FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů

Počet stran:
21
Velikost: 22.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 10. 2024
Sdílet:

Zábavné určování slovních druhů? Zkuste to přes filmové a pohádkové hlášky!

Jedná se o set 50 karet s různými filmovými či pohádkovými hláškami. V setu jsou vždy 2 hlášky od jednoho filmu/pohádky, celkově se tedy žáci mohou setkat s 25 filmy.

Kartičky ve Vašich hodinách najdou opravdu široké využití. Lze je používat mnoha způsoby a při různých příležitostech – ať už Vás čeká neplánované suplování ČJ, anebo hledáte zábavný, avšak naučný materiál v předvánoční/povánoční čas... Hlášky se skvěle hodí na závěrečné opakování slovních druhůtematické dny (filmový den/den pohádek) či třeba procvičování a vyhledávání vybraných slovních druhů. Na toto téma lze navíc perfektně navázat i slohem a literaturou. Ve slohové výchově lze pracovat s psaním vlastní pohádky (pohádka jako typ vypravování) či charakteristikou vybrané pohádkové postavy. V literární výchově připadá v úvahu samotný žánr pohádky, téma pohádkové postavy (kladné, záporné vlastnosti hrdiny...), četba nějaké pohádky či zhlédnutí filmu. Za těmito účely jsem zde vytvořila i pracovní listy (diamant či T-graf). Součástí souboru je i list pro hlášku dne a volné bublinky k tvorbě vlastních hlášek. Řešení ke každé hlášce sice obsahuje určené slovní druhy dané hlášky (1=podstatné jméno, 2 přídavné atd.) + správný název filmu, nicméně kartičky lze využít i kdekoliv mimo český jazyk, pokud hru pojmete tak, že žáci “jen” hádají, z jaké pohádky/filmu hláška pochází.

S kartičkami si žáci 2. stupně zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si kulturní znalosti (filmové či pohádkové), zlepší komunikační dovednosti a taktéž schopnost kooperace! Záleží na tom, jak kartičky využijete. Materiál si vytiskněte, pokud chcete mít řešení z druhé strany hlášky (k tomu je karta zrcadlově uzpůsobena), dvojice hláška+řešení slepte, zalaminujte a rozstříhejte. Takto připravený materiál lze využívat pro samostatnou práci, práci ve dvojicích/skupinkách i pro práci s celou třídou. V materiálu najdete 7 tipů na to, jak s materiálem pracovat.

Další produkty od autora UčitELKA

658447
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hravě naučná stezka, díky které si v rámci 10 stanovišť děti zábavnou formou procvičí frazémy (přísloví, pořekadla
50.00 Kč
647425
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada 21 univerzálních karet EXIT TICKET, které se skvěle hodí do fáze reflexe! Nenásilnou a zábavnou formou uzavřou
45.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
651569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tento materiál obsahuje celkem 40 různých kartiček s didaktickou hrou SESTAV SLOVA ZE ZADANÝCH PÍSMEN . Ke každé
45.00 Kč
FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů
Zábavné určování slovních druhů? Zkuste to přes filmové a pohádkové hlášky!Jedná se o set 50 karet s různými filmovými či pohádkovými hláškami. V setu jsou vždy 2 hlášky od jednoho filmu/pohádky, celkově se tedy žáci mohou setkat s 25 filmy.Kartičky ve Vašich hodinách najdou opravdu široké využití. Lze je používat mnoha způsoby a při různých příležitostech – ať už Vás čeká neplánované suplování ČJ, anebo hledáte zábavný, avšak naučný materiál v předvánoční/povánoční čas... Hlášky se skvěle hodí na závěrečné opakování slovních druhů, tematické dny (filmový den/den pohádek) či třeba procvičování a vyhledávání vybraných slovních druhů. Na toto téma lze navíc perfektně navázat i slohem a literaturou. Ve slohové výchově lze pracovat s psaním vlastní pohádky (pohádka jako typ vypravování) či charakteristikou vybrané pohádkové postavy. V literární výchově připadá v úvahu samotný žánr pohádky, téma pohádkové postavy (kladné, záporné vlastnosti hrdiny...), četba nějaké pohádky či zhlédnutí filmu. Za těmito účely jsem zde vytvořila i pracovní listy (diamant či T-graf). Součástí souboru je i list pro hlášku dne a volné bublinky k tvorbě vlastních hlášek. Řešení ke každé hlášce sice obsahuje určené slovní druhy dané hlášky (1=podstatné jméno, 2 přídavné atd.) + správný název filmu, nicméně kartičky lze využít i kdekoliv mimo český jazyk, pokud hru pojmete tak, že žáci “jen” hádají, z jaké pohádky/filmu hláška pochází.S kartičkami si žáci 2. stupně zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si kulturní znalosti (filmové či pohádkové), zlepší komunikační dovednosti a taktéž schopnost kooperace! Záleží na tom, jak kartičky využijete. Materiál si vytiskněte, pokud chcete mít řešení z druhé strany hlášky (k tomu je karta zrcadlově uzpůsobena), dvojice hláška+řešení slepte, zalaminujte a rozstříhejte. Takto připravený materiál lze využívat pro samostatnou práci, práci ve dvojicích/skupinkách i pro práci s celou třídou. V materiálu najdete 7 tipů na to, jak s materiálem pracovat.
UUCZ-674021
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Já mám, kdo má>Skládačky>ZŠ – 2. STUPEŇ>🧚 Pohádky>🎁 Vánoce
45.00