrických tvarů: kruh, půlměsíc, kosočtverec, srdce, šestiúhelník
40.00 Kč
685356
Logopedie
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Obsah materiálu: 4 různá pozadí (vzduch, voda, silnice a město) 61 druhů dopravních prostředků Slovníček dopravních
30.00 Kč
787597
Český jazyk
Školní družina, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Obsah materiálu: 4 originální příšerky: každá příšerka čeká na vybarvení podle slabik slov. Různé varianty písma: text
35.00 Kč
Dělení slov ve větě a přepis vět - O čem přemýšlí cestující Dělení slov ve větě a přepis vět - O čem přemýšlí cestující
Co se honí hlavou cestujícím? Děti doplňují mezery, přepisují věty nebo počítají slova. 108 myšlenek rozvíjí čtení s porozuměním, psaní a gramatiku. Ideální pro laminaci. Starší děti si mohou procvičit větný rozbor.Obsah materiálu:108 vět z prostředí autobusů, vlaků a metra – žáci doplňují mezery mezi slovy a přepisují věty správně.Věty psané tiskacím i psacím písmem pro různé úrovně dovedností.ŘešeníKaždá věta představuje myšlenku, kterou by si mohl cestující říkat během cesty autobusem, metrem nebo při čekání na zastávce. Děti dělí slova ve větě, přemýšlejí o významu a přepisují věty. Slova mohou také počítat. Ideální pro laminaci.Výukový charakter:Materiál rozvíjí jazykové dovednosti hravou formou.• Čtení s porozuměním: Žáci rozdělují větu na slova a přemýšlí nad smyslem.• Pravopis a gramatika: Procvičují psaní velkých písmen, interpunkci a dělení slov.• Pozornost a logické myšlení: Každá věta vyžaduje soustředění a porozumění obsahu.• Psaní: Děti trénují přepis psacím písmem.• Zábava a motivace: Reálné myšlenky z prostředí cestování přirozeně podporují zájem o práci s textem.Metodický návod:Jak pracovat s materiálem:Materiál je ideální pro laminaci. Žáci čtou větu bez mezer, dělí slova ve větě a následně větu správně přepisují. Materiál je vhodný pro práci individuální, ve dvojicích i ve skupině.Další tipy, jak využít materiál:Počítejte, kolik slov má věta.Jaká myšlenka by mohla následovat po větě, kterou jste zapsali? Napište ji.Napiš si vlastní myšlenky, které máš, když někde čekáš.Běhačka – rozdělte věty na tři skupiny (zastávka, metro, autobus), děti mají za úkol přepsat dvě různé věty z každého stanoviště.Procvičení větného rozboru. Určování podmětu a přísudku.Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru. Aktivita je vhodná k laminaci.
UUCZ-1026090
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Pracovní listy>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🚘 Dopravní prostředky
40.00