Den vyder 28. května - text, doplňování, pravda/nepravda, skupinovka

Počet stran:
10
Velikost: 9.7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 5. 2025
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
Sdílet:

Určeno pro: 3.–5. ročník ZŠ

Tematický celek: Savci, ochrana přírody, čtení s porozuměním, skupinová práce, přírodovědná gramotnost

Cíle:

  • Žák se seznámí s různými druhy vyder a jejich způsobem života.
  • Procvičí čtení s porozuměním a schopnost vyhledávat informace v textu.
  • Naučí se kriticky hodnotit informace (pravda/nepravda).
  • Rozvine schopnost týmové spolupráce při třídění a porovnávání údajů.

Přehled aktivit:

1. Úvodní souvislý text: "Den vyder"

Žáci si samostatně přečtou delší, poutavě zpracovaný text o vydrách, jejich chování, způsobu života a ochraně. Text je vhodný i pro společné čtení a práci s interaktivní tabulí.

Tip: Text doporučujeme číst s vyznačením klíčových informací (podtrhávání, výpisky na lístečky).

2. Doplňování do textu

Po přečtení následuje pracovní list, ve kterém žáci doplňují vynechaná slova do textu na základě přečteného.

  • Dovednosti: čtení s porozuměním, pozornost na detail, paměť
  • Forma: individuální, případně dvojice
  • Pomůcky: text + pracovní list

3. Pravda / Nepravda – tabulka s výroky

Žáci čtou výroky a rozhodují, zda jsou pravdivé či nikoliv. Výroky vycházejí přímo z textu a z faktických údajů o jednotlivých druzích vyder.

  • Cíl: práce s informací, ověřování faktů
  • Forma: samostatná práce, nebo jako „běhací aktivita“ – výroky po třídě
  • Pomůcky: pracovní list (případně kartičky)

4. Skupinová aktivita: Porovnávání vyder

Žáci pracují ve skupinách (doporučeno 4–5 žáků). Každá skupina dostane jednu kartu s popisem konkrétního druhu vydry (např. vydra říční, mořská, malá, obrovská). Jejich úkolem je:

  • Zpracovat získané informace na výstup (plakát, srovnávací tabulka, krátká prezentace).
  • Vytvořit stručnou prezentaci o „své“ vydře.

Mezipředmětové vazby:

  • Český jazyk: čtení s porozuměním, práce s textem
  • Přírodověda / Člověk a jeho svět: savci, biotopy, ochrana zvířat
  • Výtvarná výchova: ilustrace vydry, tvorba plakátu
  • Informatika: vyhledávání informací (při rozšíření aktivity)

Reflexe:

Na závěr doporučujeme krátké shrnutí formou rozhovoru se třídou:

  • Co jste se o vydrách naučili?
  • Který druh vás zaujal nejvíce?
  • Co můžeme udělat pro ochranu vyder v Česku i jinde?

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

630518
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál obsahuje řadu 0-20 (číslo a počet). Slouží k výzdobě do třídy. Vše si vytiskněte a zalaminujte. Můžete
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
739075
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Materiál je určen pro děti předškolního věku a žáky 1. třídy. Materiál obsahuje deset jednoduchých úkolů s vánoční
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
686721
Vlastivěda
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 12 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
569357
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Plotovku lze použít jako jakoukoliv stezku, která se obejde bez přítomnosti obsluhy. Vše zalaminujte, vystřihněte
35.00 Kč
-20 % 35 Kč
28 Kč
Den vyder 28. května - text, doplňování, pravda/nepravda, skupinovka Den vyder 28. května - text, doplňování, pravda/nepravda, skupinovka
Určeno pro: 3.–5. ročník ZŠTematický celek: Savci, ochrana přírody, čtení s porozuměním, skupinová práce, přírodovědná gramotnostCíle:Žák se seznámí s různými druhy vyder a jejich způsobem života.Procvičí čtení s porozuměním a schopnost vyhledávat informace v textu.Naučí se kriticky hodnotit informace (pravda/nepravda).Rozvine schopnost týmové spolupráce při třídění a porovnávání údajů.Přehled aktivit:1. Úvodní souvislý text: "Den vyder"Žáci si samostatně přečtou delší, poutavě zpracovaný text o vydrách, jejich chování, způsobu života a ochraně. Text je vhodný i pro společné čtení a práci s interaktivní tabulí.Tip: Text doporučujeme číst s vyznačením klíčových informací (podtrhávání, výpisky na lístečky).2. Doplňování do textuPo přečtení následuje pracovní list, ve kterém žáci doplňují vynechaná slova do textu na základě přečteného.Dovednosti: čtení s porozuměním, pozornost na detail, paměťForma: individuální, případně dvojicePomůcky: text + pracovní list3. Pravda / Nepravda – tabulka s výrokyŽáci čtou výroky a rozhodují, zda jsou pravdivé či nikoliv. Výroky vycházejí přímo z textu a z faktických údajů o jednotlivých druzích vyder.Cíl: práce s informací, ověřování faktůForma: samostatná práce, nebo jako „běhací aktivita“ – výroky po tříděPomůcky: pracovní list (případně kartičky)4. Skupinová aktivita: Porovnávání vyderŽáci pracují ve skupinách (doporučeno 4–5 žáků). Každá skupina dostane jednu kartu s popisem konkrétního druhu vydry (např. vydra říční, mořská, malá, obrovská). Jejich úkolem je:Zpracovat získané informace na výstup (plakát, srovnávací tabulka, krátká prezentace).Vytvořit stručnou prezentaci o „své“ vydře.Mezipředmětové vazby:Český jazyk: čtení s porozuměním, práce s textemPřírodověda / Člověk a jeho svět: savci, biotopy, ochrana zvířatVýtvarná výchova: ilustrace vydry, tvorba plakátuInformatika: vyhledávání informací (při rozšíření aktivity)Reflexe:Na závěr doporučujeme krátké shrnutí formou rozhovoru se třídou:Co jste se o vydrách naučili?Který druh vás zaujal nejvíce?Co můžeme udělat pro ochranu vyder v Česku i jinde?
UUCZ-888236
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Přírodověda>Pracovní listy>Ostatní>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>💧Voda a vodstvo>🐻 Savci
39.00