KULIČKOVÁ BĚHAČKA - PÁROVÉ SOUHLÁSKY

Ročník:
Počet stran:
30
Velikost: 3.55 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
7. 9. 2025
Sdílet:

Materiál KULIČKOVÁ BĚHAČKA – PÁROVÉ SOUHLÁSKY -  není jen hra, ale má jasný výchovně-vzdělávací charakter.

• Formou hry seznamuje děti s psaním párových souhlásek v různých typech písma

• Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova.

• Vyslovuje správně slova s párovými souhláskami (spodobuje znělé a neznělé)

• Rozvíjí paměť, pozornost a soustředění.

• Propojuje pohyb s učením pro zvýšení motivace.

 

Rozvíjené kompetence podle RVP ZV

Kompetence k učení – žák vyhledává, porovnává a třídí informace, žák porovnává psanou a mluvenou podobu slov, procvičuje paměť a soustředění

Kompetence k řešení problémů – žák uplatňuje logickou úvahu při hledání kartiček a při následné práci se slovy.

Kompetence komunikativní – čte slova, vyslovuje je správně, zapisuje a používá ve větách, vyjadřuje se písemně i ústně, sdílí své poznatky se spolužáky.

Kompetence sociální a personální – žák spolupracuje při hledání a třídění jmen, respektuje ostatní, učí se znát jména spolužáků.

Kompetence pracovní – žák dodržuje pravidla hry, pečlivě pracuje a vyplňuje záznamovou kartu a zodpovídá za vlastní práci Dodržuje pravidla hry. Dokončuje zadanou práci.

• Čten. gramotnost – rozpoznávání a čtení slov

• Jaz. dovednosti – určování správné párové souhlásky, určování počtu slabik, určování slovních druhů, skloňování či časování slov,  tvorba vět

• Sociální a emoční – poznávání jmen spolužáků, posilování vztahů

• Motorické – koordinace pohybu, orientace v prostoru

• Osobnostní – samostatnost, zodpovědnost při práci se záznamovou kartou

 

Přínos

• propojuje učení se hrou a pohybem

• umožňuje dětem objevovat, že slovo se jinak píše, než zní

• podporuje aktivní zapojení a motivaci dětí

• rozvíjí jazykový cit, sluchovou i zrakovou paměť

• vede k uvědomělému užívání správné výslovnosti

• přináší variabilitu následných aktivit se slovy

• přispívá k pozitivní atmosféře a spolupráci ve třídě

 

Obsah:

• 4x A4 – pracovní listy se zadáním

• 20 karet se znázorněním slov- malá tiskací

• 20 karet se znázorněním slov- velká tiskací

• 20 karet se znázorněním slov- psací

     = 60 různých slov

• barevná i černobílá varianta

Součástí je vždy řešení.

Další produkty od autora Michaela Silavecká

636997
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Materiál (brožura) má výukový charakter: • Pátračka provede děti postupně patnácti stanovišti, kde kousek po kousku
40.00 Kč
610733
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Přehled učiva
Materiál (brožura) má výukový charakter: Karty s abecedou slouží k výzdobě ve třídě, chodbě,…kdekoli chceme. Zároveň
40.00 Kč
711645
Český jazyk - čtení
1.
Běhací diktát
Materiál (brožura) má výukový charakter: Materiál (SLABIKOVÁ BĚHAČKA) slouží primárně k procvičování čtení a zápisu
30.00 Kč
552198
Český jazyk - sloh
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál (brožura) má výukový charakter: • Materiál vede žáky pomocí volného psaní k vyjadřování svých názorů a myšlenek
35.00 Kč
KULIČKOVÁ BĚHAČKA - PÁROVÉ SOUHLÁSKY KULIČKOVÁ BĚHAČKA - PÁROVÉ SOUHLÁSKY
Materiál KULIČKOVÁ BĚHAČKA – PÁROVÉ SOUHLÁSKY -  není jen hra, ale má jasný výchovně-vzdělávací charakter.• Formou hry seznamuje děti s psaním párových souhlásek v různých typech písma• Rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova.• Vyslovuje správně slova s párovými souhláskami (spodobuje znělé a neznělé)• Rozvíjí paměť, pozornost a soustředění.• Propojuje pohyb s učením pro zvýšení motivace. Rozvíjené kompetence podle RVP ZVKompetence k učení – žák vyhledává, porovnává a třídí informace, žák porovnává psanou a mluvenou podobu slov, procvičuje paměť a soustředěníKompetence k řešení problémů – žák uplatňuje logickou úvahu při hledání kartiček a při následné práci se slovy.Kompetence komunikativní – čte slova, vyslovuje je správně, zapisuje a používá ve větách, vyjadřuje se písemně i ústně, sdílí své poznatky se spolužáky.Kompetence sociální a personální – žák spolupracuje při hledání a třídění jmen, respektuje ostatní, učí se znát jména spolužáků.Kompetence pracovní – žák dodržuje pravidla hry, pečlivě pracuje a vyplňuje záznamovou kartu a zodpovídá za vlastní práci Dodržuje pravidla hry. Dokončuje zadanou práci.• Čten. gramotnost – rozpoznávání a čtení slov• Jaz. dovednosti – určování správné párové souhlásky, určování počtu slabik, určování slovních druhů, skloňování či časování slov,  tvorba vět• Sociální a emoční – poznávání jmen spolužáků, posilování vztahů• Motorické – koordinace pohybu, orientace v prostoru• Osobnostní – samostatnost, zodpovědnost při práci se záznamovou kartou Přínos• propojuje učení se hrou a pohybem• umožňuje dětem objevovat, že slovo se jinak píše, než zní• podporuje aktivní zapojení a motivaci dětí• rozvíjí jazykový cit, sluchovou i zrakovou paměť• vede k uvědomělému užívání správné výslovnosti• přináší variabilitu následných aktivit se slovy• přispívá k pozitivní atmosféře a spolupráci ve třídě Obsah:• 4x A4 – pracovní listy se zadáním• 20 karet se znázorněním slov- malá tiskací• 20 karet se znázorněním slov- velká tiskací• 20 karet se znázorněním slov- psací     = 60 různých slov• barevná i černobílá variantaSoučástí je vždy řešení.
UUCZ-956561
Český jazyk>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
30.00