PODSTATNÁ JMÉNA x SLOVESA - rozlišování dvojic slov

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
21
Velikost: 7.29 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 4. 2025
Sdílet:

Někdy je těžké určit, zda se jedná o sloveso či podstatné jméno.

Tyto kartičky s dvojicemi sloves a podstatných jmen, které jsou k nim významově blízké vám pomohou. Slouží k nejen třídění na tabuli, ale mají spoustu dalších využití (níže).

 

Materiál obsahuje:

  • 2 karty s nápisy PODSTATNÁ JMÉNA a SLOVESA + 2 KARTY S POMOCNÝMI OTÁZKAMI
  • 48 dvojic kartiček s obrázky (sloveso a k němu významově blízké podstatné jméno)
  • pracovní list a příklad jeho řešení
  •  

Práce s materiálem:

  • kartičky můžete zalaminovat a opatřit magnetickou páskou pro práci na magnetické tabuli.
  • na tabuli nebo koberci pomocí třídění kartiček do skupin PODSTATNÁ JMÉNA A SLOVESA žáci pochopí rozdíl a pomocí otázek přijdou na to, jak rozlišit sloveso od podstatného jména.
  • můžete začít živým pexesem a poté mohu děti přikládat své karty do správné skupiny
  • vymýšlejte ještě další podstatná jména ke slovesům - je jich spousta 🙂



Náměty na další využití:

  • tvoření vět nebo celých příběhů - ústně
  • pantomima na slovesa
  • ukazování sloves a vymýšlení podstatných jmen a naopak
  • tvorba vět do sešitu - rozhážete kartičky na koberec a děti chodí a vybírají si slova. Ve větách podtrhnou všechna podstatná jména a všechna slovesa.
  • později můžete využít karty se slovesy na časování ve všech číslech a osobách
  • pexeso - na koberci děti hledají dvojice slov, které k sobě patří
  • živé pexeso - každý má 1 kartu a děti hledají, kdo k sobě patří (nezapomeňte na reflexi)
  • řazení podle abecedy
  • skupiny - závod, kdo vymyslí více vět
  • ale jistě vymyslíte spoustu dalších aktivit

 

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

830998
Český jazyk
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
S pomocí tohoto materiálu snadno zábavnou manipulační formou uvedete děti 2. ročníku do učiva o SLOVNÍCH DRUZÍCH. Ve
60.00 Kč
820679
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Procvičování orientace ve stovkové tabulce a upevňování číselné řady do 100 zábavnou formou. Tuto aktivitu ráda zařazuji
40.00 Kč
865327
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
S pomocí DOMINA a hry JÁ MÁ, KDO MÁ? procvičíte ve 2. ročníku násobilku 3 a 4 zábavnou formou. Celkem 4 hry (2x domino a
30.00 Kč
851401
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Hravou formou ve 2. ročníku uvedete děti do principu násobilky. Jedná se o základní příklady násobilky 1 - 5 (vždy jen
60.00 Kč
PODSTATNÁ JMÉNA x SLOVESA - rozlišování dvojic slov PODSTATNÁ JMÉNA x SLOVESA - rozlišování dvojic slov
Někdy je těžké určit, zda se jedná o sloveso či podstatné jméno.Tyto kartičky s dvojicemi sloves a podstatných jmen, které jsou k nim významově blízké vám pomohou. Slouží k nejen třídění na tabuli, ale mají spoustu dalších využití (níže). Materiál obsahuje:2 karty s nápisy PODSTATNÁ JMÉNA a SLOVESA + 2 KARTY S POMOCNÝMI OTÁZKAMI48 dvojic kartiček s obrázky (sloveso a k němu významově blízké podstatné jméno)pracovní list a příklad jeho řešení Práce s materiálem:kartičky můžete zalaminovat a opatřit magnetickou páskou pro práci na magnetické tabuli.na tabuli nebo koberci pomocí třídění kartiček do skupin PODSTATNÁ JMÉNA A SLOVESA žáci pochopí rozdíl a pomocí otázek přijdou na to, jak rozlišit sloveso od podstatného jména.můžete začít živým pexesem a poté mohu děti přikládat své karty do správné skupinyvymýšlejte ještě další podstatná jména ke slovesům - je jich spousta 🙂Náměty na další využití:tvoření vět nebo celých příběhů - ústněpantomima na slovesaukazování sloves a vymýšlení podstatných jmen a naopaktvorba vět do sešitu - rozhážete kartičky na koberec a děti chodí a vybírají si slova. Ve větách podtrhnou všechna podstatná jména a všechna slovesa.později můžete využít karty se slovesy na časování ve všech číslech a osobáchpexeso - na koberci děti hledají dvojice slov, které k sobě patříživé pexeso - každý má 1 kartu a děti hledají, kdo k sobě patří (nezapomeňte na reflexi)řazení podle abecedyskupiny - závod, kdo vymyslí více větale jistě vymyslíte spoustu dalších aktivit 
UUCZ-865324
Český jazyk>Demonstrační obrázky - kartičky>Pracovní listy>Přehled učiva>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
60.00