Jazykolamy - BRAINROTY

Ročník:
2., 3., 4., 5., 6., 7.
Počet stran:
5
Velikost: 12.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kristýna Ecklová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2025
Sdílet:

Jazykolamy jsou hravé a zábavné pomůcky pro procvičování řeči a jazyka. Dětem pomáhají rozvíjet výslovnost, rytmus, slovní zásobu i koncentraci, a přitom je baví. I když dospělým mohou některé BRAINROTY připadat nesmyslné, děti je milují a rády je opakují. Jazykolamy lze využít na začátku každého týdne, při hodinách českého jazyka nebo jako krátké rozcvičky ve třídě. Hodí se pro práci ve skupině, ve dvojicích i individuálně. Díky opakování slabik, zvukomalebným slovům a hravému rytmu děti procvičují jazyk hravě, a navíc se učí spolupráci, pozornost a kreativitu. Jazykolamy jsou flexibilní, dají se používat kdykoliv během dne, a jejich hravá forma motivuje děti k aktivnímu zapojení a radosti z učení.

Výslovnost a artikulace – děti se učí správně vyslovovat složité slabiky a zvuky.

Slovní zásobu – nové slova a nonsensové výrazy podporují rozšiřování slovní zásoby.

Rytmus řeči – opakování slabik a písničkový rytmus zlepšuje intonaci a melodii řeči.

Koncentraci a pozornost – děti musí soustředit na rychlé a přesné opakování.

Paměť – zapamatování celých frází a jejich správné pořadí trénuje krátkodobou paměť.

Jazykovou flexibilitu – děti se učí rychle přecházet mezi slabikami a slovy.

Kreativitu – mohou vytvářet vlastní verze jazykolamů nebo nové rýmovačky.

Spolupráci a sociální dovednosti – při práci ve dvojicích nebo ve skupině se děti učí komunikovat a spolupracovat.

Sebedůvěru v mluvení – opakování a zvládnutí jazykolamu posiluje odvahu a radost z mluvení.

Další produkty od autora Kristýna Ecklová

993856
Matematika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
🎯 Cíl aktivity Porozumět řádům čísel (jednotky, desítky, stovky, tisíce) Procvičit sčítání a odčítání na konkrétních
40.00 Kč
944176
Český jazyk
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
děti s LMP (lehkým mentálním postižením), žáky, kteří plní jen minimální výstupy, cizince a začínající čtenáře, kteří se
45.00 Kč
944139
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Demonstrační obrázky - kartičky
Více o materiálu Kelímek ranních aktivit – 120 úkolů pro každý den ve školce Tento materiál je určen pedagogům
40.00 Kč
944167
Český jazyk
2., 3.
Pracovní listy
Soubor SUPLÍK – suplovací pracovní listy + řešení Obsahuje 22 listů zaměřených na procvičování českého jazyka pro žáky 2
45.00 Kč
Jazykolamy - BRAINROTY Jazykolamy - BRAINROTY
Jazykolamy jsou hravé a zábavné pomůcky pro procvičování řeči a jazyka. Dětem pomáhají rozvíjet výslovnost, rytmus, slovní zásobu i koncentraci, a přitom je baví. I když dospělým mohou některé BRAINROTY připadat nesmyslné, děti je milují a rády je opakují. Jazykolamy lze využít na začátku každého týdne, při hodinách českého jazyka nebo jako krátké rozcvičky ve třídě. Hodí se pro práci ve skupině, ve dvojicích i individuálně. Díky opakování slabik, zvukomalebným slovům a hravému rytmu děti procvičují jazyk hravě, a navíc se učí spolupráci, pozornost a kreativitu. Jazykolamy jsou flexibilní, dají se používat kdykoliv během dne, a jejich hravá forma motivuje děti k aktivnímu zapojení a radosti z učení.Výslovnost a artikulace – děti se učí správně vyslovovat složité slabiky a zvuky.Slovní zásobu – nové slova a nonsensové výrazy podporují rozšiřování slovní zásoby.Rytmus řeči – opakování slabik a písničkový rytmus zlepšuje intonaci a melodii řeči.Koncentraci a pozornost – děti musí soustředit na rychlé a přesné opakování.Paměť – zapamatování celých frází a jejich správné pořadí trénuje krátkodobou paměť.Jazykovou flexibilitu – děti se učí rychle přecházet mezi slabikami a slovy.Kreativitu – mohou vytvářet vlastní verze jazykolamů nebo nové rýmovačky.Spolupráci a sociální dovednosti – při práci ve dvojicích nebo ve skupině se děti učí komunikovat a spolupracovat.Sebedůvěru v mluvení – opakování a zvládnutí jazykolamu posiluje odvahu a radost z mluvení.
UUCZ-941183
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Písničky, básničky>2.>3.>4.>5.>6.>7.
30.00