Materiál obsahuje 40 kartiček s krátkými psacími úkoly pro žáky 2.–5. ročníku (lze upravit obtížnost podle věku). Úkoly jsou navrženy tak, aby žáci procvičovali psaní, slovní zásobu, kreativní myšlení a fantazii. Každý úkol trvá jen několik minut, takže kartičky jsou ideální pro vyplnění volného času, ranní kruh nebo chvíle po dokončení hlavní práce.
Jak pracovat s kartičkami ve třídě
1.Individuální práce:
Každý žák si vybere jednu kartu a vyplní ji. Po dokončení může kartičku odložit a vybrat si další.
2.Práce ve dvojici nebo malých skupinách:
Žáci si kartu navzájem předávají a doplňují odpovědi společně. Mohou si také navzájem hádat odpovědi (např. hádanky, tajné zprávy).
3.Sdílení odpovědí:
Učitel může nechat žáky přečíst své odpovědi před třídou nebo ve dvojicích. Vhodné pro rozvoj komunikace, sdílení nápadů a kreativní diskuze.
4.Rotace aktivit:
Kartičky lze použít po jednotlivých částech dne – např. při přestávce mezi hodinami, během čekání, nebo jako rychlou „rozcvičku mysli“.