Jazykolamy - BRAINROTY

Ročník:
2., 3., 4., 5., 6., 7.
Počet stran:
5
Velikost: 12.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kristýna Ecklová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2025
Sdílet:

Jazykolamy jsou hravé a zábavné pomůcky pro procvičování řeči a jazyka. Dětem pomáhají rozvíjet výslovnost, rytmus, slovní zásobu i koncentraci, a přitom je baví. I když dospělým mohou některé BRAINROTY připadat nesmyslné, děti je milují a rády je opakují. Jazykolamy lze využít na začátku každého týdne, při hodinách českého jazyka nebo jako krátké rozcvičky ve třídě. Hodí se pro práci ve skupině, ve dvojicích i individuálně. Díky opakování slabik, zvukomalebným slovům a hravému rytmu děti procvičují jazyk hravě, a navíc se učí spolupráci, pozornost a kreativitu. Jazykolamy jsou flexibilní, dají se používat kdykoliv během dne, a jejich hravá forma motivuje děti k aktivnímu zapojení a radosti z učení.

Výslovnost a artikulace – děti se učí správně vyslovovat složité slabiky a zvuky.

Slovní zásobu – nové slova a nonsensové výrazy podporují rozšiřování slovní zásoby.

Rytmus řeči – opakování slabik a písničkový rytmus zlepšuje intonaci a melodii řeči.

Koncentraci a pozornost – děti musí soustředit na rychlé a přesné opakování.

Paměť – zapamatování celých frází a jejich správné pořadí trénuje krátkodobou paměť.

Jazykovou flexibilitu – děti se učí rychle přecházet mezi slabikami a slovy.

Kreativitu – mohou vytvářet vlastní verze jazykolamů nebo nové rýmovačky.

Spolupráci a sociální dovednosti – při práci ve dvojicích nebo ve skupině se děti učí komunikovat a spolupracovat.

Sebedůvěru v mluvení – opakování a zvládnutí jazykolamu posiluje odvahu a radost z mluvení.

Další produkty od autora Kristýna Ecklová

944176
Český jazyk
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
děti s LMP (lehkým mentálním postižením), žáky, kteří plní jen minimální výstupy, cizince a začínající čtenáře, kteří se
45.00 Kč
944167
Český jazyk
2., 3.
Pracovní listy
Soubor SUPLÍK – suplovací pracovní listy + řešení Obsahuje 22 listů zaměřených na procvičování českého jazyka pro žáky 2
45.00 Kč
920291
Prvouka
2., 3., 4.
Pracovní listy
Tento autorský soubor pracovních listů je určen žákům pro 1. stupeň základní školy, zejména 2. až 4. ročníku, jako
89.00 Kč
944139
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Demonstrační obrázky - kartičky
Více o materiálu Kelímek ranních aktivit – 120 úkolů pro každý den ve školce Tento materiál je určen pedagogům
40.00 Kč
Jazykolamy - BRAINROTY Jazykolamy - BRAINROTY
Jazykolamy jsou hravé a zábavné pomůcky pro procvičování řeči a jazyka. Dětem pomáhají rozvíjet výslovnost, rytmus, slovní zásobu i koncentraci, a přitom je baví. I když dospělým mohou některé BRAINROTY připadat nesmyslné, děti je milují a rády je opakují. Jazykolamy lze využít na začátku každého týdne, při hodinách českého jazyka nebo jako krátké rozcvičky ve třídě. Hodí se pro práci ve skupině, ve dvojicích i individuálně. Díky opakování slabik, zvukomalebným slovům a hravému rytmu děti procvičují jazyk hravě, a navíc se učí spolupráci, pozornost a kreativitu. Jazykolamy jsou flexibilní, dají se používat kdykoliv během dne, a jejich hravá forma motivuje děti k aktivnímu zapojení a radosti z učení.Výslovnost a artikulace – děti se učí správně vyslovovat složité slabiky a zvuky.Slovní zásobu – nové slova a nonsensové výrazy podporují rozšiřování slovní zásoby.Rytmus řeči – opakování slabik a písničkový rytmus zlepšuje intonaci a melodii řeči.Koncentraci a pozornost – děti musí soustředit na rychlé a přesné opakování.Paměť – zapamatování celých frází a jejich správné pořadí trénuje krátkodobou paměť.Jazykovou flexibilitu – děti se učí rychle přecházet mezi slabikami a slovy.Kreativitu – mohou vytvářet vlastní verze jazykolamů nebo nové rýmovačky.Spolupráci a sociální dovednosti – při práci ve dvojicích nebo ve skupině se děti učí komunikovat a spolupracovat.Sebedůvěru v mluvení – opakování a zvládnutí jazykolamu posiluje odvahu a radost z mluvení.
UUCZ-941183
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Písničky, básničky>2.>3.>4.>5.>6.>7.
30.00