HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK

🧩 Jak se hraje?

Hra "Já mám, kdo má?" je oblíbená karetní aktivita, která pomáhá dětem zdokonalit čtení psacího písma a zároveň je motivuje k lepším výkonům.

 

🔄 Průběh hry:

1️⃣ Rozdání karet: Učitel rozdá dětem karty rovnoměrně podle počtu hráčů. Každý žák dostane 2–3 karty, pokud je skupina menší, může mít i více.

2️⃣ Sezení v kruhu: Děti si sednou do kruhu, což jim umožňuje lépe sledovat průběh hry a vnímat, kdo je na řadě.

3️⃣ Spuštění hry: Hráč s počáteční kartou začne tím, že přečte svou kartu nahlas: "Já mám [slovo], kdo má [další slovo]?" Ostatní děti sledují své karty a hledají odpovídající slovo. Hráč, který má správnou kartu, ji přečte a položí doprostřed kruhu, čímž začínají skládat "domino".

4️⃣ Spojení začátku s koncem: Děti se snaží propojit první a poslední kartu, čímž vytvoří uzavřený řetěz.

5️⃣ Měření času: Na tabuli je připravena tabulka s nápisem "Já mám, kdo má?", kam každý den zapisujeme čas, za jak dlouho třída hru dokončila. Cílem je zlepšovat se a vytvořit rekord třídy!

 

⏳ Herní variace pro větší výzvu:

🔥

Soutěž o nejrychlejší čas: Každý den děti soutěží samy se sebou a snaží se zrychlit průběh hry.

🧠

Týmová strategie: Děti se učí soustředění, protože musí nejen číst svou kartu, ale i sledovat hru a předvídat, kdy budou na řadě.

🔄

Obměna pozic: Pro větší dynamiku můžete zaměnit hráče mezi koly, aby každý měl jiný soubor karet a procvičil různá slova.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

793198
Český jazyk - čtení
Školní družina, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
Brain Breaks – aktivizační a uvolňovací úkoly Tento soubor obsahuje 40 krátkých úkolů, které dětem pomohou uvolnit se
30.00 Kč
609112
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Výzdoba oken, oboustranné obrázky. Vhodné k laminaci.
30.00 Kč
606996
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
SEZNAMOVACÍ SRDÍČKA (dvě srdce na velikosti A3, lze vytisknou i na A4, ale podle jsou pak malé) Soubor obsahuje srdíčko
25.00 Kč
494850
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
SOUBOR OBSAHUJE 4 TAJENKY S VELIKONOČNÍ TÉMATIKOU V TAJENCE. DĚTI DOPLŇUJÍ SLOVA V TAJENCE PODLE OBRÁZKŮ, KTERÉ JSOU
30.00 Kč
HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK
🧩 Jak se hraje?Hra "Já mám, kdo má?" je oblíbená karetní aktivita, která pomáhá dětem zdokonalit čtení psacího písma a zároveň je motivuje k lepším výkonům. 🔄 Průběh hry:1️⃣ Rozdání karet: Učitel rozdá dětem karty rovnoměrně podle počtu hráčů. Každý žák dostane 2–3 karty, pokud je skupina menší, může mít i více.2️⃣ Sezení v kruhu: Děti si sednou do kruhu, což jim umožňuje lépe sledovat průběh hry a vnímat, kdo je na řadě.3️⃣ Spuštění hry: Hráč s počáteční kartou začne tím, že přečte svou kartu nahlas: "Já mám [slovo], kdo má [další slovo]?" Ostatní děti sledují své karty a hledají odpovídající slovo. Hráč, který má správnou kartu, ji přečte a položí doprostřed kruhu, čímž začínají skládat "domino".4️⃣ Spojení začátku s koncem: Děti se snaží propojit první a poslední kartu, čímž vytvoří uzavřený řetěz.5️⃣ Měření času: Na tabuli je připravena tabulka s nápisem "Já mám, kdo má?", kam každý den zapisujeme čas, za jak dlouho třída hru dokončila. Cílem je zlepšovat se a vytvořit rekord třídy! ⏳ Herní variace pro větší výzvu:🔥Soutěž o nejrychlejší čas: Každý den děti soutěží samy se sebou a snaží se zrychlit průběh hry.🧠Týmová strategie: Děti se učí soustředění, protože musí nejen číst svou kartu, ale i sledovat hru a předvídat, kdy budou na řadě.🔄Obměna pozic: Pro větší dynamiku můžete zaměnit hráče mezi koly, aby každý měl jiný soubor karet a procvičil různá slova.
UUCZ-798270
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Já mám, kdo má>Přípravy hodiny/lekce>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>❄️ Zima
29.00