Soubor obsahuje 11 karet A4 s nadřazenými slovy, 99 kartiček se slovy podřazenými a obrázky, 99 kartiček se slovy v psacím písmu.
PRÁCE S MATERIÁLEM:
Velké karty i malé kartičky vytiskněte, pro delší životnost je zalaminujte a následně vystřihněte. Kartičky s obrázky a slovem nebo kartičky se slovyv psacím písmu žáci přižazují na jednotlivé karty.
Slova nadřazená:
- HMYZ, JÍDLO, NÁPOJE, OVOCE, ZELENINA, HRAČKY, OBLEČENÍ, MAZLÍČCI, NÁŘADÍ, ZVÍŘATA V ZOO, ŠKOLNÍ POTŘEBY.
Kartičky se slovy najdete kvůli úspoře tisku a laminovacích folií po okrajích stránek
k tisku, kartičky na sebe navazují.
PRÁCE S MATERIÁLEM:
Aktivita č. 1: Vyvození terminologie / běhací aktivita
· Vyučující rozdá do dvojic/skupin jednu kartu A4 se slovem nadřazeným, kartu
do ohlášení žáci neotáčí.
· Žáci otočí A4 kartu, ale nedostanou žádnou další informaci. Činnost je intuitivní, žáci automaticky začnou zaplňovat prázdná místa obrázky.
· Obrázky leží na koberci / jiném vhodném místě. (Na koberec jde vždy pouze jeden žák ze skupiny.)
· Po dokončení aktivity společně s dětmi vyvodíte pojmy - slova nadřazená, podřazená, souřadná.
· Jednotlivá slova mohou žáci zapisovat na tabulku, do sešitu.
Aktivita č.2: Procvičování / běhací aktivita
· Žáci doplňují na A4 karty slova podřazená. Opět nosí kartičky z určeného místa.
· Místo obrázků žáci přiřazují slova psaná psacím písmem.
· Zapisují do sešitu jednotlivá slova (opis/přepis).
Aktivita č. 3: Tvoření vět
· Žáci jako v předchozích variantách doplní a zapíší slova podřazená.
· Tvoří věty typu ,,Jablko patří mezi ovoce. Včela patří mezi hmyz. atd.”
· Zapisují věty do sešitu, na mazací tabulku.












