Prázdninové BINGO našich zážitků - POVÍDÁME SI O PRÁZDNINÁCH

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
8
Velikost: 2.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 8. 2025
Sdílet:

MILÉ PANÍ UČITELKY,

NABÍZÍM VÁM NETRADIČNÍ VARIANTU PRO HRU BINGO. DĚTI NEBUDOU PO PRÁZDNINÁCH HNED SEDĚT V LAVICÍCH, BUDOU SE BAVIT!

 

Prázdninové bingo našich zážitků – metodický popis pro učitele

Charakteristika materiálu:

„Prázdninové bingo našich zážitků“ je komunikační hra určená pro žáky 1. stupně ZŠ, ideálně v prvních dnech po návratu z letních prázdnin. Slouží k prolomení bariér, posílení třídního kolektivu, navázání kontaktů mezi spolužáky a sdílení zážitků. Materiál obsahuje 10 odlišných variant kartiček po 10 otázkách, přičemž každá otázka se v celé sadě opakuje maximálně dvakrát.

Cíle aktivity:

  • podpořit komunikaci mezi žáky (i mezi méně kamarádskými dvojicemi)
  • posílit třídní atmosféru po návratu z prázdnin
  • dát prostor všem dětem k vyprávění o svých zážitcích
  • rozvíjet sociální dovednosti, schopnost naslouchat a mluvit

Příprava:

  • Vytiskněte kartičky (barevné nebo černobílé).
  • Pro každé kolo hry připravte tolik kartiček, kolik máte žáků – vždy promíchejte varianty tak, aby stejnou kartičku měla jen malá skupinka žáků (ideálně max. 2–3 žáci).
  • Děti si připraví psací pero nebo tužku.

Pravidla hry

 

(nutné žákům jasně vysvětlit před začátkem)

  • Každé dítě dostane jednu kartičku s 10 políčky.
  • Po zaznění startu mají žáci za úkol najít spolužáka, u kterého platí tvrzení v daném políčku.
  • Spolužák, u kterého tvrzení platí, se do políčka podepíše.

Každý spolužák se na jedné kartičce může podepsat jen jednou.

Hra pokračuje, dokud: někdo nevyplní všechna políčka a hlasitě nezavolá „Bingo!“, nebo neuplyne předem určený časový limit (např. 5–7 minut).

4. Pokud do limitu nikdo nevyplní všechna políčka, vyhrává ten, kdo má nejvíce políček vyplněných.

 

Klaďte důraz na férovost!

Učitel by měl děti před hrou upozornit na poctivost:

  • odpovídat jen pravdivě
  • nepodepisovat políčko, pokud tvrzení neplatí
  • neběhat „jen za kamarády“, ale oslovovat různé spolužáky
  • šeptat, aby sousední dvojice neslyšela otázku ani odpověď

Zdůrazněte, že hra má smysl jen tehdy, když se děti učí naslouchat a opravdu se o druhé zajímají.

Využití v praxi:

  • Opakované použití: díky 10 variantám lze hru zařadit opakovaně, aniž by se stala předvídatelnou.
  • Různá témata: některé otázky jsou univerzální, jiné cílené na letní prázdniny – aby i dítě, které necestovalo mělo možnost odpovídat kladně
  • Flexibilní délka: kratší varianta (3–5 min) pro rychlé rozehřátí, delší varianta (7–10 min) pro hlubší komunikaci.
  • Adaptace pro nového žáka: hru lze využít jako přirozené seznamovací prostředí

Tipy pro učitele:

  • Po hře udělejte krátké sdílení v kruhu – nechte děti zmínit jeden zážitek, který si díky hře od někoho vyslechly.
  • Při opakování hry můžete měnit formát – např. místo podpisu nechat děti kreslit malý symbol nebo psát iniciály.
  • Dá se hrát i venku na školním dvoře pro více pohybu.
  •  

Pokud jste dočetly až do konce a materiál se Vám líbí, mám radost! Podívejte se také na mé další materiály, mám jich už skoro 400. Také nepřehlédněte můj web, na kterém naleznete nejen mé didaktické hry, ale také videa.

 

Děkuji za Vaši přízeň

 

Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

609298
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, jsem moc ráda, že je nás tolik, kteří se snažíme dělat dětem učení zábavnějším. Mě
27.00 Kč
871633
Etická výchova
3., 4., 5.
Pracovní listy
Projektový den – zážitková výprava do okolí školy Milé kolegyně, představte si, že obyčejná vycházka do města nebo okolí
40.00 Kč
493225
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé kolegyně, vyzkoušela jsem si ve své třídě, jak děti rády dokreslují obrázky. Už jsem vyrobila 3 podobné sady do
35.00 Kč
193253
Český jazyk
1.
Ostatní
BROŽURA OBSAHUJÍCÍ KARTY K PROCVIČOVÁNÍ ČTENÍ PRVNÍCH PSACÍCH PÍSMEN, SLABIK A SLOV Z PÍSMEN : M, A, L, E, S, O, P, U, I
35.00 Kč
Prázdninové BINGO našich zážitků - POVÍDÁME SI O PRÁZDNINÁCH Prázdninové BINGO našich zážitků - POVÍDÁME SI O PRÁZDNINÁCH
MILÉ PANÍ UČITELKY,NABÍZÍM VÁM NETRADIČNÍ VARIANTU PRO HRU BINGO. DĚTI NEBUDOU PO PRÁZDNINÁCH HNED SEDĚT V LAVICÍCH, BUDOU SE BAVIT! Prázdninové bingo našich zážitků – metodický popis pro učiteleCharakteristika materiálu:„Prázdninové bingo našich zážitků“ je komunikační hra určená pro žáky 1. stupně ZŠ, ideálně v prvních dnech po návratu z letních prázdnin. Slouží k prolomení bariér, posílení třídního kolektivu, navázání kontaktů mezi spolužáky a sdílení zážitků. Materiál obsahuje 10 odlišných variant kartiček po 10 otázkách, přičemž každá otázka se v celé sadě opakuje maximálně dvakrát.Cíle aktivity:podpořit komunikaci mezi žáky (i mezi méně kamarádskými dvojicemi)posílit třídní atmosféru po návratu z prázdnindát prostor všem dětem k vyprávění o svých zážitcíchrozvíjet sociální dovednosti, schopnost naslouchat a mluvitPříprava:Vytiskněte kartičky (barevné nebo černobílé).Pro každé kolo hry připravte tolik kartiček, kolik máte žáků – vždy promíchejte varianty tak, aby stejnou kartičku měla jen malá skupinka žáků (ideálně max. 2–3 žáci).Děti si připraví psací pero nebo tužku.Pravidla hry (nutné žákům jasně vysvětlit před začátkem)Každé dítě dostane jednu kartičku s 10 políčky.Po zaznění startu mají žáci za úkol najít spolužáka, u kterého platí tvrzení v daném políčku.Spolužák, u kterého tvrzení platí, se do políčka podepíše.Každý spolužák se na jedné kartičce může podepsat jen jednou.Hra pokračuje, dokud: někdo nevyplní všechna políčka a hlasitě nezavolá „Bingo!“, nebo neuplyne předem určený časový limit (např. 5–7 minut).4. Pokud do limitu nikdo nevyplní všechna políčka, vyhrává ten, kdo má nejvíce políček vyplněných. Klaďte důraz na férovost!Učitel by měl děti před hrou upozornit na poctivost:odpovídat jen pravdivěnepodepisovat políčko, pokud tvrzení neplatíneběhat „jen za kamarády“, ale oslovovat různé spolužákyšeptat, aby sousední dvojice neslyšela otázku ani odpověďZdůrazněte, že hra má smysl jen tehdy, když se děti učí naslouchat a opravdu se o druhé zajímají.Využití v praxi:Opakované použití: díky 10 variantám lze hru zařadit opakovaně, aniž by se stala předvídatelnou.Různá témata: některé otázky jsou univerzální, jiné cílené na letní prázdniny – aby i dítě, které necestovalo mělo možnost odpovídat kladněFlexibilní délka: kratší varianta (3–5 min) pro rychlé rozehřátí, delší varianta (7–10 min) pro hlubší komunikaci.Adaptace pro nového žáka: hru lze využít jako přirozené seznamovací prostředíTipy pro učitele:Po hře udělejte krátké sdílení v kruhu – nechte děti zmínit jeden zážitek, který si díky hře od někoho vyslechly.Při opakování hry můžete měnit formát – např. místo podpisu nechat děti kreslit malý symbol nebo psát iniciály.Dá se hrát i venku na školním dvoře pro více pohybu. Pokud jste dočetly až do konce a materiál se Vám líbí, mám radost! Podívejte se také na mé další materiály, mám jich už skoro 400. Také nepřehlédněte můj web, na kterém naleznete nejen mé didaktické hry, ale také videa. Děkuji za Vaši přízeň Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA
 
UUCZ-926312
Český jazyk>Prvouka>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Bingo>Pracovní listy>3.>4.>5.>😀 Emoce>☀️ Léto>🏖️ Prázdniny
35.00