Druhy vět - Kartičky k procvičování

Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 241.3 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 11. 2024
Sdílet:
Popis:

Materiál je určen pro žáky 2. třídy, kteří se učí rozpoznávat a používat různé druhy vět (oznamovací, tázací, rozkazovací, přací). Aktivita pomáhá dětem procvičovat druhy vět. Aktivita je pohybová, což dětem umožňuje se aktivně zapojit a lépe si zapamatovat druhy vět.

 

Popis materiálu:

Materiál obsahuje dvě sady kartiček:

 

  1. Kartičky s interpunkčními znaménky – Na jedné straně kartičky je napsána věta s interpunkčním znaménkem druh věty. Na druhé straně je druh věty.
  2. Kartičky bez interpunkčních znamének – Tato sada obsahuje stejné druhy vět, ale bez interpunkce, což děti nutí soustředit se na správné určení druhu věty podle její struktury.
Před použitím:
  1. Příprava kartiček: Materiál je ideální zalaminovat, aby se kartičky snadno manipulovaly a vydržely opakované používání.
  2. Příprava učebny: Kartičky je třeba rozmístit po třídě na různé stoly nebo na zem, aby měly děti prostor pro pohyb.
  3. Dobrovolně: V učebně připravte papíry se zkratkami pro jednotlivé druhy vět, kde budou děti kartičky odevzdávat. Tyto zkratky by měly být viditelné na několika místech v učebně.
  • r pro oznamovací větu
  • o pro tázací větu
  • t pro rozkazovací větu
  • p pro přací větu

Chyby při přiřazování: Pokud děti přiřadí kartičky chybně, použijte je jako příležitost pro diskuzi a opětovné vysvětlení, proč daný druh věty patří do určité kategorie.

Další produkty od autora Bára Krestová

187859
Český jazyk
Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Vědomostní hra sloužící k rozvoji slovní zásoby. Materiál obsahuje celkem 12 tabulek v černobílé i barevné verzi
30.00 Kč
206512
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Materiál slouží k seznámení dětí s pranostikami sv. Martina. Součástí je 24 kartiček složených z obrazové a textové
35.00 Kč
568231
Přírodověda
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál Já mám, kdo má obsahuje 26 karet zaměřených na jarní přírodu. Aktivita je vhodná na procvičení rostlin a
35.00 Kč
568232
Matematika
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Meteriál Já mám, kdo má je zaměřený na základní geometrické tvary (čtverec, trojúhelník, obdélník, kruh) ve spojení s
35.00 Kč
Druhy vět - Kartičky k procvičování Druhy vět - Kartičky k procvičování
Popis:Materiál je určen pro žáky 2. třídy, kteří se učí rozpoznávat a používat různé druhy vět (oznamovací, tázací, rozkazovací, přací). Aktivita pomáhá dětem procvičovat druhy vět. Aktivita je pohybová, což dětem umožňuje se aktivně zapojit a lépe si zapamatovat druhy vět. Popis materiálu:Materiál obsahuje dvě sady kartiček: Kartičky s interpunkčními znaménky – Na jedné straně kartičky je napsána věta s interpunkčním znaménkem druh věty. Na druhé straně je druh věty.Kartičky bez interpunkčních znamének – Tato sada obsahuje stejné druhy vět, ale bez interpunkce, což děti nutí soustředit se na správné určení druhu věty podle její struktury.Před použitím:Příprava kartiček: Materiál je ideální zalaminovat, aby se kartičky snadno manipulovaly a vydržely opakované používání.Příprava učebny: Kartičky je třeba rozmístit po třídě na různé stoly nebo na zem, aby měly děti prostor pro pohyb.Dobrovolně: V učebně připravte papíry se zkratkami pro jednotlivé druhy vět, kde budou děti kartičky odevzdávat. Tyto zkratky by měly být viditelné na několika místech v učebně.r pro oznamovací větuo pro tázací větut pro rozkazovací větup pro přací větuChyby při přiřazování: Pokud děti přiřadí kartičky chybně, použijte je jako příležitost pro diskuzi a opětovné vysvětlení, proč daný druh věty patří do určité kategorie.
UUCZ-720680
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
25.00