Materiál slouží k rozvíjení čtenářské gramotnosti (vyhledávání informací) + k vedení dětí k zodpovědnosti ke zvířatům, která si pořídí (nebo která mají doma)
Texty na téma domácí mazlíčci:
- činčila
- fretka
- užovka červená
- andulka
- želva zelenavá
- morče - historie
- morče - chov
- ježek bělobřichý
- křeček - smysly
- křeček zlatý
- zakrslý králík
Texty jsou na stranu A4, na druhé straně mají žáci zapsat životabáseň o svém vybraném zvířeti, vyluští malou křížovku.
Žáci se navzájem informují o svých zvířatech a zapisují informace do menších PL. Žák si vybírá, které zvíře chce poznat, není to o tom, že by vyplnil 11 listů.
Prezentace - obsahuje kvíz, žáci něco vědí, něco tipují.
Úkol do další vyučovací hodiny - napiš text o vymyšleném domácím mazlíčkovi - zápis do PL.
Malý PL na reflexi.
Materiál obsahuje řešení křížovek.
Je vhodný pro žáky 5. a 6. ročníku.
Můžete využít aktivity dle mého popisu, nebo s texty pracovat samostatně dle vašeho uvážení, např. při probírání látky v přírodovědě apod.
Texty směrují děti k tomu, aby respektovaly potřeby zvířat. V některých bodech konfrontují nabídku zverimexů se skutečnými potřebami zvířat (nevhodné klece, malý životní prostor, nebezpečné hračky).
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností, ČJL-3-3-02 vyjadřuje své pocity z přečteného textu, ČJL-5-3-01 vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je ČJL-5-3-02 volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma