OSOBA, ČÍSLO A ČAS SLOVES

Předmět:
Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
14
Velikost: 1.65 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Mlejnková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 8. 2022
Sdílet:

Materiál je zaměřen na procvičování kategorií sloves – osoby, čísla a času. Obsahuje kartičky se slovesy, 3 obrázky pro třídění slovesného času a domečky pro třídění osoby a čísla. Dále v materiálu můžete najít přehled procvičovaných slovesných kategorií a tabulku pro zaznamenávání slovesných kategorií při samostatné nebo kontrolní práci.

                                   

Obsah:            14 sad kartiček se slovesy (celkem 252 slov)

                        3 obrázky pro třídění sloves podle času

                        6 domečků pro třídění sloves podle osoby a čísla

                        přehled procvičovaných slovesných kategorií

                        tabulku pro zaznamenávání samostatné práce

 

Tisk:    Doporučuji tisknout jednostranně, barevně. Jednotlivé listy zalaminovat. Kartičky se slovesy rozstříhat podle jednotlivých sad a svázat gumičkou nebo dát do uzavíratelných sáčků.

 

Použití:          

PRÁCE VE DVOJICÍCH

Žáci dostanou do dvojice domečky nebo obrázky (dle aktuálně procvičované kategorie) a sadu kartiček. Jejich úkolem je správně přiřadit okénka (=kartičky se slovy) do jednotlivých obrázků. Po kontrole učitelem si sadu vymění se spolužáky. Stejně tak mohou žáci pracovat i samostatně.

 

PRÁCE S CELOU TŘÍDOU

Před tabuli položíme určitý počet obrázků, do kterých budou žáci zařazovat slova (opět dle procvičovaných kategorií a množství zařazovaných kartiček). Kartičky se slovy rozházíme po koberci. Žáci běhají pro kartičky na koberec, přikládají je na správné obrázky. Ve chvíli, kdy jsou zařazeny všechny kartičky, proběhne společná kontrola, kde se žáci snaží odhalit chyby svých spolužáků a vysvětlit si je.

 

SAMOSTATNÁ PRÁCE

Žáci dostanou tabulku pro zaznamenávání slovesných kategorií. Učitel po třídě schová kartičky se slovesy. Žáci běhají po třídě a hledají kartičky. Jakmile kartičku najdou, zaznamenají sloveso a určí u něj osobu, číslo a čas. Vyplněnou tabulku odevzdávají učiteli.

Další produkty od autora Kateřina Mlejnková

279801
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 131 příkladů na +- do 10 ve tvaru velikonočních vajíček. K tomu je vytvořeno deset košíků s čísly
45.00 Kč
149746
Matematika
4., 5., 6.
Didaktické hry
Materiál obsahuje 4 aktivity zaměřené na seznámení se zlomky a plakáty na výzdobu třídy. Obsah: Karty zaměřené na
55.00 Kč
149737
Český jazyk - čtení
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál je zaměřen na čtení s porozuměním pro žáky 3. – 5. třídy. Zároveň je možné do něj zařadit i samostatnou
40.00 Kč
149740
Český jazyk
4., 5., 6.
Výzdoba třídy
Materiál je zaměřen na vysvětlení a zapamatování pouček pro psaní S/Z v předponách a je určen k výzdobě třídy. OBSAH
25.00 Kč
OSOBA, ČÍSLO A ČAS SLOVES OSOBA, ČÍSLO A ČAS SLOVES
Materiál je zaměřen na procvičování kategorií sloves – osoby, čísla a času. Obsahuje kartičky se slovesy, 3 obrázky pro třídění slovesného času a domečky pro třídění osoby a čísla. Dále v materiálu můžete najít přehled procvičovaných slovesných kategorií a tabulku pro zaznamenávání slovesných kategorií při samostatné nebo kontrolní práci.                                    Obsah:            14 sad kartiček se slovesy (celkem 252 slov)                        3 obrázky pro třídění sloves podle času                        6 domečků pro třídění sloves podle osoby a čísla                        přehled procvičovaných slovesných kategorií                        tabulku pro zaznamenávání samostatné práce Tisk:    Doporučuji tisknout jednostranně, barevně. Jednotlivé listy zalaminovat. Kartičky se slovesy rozstříhat podle jednotlivých sad a svázat gumičkou nebo dát do uzavíratelných sáčků. Použití:           PRÁCE VE DVOJICÍCHŽáci dostanou do dvojice domečky nebo obrázky (dle aktuálně procvičované kategorie) a sadu kartiček. Jejich úkolem je správně přiřadit okénka (=kartičky se slovy) do jednotlivých obrázků. Po kontrole učitelem si sadu vymění se spolužáky. Stejně tak mohou žáci pracovat i samostatně. PRÁCE S CELOU TŘÍDOUPřed tabuli položíme určitý počet obrázků, do kterých budou žáci zařazovat slova (opět dle procvičovaných kategorií a množství zařazovaných kartiček). Kartičky se slovy rozházíme po koberci. Žáci běhají pro kartičky na koberec, přikládají je na správné obrázky. Ve chvíli, kdy jsou zařazeny všechny kartičky, proběhne společná kontrola, kde se žáci snaží odhalit chyby svých spolužáků a vysvětlit si je. SAMOSTATNÁ PRÁCEŽáci dostanou tabulku pro zaznamenávání slovesných kategorií. Učitel po třídě schová kartičky se slovesy. Žáci běhají po třídě a hledají kartičky. Jakmile kartičku najdou, zaznamenají sloveso a určí u něj osobu, číslo a čas. Vyplněnou tabulku odevzdávají učiteli.
UUCZ-149738
Český jazyk>Didaktické hry>Skládačky>Pracovní listy>3.>4.>5.
45.00