HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK

🧩 Jak se hraje?

Hra "Já mám, kdo má?" je oblíbená karetní aktivita, která pomáhá dětem zdokonalit čtení psacího písma a zároveň je motivuje k lepším výkonům.

 

🔄 Průběh hry:

1️⃣ Rozdání karet: Učitel rozdá dětem karty rovnoměrně podle počtu hráčů. Každý žák dostane 2–3 karty, pokud je skupina menší, může mít i více.

2️⃣ Sezení v kruhu: Děti si sednou do kruhu, což jim umožňuje lépe sledovat průběh hry a vnímat, kdo je na řadě.

3️⃣ Spuštění hry: Hráč s počáteční kartou začne tím, že přečte svou kartu nahlas: "Já mám [slovo], kdo má [další slovo]?" Ostatní děti sledují své karty a hledají odpovídající slovo. Hráč, který má správnou kartu, ji přečte a položí doprostřed kruhu, čímž začínají skládat "domino".

4️⃣ Spojení začátku s koncem: Děti se snaží propojit první a poslední kartu, čímž vytvoří uzavřený řetěz.

5️⃣ Měření času: Na tabuli je připravena tabulka s nápisem "Já mám, kdo má?", kam každý den zapisujeme čas, za jak dlouho třída hru dokončila. Cílem je zlepšovat se a vytvořit rekord třídy!

 

⏳ Herní variace pro větší výzvu:

🔥

Soutěž o nejrychlejší čas: Každý den děti soutěží samy se sebou a snaží se zrychlit průběh hry.

🧠

Týmová strategie: Děti se učí soustředění, protože musí nejen číst svou kartu, ale i sledovat hru a předvídat, kdy budou na řadě.

🔄

Obměna pozic: Pro větší dynamiku můžete zaměnit hráče mezi koly, aby každý měl jiný soubor karet a procvičil různá slova.

Další produkty od autora Učíme se hrou s Luckou

748080
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
„Cesta tří králů: Hledání obrázků s textem“ je pohybová hra, která děti zavede na dobrodružnou cestu, kde se seznámí s
29.00 Kč
605285
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
HRACÍ PLOCHU ZALAMINUJTE. MŮŽETE VYUŽÍT JAK VE DVOJICÍCH, TAK VE VĚTŠÍCH SKUPINKÁCH. DÁVÁM DĚTEM I DOMŮ - JAKO DÚ :-)
35.00 Kč
798279
Matematika
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Záchrana čísel z vězení 🏰🔢 Cíl hry: Procvičovat odčítání v oboru 0–100 s přechodem přes desítku. Rozvíjet týmovou
29.00 Kč
811474
Český jazyk
Školní družina, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
🌸🥚VELIKONOCE S TAJENKOU🌸🥚 Tento soubor obsahuje 4 tajenky s velikonoční tematikou, které dětem přinášejí zábavné
25.00 Kč
HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK HRA - TAJEMSTVÍ SLOVNÍHO KOLOBĚHU - 1. - 2. třída ČESKÝ JAZYK
🧩 Jak se hraje?Hra "Já mám, kdo má?" je oblíbená karetní aktivita, která pomáhá dětem zdokonalit čtení psacího písma a zároveň je motivuje k lepším výkonům. 🔄 Průběh hry:1️⃣ Rozdání karet: Učitel rozdá dětem karty rovnoměrně podle počtu hráčů. Každý žák dostane 2–3 karty, pokud je skupina menší, může mít i více.2️⃣ Sezení v kruhu: Děti si sednou do kruhu, což jim umožňuje lépe sledovat průběh hry a vnímat, kdo je na řadě.3️⃣ Spuštění hry: Hráč s počáteční kartou začne tím, že přečte svou kartu nahlas: "Já mám [slovo], kdo má [další slovo]?" Ostatní děti sledují své karty a hledají odpovídající slovo. Hráč, který má správnou kartu, ji přečte a položí doprostřed kruhu, čímž začínají skládat "domino".4️⃣ Spojení začátku s koncem: Děti se snaží propojit první a poslední kartu, čímž vytvoří uzavřený řetěz.5️⃣ Měření času: Na tabuli je připravena tabulka s nápisem "Já mám, kdo má?", kam každý den zapisujeme čas, za jak dlouho třída hru dokončila. Cílem je zlepšovat se a vytvořit rekord třídy! ⏳ Herní variace pro větší výzvu:🔥Soutěž o nejrychlejší čas: Každý den děti soutěží samy se sebou a snaží se zrychlit průběh hry.🧠Týmová strategie: Děti se učí soustředění, protože musí nejen číst svou kartu, ale i sledovat hru a předvídat, kdy budou na řadě.🔄Obměna pozic: Pro větší dynamiku můžete zaměnit hráče mezi koly, aby každý měl jiný soubor karet a procvičil různá slova.
UUCZ-798270
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Já mám, kdo má>Přípravy hodiny/lekce>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>❄️ Zima
29.00