Materiál je koncipován jako brožurka pro výuku tématu “pohádka” v 6. ročníku ZŠ. Lze ho použít i jako základnu pro promítnutí na tabuli, přičemž žákům budou předloženy pouze texty.
Obsah: myšlenková mapa (teorie), práce s uměleckými texty (báseň, pohádka), krátký seznam autorů a děl, závěrečné opakování
SAMOTNÁ BROŽURA MÁ 8 STRAN (2 LISTY A4 POTIŠTĚNÉ Z OBOU STRAN).
Časová dotace: 3-4 vyučovací hodiny (v pomalejších třídách až 5 vyučovacích hodin)
Tisk: oboustranně s otáčením po krátké straně
RVP:
ČJL-9-1-05: odlišuje spisovný a nespisovný projev
ČJL-9-1-08: využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu
ČJL-9-1-09: uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazován
ČJL-9-2-02: rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby
ČJL-9-2-07: v písemném projevu zvládá pravopis
ČJL-9-2-08: rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu
ČJL-9-3-06: rozlišuje základní literární druhy a žánry, uvede jejich výrazné představitel
Žáci procvičí:
mluvnice: slabiky, rozbor slova, pravopis, slova příbuzná, mluvnické kategorie podstatných jmen
literatura: práce s lyrickým i epickým textem, literární teorie
sloh: pozvánka