Přijímačky ČJ, požadavek č. 5: Skladba

Počet stran:
11
Velikost: 193.72 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 1. 2024
Sdílet:

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

 

Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu:

  • otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň),
  • otázky k rozhodování ANO/NE,
  • otázky s volbou ABCD,
  • přiřazování.

 

Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 5: Skladba:

● rozliší větu jednoduchou a souvětí, upraví větu jednoduchou na souvětí a naopak;

● rozezná základní skladební dvojici;

● rozezná větné členy (podmět vyjádřený a nevyjádřený; přísudek slovesný a jmenný se sponou; předmět; přívlastek postupně rozvíjející, shodný a neshodný; příslovečné určení místa, času, způsobu, příčiny, účelu, podmínky), rozezná několikanásobné větné členy;

● rozliší větu hlavní a vedlejší, rozezná druhy vět vedlejších (podmětná, předmětná, přívlastková, příslovečná místní, příslovečná časová, příslovečná způsobová, příslovečná příčinná, příslovečná účelová, příslovečná podmínková);

● rozezná významové vztahy mezi souřadně spojenými větami a mezi souřadně spojenými větnými členy (slučovací, vylučovací, odporovací, stupňovací, příčinný, důsledkový);

● užívá vhodné spojovací výrazy, nahradí v textu / doplní do textu spojovací výraz tak, aby význam textu zůstal zachován;

● identifikuje nedostatky ve výstavbě větných celků, případně chybný větný celek opraví;

● rozliší řeč přímou a nepřímou, rozezná, zda je přímá/nepřímá řeč správně převedena do řeči nepřímé/přímé.

 

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

94715
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Trackery plnění předsevzetí a dobrých návyků. Zaměřují se na tělesné a duševní zdraví a zlepšení vztahů (nejen) s
25.00 Kč
555016
Český jazyk
5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Úniková hra je určena pro 5. třídu a spadá pod český jazyk a matematiku. Hře předchází příběh, na který potom hra
59.00 Kč
90914
Český jazyk
6., 7.
Pracovní listy
Obsah: 64 kartiček s dvojicemi synonym; 27 karet k antonymům s uzavřenými otázkami; 15 kartiček k procvičení paronym; 5
30.00 Kč
350333
Matematika
6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah sbírky: sčítání: 10× bez přechodu přes desítku, 10× s přechodem přes desítku, 10× desetinná čísla, 10× zlomky
39.00 Kč
Přijímačky ČJ, požadavek č. 5: Skladba Přijímačky ČJ, požadavek č. 5: Skladba
Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.   Soubor obsahuje 50 testových úloh všeho typu: otevřené otázky (vypiš, napiš, doplň), otázky k rozhodování ANO/NE, otázky s volbou ABCD, přiřazování.   Učivo bylo vybíráno podle požadavku č. 5: Skladba: ● rozliší větu jednoduchou a souvětí, upraví větu jednoduchou na souvětí a naopak; ● rozezná základní skladební dvojici; ● rozezná větné členy (podmět vyjádřený a nevyjádřený; přísudek slovesný a jmenný se sponou; předmět; přívlastek postupně rozvíjející, shodný a neshodný; příslovečné určení místa, času, způsobu, příčiny, účelu, podmínky), rozezná několikanásobné větné členy; ● rozliší větu hlavní a vedlejší, rozezná druhy vět vedlejších (podmětná, předmětná, přívlastková, příslovečná místní, příslovečná časová, příslovečná způsobová, příslovečná příčinná, příslovečná účelová, příslovečná podmínková); ● rozezná významové vztahy mezi souřadně spojenými větami a mezi souřadně spojenými větnými členy (slučovací, vylučovací, odporovací, stupňovací, příčinný, důsledkový); ● užívá vhodné spojovací výrazy, nahradí v textu / doplní do textu spojovací výraz tak, aby význam textu zůstal zachován; ● identifikuje nedostatky ve výstavbě větných celků, případně chybný větný celek opraví; ● rozliší řeč přímou a nepřímou, rozezná, zda je přímá/nepřímá řeč správně převedena do řeči nepřímé/přímé.   Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-458769
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Testy a písemky>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
33.00