Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ, který rozvíjí tyto kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence pracovní
Cílem tohoto materiálu je:
- získat elementární znalosti v oblasti jednotlivých stromů
- hravou formou procvičit čtení s porozuměním
- rozvoj schopnosti samostatně plnit úkoly
- zapojení do výuky mezipředmětové vztahy : český jazyk, prvouka
MATERIÁL OBSAHUJE:
- VELKÝ OBRÁZEK STROMU, KTERÝ MAJÍ ŽÁCI UHÁDNOUT
- PRACOVNÍ LIST S OBRÁZKEM STROMU NA DOPSANÍ JEHO NÁZVU A VYUŽITÍ (PRACOVNÍ LISTY JSOU V ČERNOBÍLÉ VARIANTĚ)
- DOPLŇUJÍCÍ OBRÁZKY (NÁVODNÉ) SLOUŽÍCÍ K UHÁDNUTÍ DANÉHO STROMU- CELÝ (BIOLOGICKY SPRÁVNÝ)
- NÁZEV STROMU ZVÍŘETE NA PŘIŘAZOVÁNÍ
KAŽDÉ STROM MÁ:
- hlavní barevný obrázek 5-8 barevných obrázků, podle kterých určujeme o jaký strom se jedná
- 5-8 textových kartiček, podle kterých určujeme o jaký strom se jedná
- pracovní list na vyplnění - černobílá verze
- celý název stromu
JAK JSOU KARTY KONCIPOVANÉ:
- karty jsou rozdělené na jehličnaté a listnaté stromy (6 + 6)
- každá skupina má svoji tematickou barvu
- každý strom má všechny kartičky, které k němu patří (obrázek i text) označené svým prvním písmenem - díky tomu, se kartičky navzájem nepopletou a můžeme tak pracovat zaráz s více stromy
- pracovní listy jsou pak označeny obrázky, díky kterým mají žáci správně identifikovat daný strom