PRVNÍ PÍSMENKA - S, L, M, P

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 2.94 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Michaela Silavecká
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 9. 2025
Sdílet:

Materiál má výukový charakter :

• Seznámit žáky 1. ročníku se základními tvary písmen S, L, M, P.

• Procvičit zrakové a sluchové vnímání potřebné pro čtení a psaní.

• Podpořit rozvoj jemné motoriky a grafomotorických dovedností při psaní a obtahování.

• Rozvíjet schopnost orientace v prostoru a schopnost soustředění prostřednictvím herních úkolů.

• Propojit písmeno se smysluplným významem (zvíře začínající na dané písmeno).

 

Rozvíjené kompetence podle RVP ZV

1. Kompetence k učení

• žák se učí rozlišovat jednotlivá písmena a hlásky,

• propojuje zvukovou a grafickou podobu,

• využívá různé formy cvičení k zapamatování,

• hledá souvislosti mezi tvarem písmene, hláskou a významem slova.

2. Kompetence k řešení problémů

• při procházení labyrintu hledá řešení a kontroluje správnost,

• u sluchových cvičení rozhoduje, zda se hláska nachází na začátku, uprostřed či na konci slova.

3. Kompetence komunikativní

• rozvíjí porozumění mluvenému i psanému projevu,

• učí se vyjadřovat své postřehy při práci s písmeny a slovy,

• aktivně používá nově naučená písmena při psaní.

4. Kompetence pracovní

• dodržuje daný postup při plnění úkolů,

• rozvíjí jemnou motoriku při obtahování, psaní a vybarvování,

• učí se dokončit zadanou práci.

5. Kompetence sociální a personální

• při skupinové práci spolupracuje s ostatními,

• respektuje pokyny učitele,

• učí se sebehodnocení (pozná, zda úkol splnil správně).

 

Přínosy:

• Atraktivní forma (labyrint, hledání, barevné luštění) podporuje motivaci prvňáčků.

• Úkoly kombinují hravou formu s cíleným rozvojem klíčových dovedností (sluchové, zrakové, motorické).

• Vzniká propojení mezi písmenem, zvukem a významem (dítě si spojuje grafický tvar s hláskou i slovem).

• Vhodné k individuální práci, skupinovému procvičení i domácímu opakování.

 

Obsah:

• 4x A4 – pracovní listy S, L, M, P – vázané písmo

• 4x A4 – pracovní listy S, L, M, P – nevázané písmo

• řešení

Další produkty od autora Michaela Silavecká

569474
Český jazyk - čtení
Školní družina, 1.
Pracovní listy
Materiál má výukový charakter: Schovejte dětem malé překvapení na Den dětí a nechte je pátrat a užít si únikovou hru. •
40.00 Kč
525021
Matematika - geometrie
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Materiál (brožura) má výukový charakter: RYBIČKY Z AKVARIA jsou efektní pomůckou pro samostatnou i skupinovou práci dětí
40.00 Kč
956561
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál KULIČKOVÁ BĚHAČKA – PÁROVÉ SOUHLÁSKY - není jen hra, ale má jasný výchovně-vzdělávací charakter. • Formou hry
30.00 Kč
511310
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Materiál (brožura) má výukový charakter: LAPBOOK- PASTELKA- má výukový charakter a slouží jako metodická pomůcka pro
40.00 Kč
PRVNÍ PÍSMENKA - S, L, M, P PRVNÍ PÍSMENKA - S, L, M, P
Materiál má výukový charakter :• Seznámit žáky 1. ročníku se základními tvary písmen S, L, M, P.• Procvičit zrakové a sluchové vnímání potřebné pro čtení a psaní.• Podpořit rozvoj jemné motoriky a grafomotorických dovedností při psaní a obtahování.• Rozvíjet schopnost orientace v prostoru a schopnost soustředění prostřednictvím herních úkolů.• Propojit písmeno se smysluplným významem (zvíře začínající na dané písmeno). Rozvíjené kompetence podle RVP ZV1. Kompetence k učení• žák se učí rozlišovat jednotlivá písmena a hlásky,• propojuje zvukovou a grafickou podobu,• využívá různé formy cvičení k zapamatování,• hledá souvislosti mezi tvarem písmene, hláskou a významem slova.2. Kompetence k řešení problémů• při procházení labyrintu hledá řešení a kontroluje správnost,• u sluchových cvičení rozhoduje, zda se hláska nachází na začátku, uprostřed či na konci slova.3. Kompetence komunikativní• rozvíjí porozumění mluvenému i psanému projevu,• učí se vyjadřovat své postřehy při práci s písmeny a slovy,• aktivně používá nově naučená písmena při psaní.4. Kompetence pracovní• dodržuje daný postup při plnění úkolů,• rozvíjí jemnou motoriku při obtahování, psaní a vybarvování,• učí se dokončit zadanou práci.5. Kompetence sociální a personální• při skupinové práci spolupracuje s ostatními,• respektuje pokyny učitele,• učí se sebehodnocení (pozná, zda úkol splnil správně). Přínosy:• Atraktivní forma (labyrint, hledání, barevné luštění) podporuje motivaci prvňáčků.• Úkoly kombinují hravou formu s cíleným rozvojem klíčových dovedností (sluchové, zrakové, motorické).• Vzniká propojení mezi písmenem, zvukem a významem (dítě si spojuje grafický tvar s hláskou i slovem).• Vhodné k individuální práci, skupinovému procvičení i domácímu opakování. Obsah:• 4x A4 – pracovní listy S, L, M, P – vázané písmo• 4x A4 – pracovní listy S, L, M, P – nevázané písmo• řešení
UUCZ-963230
Český jazyk>Pracovní listy>1.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
30.00