Sedm dopravních prostředků v sedmi příbězích.
Každý příběh je doplněn didaktickými cvičeními vhodnými nejen do vyučovacích hodin českého jazyka.
Snažila jsem se pohádky sestavit tak, aby byly možné chytit za různé konce. Co to znamená? Myslím si, že s nimi mohou pracovat jak paní učitelky ve školce, tak i v průběhu celé základní školy. Stačí se jen zaměřit na věkově odpovídající typ práce s textem a využívat krásy českého jazyka.
Malé děti mohou pohádku poslouchat a poté si o ní s paní učitelkou či maminkou doma povídat.
Větší děti zvládnou číst text samy.
Písmo jsem volila záměrně větší, aby bylo čtivější nejen pro začínající čtenáře, ale i pro ty z nás, kteří na malá písmenka prostě hůře vidí.
Ke každé pohádce jsem připravila 7 otázek k textu. Snadněji tak děti zaujmete, aby vnímaly, co jim čtete, nebo co samy čtou.
Druhý typ úkolů, který naleznete za každou pohádkou, jsou cvičení pro starší žáky. Mohou procvičit nejen vyjmenovaná slova, slovní druhy, ale i česká přísloví, zamyšlení nad textem a vytváření si vlastního názoru.