SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM - 165 SLOVNÍCH SPOJENÍ

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
5
Velikost: 3.45 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 7. 2023
Sdílet:

Tento soubor obsahuje 165 kartiček se slovními spojeními zaměřených na shodu přísudku s podmětem. Hlavním cílem těchto kartiček je procvičení koncovek i/y/a a ustálení si tak problematickou gramatiku.

využití:

1) běžecký diktát - v této hře musí vyučující rozmístit kartičky po třídě, případně ve venkovních prostorech školy, žáci poté hledají kartičky, snaží si zapamatovat slovní spojení a správně ho poté zapíší do sešitu. Lze tuto hru hrát ve skupinkách jako soutěž -> kdo získá více správně zapsaných lístečků, vyhrává.

2) škatulata, škatulata, hejbejte se z místa na místo - touto hrou lze navázat na hru č. 1, kdy děti kontrolují v nějakém předem určeném časovém horizontu sešity svých spolužáků, kde mají zapsaná slovní spojení. V případě, že budou mít žáci podezření, že má jiná skupina v sešitě chybu, nahlásí ji vyučujícímu - ten, pokud dá dané skupině za pravdu, připíše skupině, která chybu našla, bod navíc. Tato hra pracuje s chybou, která však v ideálním případě nenastane :-)

3) bomba - u této hry je nutné mít "minutku" nebo časovanou bombu. Žáci sedí v kolečku a všechny kartičky jsou uprostřed. Vyučující odstartuje hru a žáci jednotlivě přiběhnout doprostřed kruhu, vylosují si kartičku a správně zodpoví. Pokud neodpoví správně, vybírají si další. U koho vybuchne bomba, ten vypadává se hry a jde se věnovat jiné aktivitě. Vyhrává ten poslední.

4) tabulování - tato hra je trochu náročná na počet magnetů :-) jelikož jde o to, že vyučující na tabuli vytvoří 3 sloupce - I / Y / A. Žáci poté na pokyn utíkají k tabuli a umísťují dané kartičky podle koncovky do správného sloupce.

 

Kartičky tiskneme černobíle a jednostranně, doporučuji zalaminovat.

 

 

Velice Vám děkuji za zakoupení tohoto materiálu. Pokud byste, prosím, přišli na nějakou chybu, nahlaste ji a vše opravím. Děkuji Vám. 

Další produkty od autora Lukáš Kulhánek

606153
Zeměpis
7., 8., 9.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Soubor obsahuje: -> celkem 36 kartiček s otázkami na téma “Austrálie a Oceánie” -> odpovědní arch -> řešení O co se
35.00 Kč
348777
Matematika
2., 3.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Milí kolegové, velice Vám v první řadě děkuji za zakoupení tohoto materiálu. V případě, že by se do souboru vloudil
28.96 Kč
333465
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5.
Celoroční tematická hra
Soubor obsahuje 10 karet s celoročními motivačními měsíčními úkoly, rozřazených podle obtížnosti. Pro každý měsíc jsou
49.00 Kč
604098
Zeměpis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Milí kolegové, velice Vám v první řadě děkuji za zakoupení tohoto materiálu. V případě, že by se do souboru vloudil
35.00 Kč
SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM - 165 SLOVNÍCH SPOJENÍ SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM - 165 SLOVNÍCH SPOJENÍ
Tento soubor obsahuje 165 kartiček se slovními spojeními zaměřených na shodu přísudku s podmětem. Hlavním cílem těchto kartiček je procvičení koncovek i/y/a a ustálení si tak problematickou gramatiku. využití: 1) běžecký diktát - v této hře musí vyučující rozmístit kartičky po třídě, případně ve venkovních prostorech školy, žáci poté hledají kartičky, snaží si zapamatovat slovní spojení a správně ho poté zapíší do sešitu. Lze tuto hru hrát ve skupinkách jako soutěž -> kdo získá více správně zapsaných lístečků, vyhrává. 2) škatulata, škatulata, hejbejte se z místa na místo - touto hrou lze navázat na hru č. 1, kdy děti kontrolují v nějakém předem určeném časovém horizontu sešity svých spolužáků, kde mají zapsaná slovní spojení. V případě, že budou mít žáci podezření, že má jiná skupina v sešitě chybu, nahlásí ji vyučujícímu - ten, pokud dá dané skupině za pravdu, připíše skupině, která chybu našla, bod navíc. Tato hra pracuje s chybou, která však v ideálním případě nenastane :-) 3) bomba - u této hry je nutné mít "minutku" nebo časovanou bombu. Žáci sedí v kolečku a všechny kartičky jsou uprostřed. Vyučující odstartuje hru a žáci jednotlivě přiběhnout doprostřed kruhu, vylosují si kartičku a správně zodpoví. Pokud neodpoví správně, vybírají si další. U koho vybuchne bomba, ten vypadává se hry a jde se věnovat jiné aktivitě. Vyhrává ten poslední. 4) tabulování - tato hra je trochu náročná na počet magnetů :-) jelikož jde o to, že vyučující na tabuli vytvoří 3 sloupce - I / Y / A. Žáci poté na pokyn utíkají k tabuli a umísťují dané kartičky podle koncovky do správného sloupce.   Kartičky tiskneme černobíle a jednostranně, doporučuji zalaminovat.     Velice Vám děkuji za zakoupení tohoto materiálu. Pokud byste, prosím, přišli na nějakou chybu, nahlaste ji a vše opravím. Děkuji Vám. 
UUCZ-332152
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Ostatní>4.>5.
35.00