Materiál obsahuje 2 listy s prázdninovou tematikou.
Varianta č. 1 – (Po)prázdninové bingo
Každý žák dostane nakopírovaný list s bingem. Žáci chodí po třídě a zjišťují, zda některý z nich vykonával konkrétní aktivitu. Pokud najde spolužáka, který danou aktivitu během prázdnin dělal, zapíše si jeho jméno do příslušného políčka. Úkolem je ve stanoveném časovém limitu zaplnit a spojit sousedních 5 políček, a to horizontálně, vertikálně nebo diagonálně. Pokud se to žákovi podaří, vykřikne bingo. Vyučující správnost zkontroluje a žáka odmění.
Tipy:
č. 1: Dejte žákům v „prvním kole“ doptávání povinnost položit nejprve každému spolužákovi pouze jednu otázku. Teprve poté se budou moci ptát znovu stejných žáků. Vyhnete se tak situaci, kdy se navzájem budou doptávat pouze dvojice kamarádů.
č. 2: Aktivnější žáci splnili bingo rychleji. Je vhodné žáky dále motivovat k zaplnění další řady, a poté celého hracího pole.
č. 3: Cílem hry je možné nastavit rovnou zaplnit všechna políčka.
č. 4: Učitel by si měl s žáky dopředu domluvit, zda se některá jména spolužáků mohou opakovat, či nikoli – v závislosti na početnosti a složení třídy.
Varianta č.2 – Prázdninová výzva
Pokud víte, že třídu budete učit i následující školní rok, je možné tuto aktivitu zařadit na konci školního roku. Učitel každému žákovi nakopíruje list s prázdninovou výzvou. Žáci mají za úkol (dobrovolně) během prázdnin splnit co nejvíce aktivit. K dané aktivitě připsat datum, popř. místo. V září je pak možné takto zahájit školní rok – diskuzí nad tímto „úkolem“. Zároveň žáky motivujeme k aktivnějšímu trávení prázdnin.