„Splň 6 úkolů a získej indicie vedoucí k nalezení ostrova, na kterém je ukrytý pirátský poklad.“
- opakování a procvičení učiva třetího roč.
- matematika, český jazyk, prvouka
MATEMATIKA – sčítání a odčítání
- násobení a dělení
- slovní úlohy
ČESKÝ JAZYK – párové souhlásky
- vyjmenovaná slova
PRVOUKA - všehochuť
Materiál obsahuje 6 úkolů, při kterých si děti zopakují již probrané učivo.
Po správném vypracování úkolů děti postupně získají indicie k tomu, aby zjistily, na kterém z ostrovů je ukrytý pirátský poklad.
Nejlépe je hrát v menších skupinkách (3 – 4 děti), kdy si děti rozdělí vypracování úkolů.
Každá skupinka dostane mapu a chodí si postupně pro úkoly.
Také je možné plnit úkoly více dnů.
Děti vypracovávají úkoly postupně od úkolu č.1 po úkol č.6. Každá získaná indicie pomůže dětem vyloučit pokaždé jeden z ostrovů, až nakonec zůstane jeden jediný, na kterém je ukrytý poklad.
Práci začněte tím, že si společně přečtete úvodní text.
PLNĚNÍ ÚKOLŮ:
Vždy po splnění úkolu vyjde dětem tajenka. Ta určuje, který ostrov není tím, na kterém je poklad.
Např. 1. indicie – ČTYŘI SLOVA – vypadne ostrov s názvem o třech písmenech.
Zadání je vždy u jednotlivých úkolů. Indicie napomáhá vyškrtnou ostrov
Postupně vypadnou ostrovy:
1. Ostrov černé jeskyně
2. Velký ostrov písečných hradů
3. Pustý ostrov skalnatých výběžků
4. Černý ostrov prokletého majáku
5. Souostroví odložených pirátských věcí
6. Zapomenutý ostrov hladového piráta – ZOPO – označuje první písmena názvu ostrova s pokladem
Zůstává: Záhadný ostrov podivného obyvatele (písmeno d je ve slově „podivného“ chápáno jak tvrdá souhláska …vím, je po něm měkké i – ale jinak to nešlo).
Děti pracují nejlépe ve skupinkách.
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ.