FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů

Počet stran:
21
Velikost: 22.15 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající UčitELKA
Nahráno:
Naposledy upraveno:
8. 10. 2024
Sdílet:

Zábavné určování slovních druhů? Zkuste to přes filmové a pohádkové hlášky!

Jedná se o set 50 karet s různými filmovými či pohádkovými hláškami. V setu jsou vždy 2 hlášky od jednoho filmu/pohádky, celkově se tedy žáci mohou setkat s 25 filmy.

Kartičky ve Vašich hodinách najdou opravdu široké využití. Lze je používat mnoha způsoby a při různých příležitostech – ať už Vás čeká neplánované suplování ČJ, anebo hledáte zábavný, avšak naučný materiál v předvánoční/povánoční čas... Hlášky se skvěle hodí na závěrečné opakování slovních druhůtematické dny (filmový den/den pohádek) či třeba procvičování a vyhledávání vybraných slovních druhů. Na toto téma lze navíc perfektně navázat i slohem a literaturou. Ve slohové výchově lze pracovat s psaním vlastní pohádky (pohádka jako typ vypravování) či charakteristikou vybrané pohádkové postavy. V literární výchově připadá v úvahu samotný žánr pohádky, téma pohádkové postavy (kladné, záporné vlastnosti hrdiny...), četba nějaké pohádky či zhlédnutí filmu. Za těmito účely jsem zde vytvořila i pracovní listy (diamant či T-graf). Součástí souboru je i list pro hlášku dne a volné bublinky k tvorbě vlastních hlášek. Řešení ke každé hlášce sice obsahuje určené slovní druhy dané hlášky (1=podstatné jméno, 2 přídavné atd.) + správný název filmu, nicméně kartičky lze využít i kdekoliv mimo český jazyk, pokud hru pojmete tak, že žáci “jen” hádají, z jaké pohádky/filmu hláška pochází.

S kartičkami si žáci 2. stupně zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si kulturní znalosti (filmové či pohádkové), zlepší komunikační dovednosti a taktéž schopnost kooperace! Záleží na tom, jak kartičky využijete. Materiál si vytiskněte, pokud chcete mít řešení z druhé strany hlášky (k tomu je karta zrcadlově uzpůsobena), dvojice hláška+řešení slepte, zalaminujte a rozstříhejte. Takto připravený materiál lze využívat pro samostatnou práci, práci ve dvojicích/skupinkách i pro práci s celou třídou. V materiálu najdete 7 tipů na to, jak s materiálem pracovat.

Další produkty od autora UčitELKA

641579
Český jazyk
7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Rychlá bojovka pro zopakování učiva se zábavnou samokontrolou pomocí QR kódu. Materiál slouží k rychlé aktivizaci žáků
60.00 Kč
647137
Nezařazené k předmětu
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tato sada obsahuje celkem 10 různých variant kartiček pro zpětnou vazbu, dále také pololetní hodnocení a kolečka pro
45.00 Kč
658542
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Na této hravě naučné stezce se zúčastnění v rámci 10 stanovišť vydají po stopách klasických pohádek. Nejen že si
50.00 Kč
647478
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Materiál slouží primárně k procvičení textové návaznosti. V souboru naleznete celkem 20 textů, které jsou rozdělené do 3
55.00 Kč
FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů FILMOVÉ A POHÁDKOVÉ HLÁŠKY – určování slovních druhů
Zábavné určování slovních druhů? Zkuste to přes filmové a pohádkové hlášky!Jedná se o set 50 karet s různými filmovými či pohádkovými hláškami. V setu jsou vždy 2 hlášky od jednoho filmu/pohádky, celkově se tedy žáci mohou setkat s 25 filmy.Kartičky ve Vašich hodinách najdou opravdu široké využití. Lze je používat mnoha způsoby a při různých příležitostech – ať už Vás čeká neplánované suplování ČJ, anebo hledáte zábavný, avšak naučný materiál v předvánoční/povánoční čas... Hlášky se skvěle hodí na závěrečné opakování slovních druhů, tematické dny (filmový den/den pohádek) či třeba procvičování a vyhledávání vybraných slovních druhů. Na toto téma lze navíc perfektně navázat i slohem a literaturou. Ve slohové výchově lze pracovat s psaním vlastní pohádky (pohádka jako typ vypravování) či charakteristikou vybrané pohádkové postavy. V literární výchově připadá v úvahu samotný žánr pohádky, téma pohádkové postavy (kladné, záporné vlastnosti hrdiny...), četba nějaké pohádky či zhlédnutí filmu. Za těmito účely jsem zde vytvořila i pracovní listy (diamant či T-graf). Součástí souboru je i list pro hlášku dne a volné bublinky k tvorbě vlastních hlášek. Řešení ke každé hlášce sice obsahuje určené slovní druhy dané hlášky (1=podstatné jméno, 2 přídavné atd.) + správný název filmu, nicméně kartičky lze využít i kdekoliv mimo český jazyk, pokud hru pojmete tak, že žáci “jen” hádají, z jaké pohádky/filmu hláška pochází.S kartičkami si žáci 2. stupně zábavnou a rychlou formou zopakují probírané učivo, procvičí si kulturní znalosti (filmové či pohádkové), zlepší komunikační dovednosti a taktéž schopnost kooperace! Záleží na tom, jak kartičky využijete. Materiál si vytiskněte, pokud chcete mít řešení z druhé strany hlášky (k tomu je karta zrcadlově uzpůsobena), dvojice hláška+řešení slepte, zalaminujte a rozstříhejte. Takto připravený materiál lze využívat pro samostatnou práci, práci ve dvojicích/skupinkách i pro práci s celou třídou. V materiálu najdete 7 tipů na to, jak s materiálem pracovat.
UUCZ-674021
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Já mám, kdo má>Skládačky>ZŠ – 2. STUPEŇ>🧚 Pohádky>🎁 Vánoce
45.00