Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, který rozvíjí tyto kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
- kompetence pracovní
Cílem tohoto materiálu je:
- získat elementární znalosti v oblasti jednotlivých zvířatech, žijících na statku
- hravou formou procvičit čtení s porozuměním
- rozvoj schopnosti samostatně plnit úkoly
- uplatnění mezipředmětových vztahů: český jazyk, prvouka
Materiál má dvě úrovně. Poznej zvíře podle obrázku a poznej zvíře podle textu.
MATERIÁL OBSAHUJE:
- VELKÝ OBRÁZEK ZVÍŘETE, KTERÉ MAJÍ ŽÁCI UHÁDNOUT
- PRACOVNÍ LIST S OBRÁZKEM ZVÍŘETE NA DOPSANÍ JEHO NÁZVU A ZÁKLADNÍCH INFORMACÍ O ZVÍŘETI (PRACOVNÍ LISTY JSOU V ČERNOBÍLÉ VARIANTĚ)
- DOPLŇUJÍCÍ OBRÁZKY (NÁVODNÉ) SLOUŽÍCÍ K UHÁDNUTÍ DANÉHO ZVÍŘETE CELÝ (BIOLOGICKY SPRÁVNÝ)
- NÁZEV ZVÍŘETE NA PŘIŘAZOVÁNÍ
KAŽDÉ ZVÍŘE MÁ:
- hlavní barevný obrázek 5-8 barevných obrázků, podle kterých určujeme o jaké zvíře se jedná
- 5-8 textových kartiček, podle kterých určujeme o jaké zvíře se jedná
- pracovní list na vyplnění - černobílá verze
- celý název zvířete
JAK JSOU KARTY KONCIPOVANÉ:
- každá skupina zvířat má svoje tematické ohraničení (rybník, řeka - bubliny, hospodářská zvířata - plot...)
- každá skupina zvířat má svoji tematickou barvu - aby se nám zvířata nepopletla (les - zelená, moře a oceány - modrá)
- každé zvíře má všechny kartičky, které k němu patří (obrázek i text) označené svým prvním písmenem - díky tomu, se kartičky navzájem nepopletou a můžeme tak pracovat zaráz s více zvířaty
- pracovní listy jsou pak označeny obrázkem zvířete, kterého se týkají