Materiál obsahuje matematiku NÁSOBENÍ A DĚLENÍ v oboru malé i velké násobilky, + a - dvojciferných čísel
ČJ: Doplňování y/ý, i/í po vyjm. slovech, PÁD, ČÍSLO, ROD. Čtení s porozuměním, běhací diktát, pranostika ke svatému Valentýnovi, osvojení si slov písničky Jede, jede poštovský panáček, vyrábění, stříhání, lepení,…
MATEMATIKA
MEDVÍDEK - +- dvojciferných čísel
LÁSKA V HMYZÍM SVĚTĚ – dělení v oboru malé nás.
ZAMILOVANÝ PES – násobení v oboru velké násobilky
MATEMATICKÁ ROZCVIČKA (malá násobilka)
SÁČEK NA SLADKOSTI
Děti si chodí pro nakopírované ,,bonbóny“
Píší a počítají příklady do připraveného sáčku.
Sáček vystřihnou, vykreslí a mezi části nalepí
složený papír na harmoniku.
ČJ – SRDÍČKOVÁ KVĚTINA
Děti doplní vynechaná písmena a vykreslí části podle zadání
(třídí podle slovních druhů, u podst. jmen určí pád,…)
ŠNEK – BĚHACÍ DIKTÁT / BĚHACÍ PSANÍ
Učitel rozmístí po třídě malá srdíčka s textem (zvyky na svatého Valentýna). Doporučuji třeba nakopírovat na barevný papír. Děti chodí k srdíčkům si přečíst text a zapamatovat si ho. V lavici jej přepisují psacím písmem do velkého srdce šneka. Nebo si texty mohou ve dvojicích vzájemně diktovat…
Učitel může sám zvolit kolik srdíček mají děti přepisovat. Velké srdce pak nalepí ke šnekovi.
Sladkosti – doplňujeme i/í – y/ý – třídíme ve dvojicích do připravených dóz
Děti mohou se slovy v bonbónech vymýšlet věty a psát je nahoru….
Záložka s pranostikou – děti přepíší pranostiku psacím písmem.
Do srdíčka mohou nakreslit nebo napsat něco ,,pěkného“
a záložku darovat z lásky třeba rodičům, babičkám,…
Srdíčkovník svatého Valentýna – čtení s porozuměním
Děti si vykreslí srdíčka, složí na půl a nalepí na připravený srdíčkovník pouze za jednu polovinu srdce. Přečtou si text o svatém Valentýnovi v květináči a odpovídají na věty v srdíčkách. Ty zapisují do ,,vnitřní“ části srdce. Ke slovu LÁSKA píší cokoliv, co je k tomuto slovu napadne. Nakonec přilepí část květináče k srdíčkovníku – do ,,plastického“ tvaru.
Poštovní schránka, psaníčko.
Děti doplní i/í, y/ý do vynechaných slov. V psaníčkách určí pád, číslo a rod.
Vystřihnou si nakopírovanou obálku (nejlépe na barevném papíru) a složí ,,obálku“.
Vystřihnou si psaníčka a z druhé strany píší celou větou odpovědi. Psaníčka vloží do obálky a obálku mohou vzít buď rodičům nebo ji můžeme přilepit k poštovní schránce.
K poštovní schránce se hodí naučit se písničku ,,JEDE, JEDE, POŠTOVSKÝ PANÁČEK. – PL – osvojení si slov písně…
Po osvojení si slov můžeme zpívat písničku a přitom může jeden ,,zvolený“ pošťák rozdávat – doručovat dětem např. PL nebo obálku, ve které mohou být různé úkoly pro děti, otázky,….
MATERIÁL JE MŮJ AUTORSKÝ.