Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, který rozvíjí tyto kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
Cílem tohoto materiálu je:
- zopakovat znalosti z oblasti jednotkové a desítkové soustavy
- rozvoj mezipředmětových vztahů - matematika, český jazyk
- upevnit počítání v jednotkové i desítkové soustavě
MATERIÁL OBSAHUJE:
- barevnou variaci karet (63 RŮZNÝCH SLOV)
- černobílou variaci karet (63 RŮZMÝCH SLOV)
- karty na doplnění čísel (barevná i černobílá varianta)
- karty nadřazené pojmy
K ČEMU MATERIÁL SLOUŽÍ:
Materiál slouží k procvičování počítání a to i v desítkové soustavě, které se právě v období podzimu s žáky probírá.
Karty s obrázky a slovy slouží k počítání písmen (popř. slabik - záleží na Vaší preferenci a vybraném úkolu - viz. Jak s materiálem pracovat), počet písmen poté žáci zapisují do předem připravených karet s příklady, ty pak následně počítají.
Karty jsou rozděleny, tak abyste si mohly navolit buď pouze počítání bez přechodu, nebo počítání i s přechodem a to i v desítkové soustavě.
Tím pádem dostáváte do rukou materiál, který má 4 stupně obtížnosti. Odlišení obtížností v barevné verzi je pomocí barev (pokud počítáte pouze s hnědými kartičkami - počítáte bez přechodu přes 10, přes 100. Pokud počítáte se zelenými kartičkami počítáte s přechodem přes 10, přes 100.
U černobílé varianty jsou pak obtížnosti odlišeny pomocí puntíků - s puntíkem počítáte bez přechodu, bez puntíku počítáte s přechodem.)
Kartičky na dopisování příkladů Vám určují zda počítáte v jednotkách, nebo v desítkové soustavě.
V materiálu najdete také bonusovou aktivitu pro zdatné počtáře.
JAKÉ JE DALŠÍ VYUŽITÍ MATERIÁLU:
- kartičky se dají také využít na třídění nadřazených a podřazených pojmů
- v materiálu jsou různá slova spojená s ročním obdobím PODZIM, ale tyto pojmy jde také roztřídit do skupin podle nadřazenosti a podřazenosti slov - taktéž učivo 2. třídy v ČJ
JAKÉ NADŘAZENÉ POJMY V MATEIRÁLU NAJDETE:
- počasí
- ovoce
- zelenina
- oblečení
- zdraví
- barvy
- přírodniny
MATERIÁL NENÍ PRIMÁRNĚ ZAMĚŘENÝ NA TUTO PROBLEMATIKU, DOTÝKÁ SE JÍ POUZE OKRAJOVĚ, JAKO DALŠÍ MOŽNOST PRÁCE S DANÝM MATERIÁLEM.