Materiál je určen k vyprávění pomocí obrázkové osnovy, čtení s porozuměním, zrakové percepci a logickému myšlení. Paní učitelka nebo jednotliví žáci čtou pohádku. Během vyprávění děti posouvají Bee-Bota na správnou pozici. Místo, kde se má Bee-Bot právě vyskytovat je očíslován u kartiček a vychází také ze samotného příběhu. Po naprogramování pohádky je pro starší děti připraven oboustranný pracovní list ke čtení s porozuměním a pro mladší děti jsou k dispozici tři omalovánky, kartičky k programování a stínové pexeso. U karet k programování je vždy uvedeno výchozí a cílové místo, kam mají děti Bee-Bota dopravit. Zrakovou percepci si pak děti procvičují tak, že si musí všímat drobných rozdílů na obrázcích.
Celý soubor obsahuje a) Mírně upravenou pohádku Princezna na hrášku od Hanse Christiana Andersena
b) 24 karet s obrázky provázejícími pohádku
c) Oboustranný pracovní list pro čtení s porozuměním + řešení pracovního listu
c) 3 omalovánky na motivy pohádky
d) 45 kartiček určených k programování od zadaného obrázku k cílovému
e) Stínové pexeso na motivy pohádky