Tento soubor obsahuje 165 kartiček se slovními spojeními zaměřených na shodu přísudku s podmětem. Hlavním cílem těchto kartiček je procvičení koncovek i/y/a a ustálení si tak problematickou gramatiku.
využití:
1) běžecký diktát - v této hře musí vyučující rozmístit kartičky po třídě, případně ve venkovních prostorech školy, žáci poté hledají kartičky, snaží si zapamatovat slovní spojení a správně ho poté zapíší do sešitu. Lze tuto hru hrát ve skupinkách jako soutěž -> kdo získá více správně zapsaných lístečků, vyhrává.
2) škatulata, škatulata, hejbejte se z místa na místo - touto hrou lze navázat na hru č. 1, kdy děti kontrolují v nějakém předem určeném časovém horizontu sešity svých spolužáků, kde mají zapsaná slovní spojení. V případě, že budou mít žáci podezření, že má jiná skupina v sešitě chybu, nahlásí ji vyučujícímu - ten, pokud dá dané skupině za pravdu, připíše skupině, která chybu našla, bod navíc. Tato hra pracuje s chybou, která však v ideálním případě nenastane :-)
3) bomba - u této hry je nutné mít "minutku" nebo časovanou bombu. Žáci sedí v kolečku a všechny kartičky jsou uprostřed. Vyučující odstartuje hru a žáci jednotlivě přiběhnout doprostřed kruhu, vylosují si kartičku a správně zodpoví. Pokud neodpoví správně, vybírají si další. U koho vybuchne bomba, ten vypadává se hry a jde se věnovat jiné aktivitě. Vyhrává ten poslední.
4) tabulování - tato hra je trochu náročná na počet magnetů :-) jelikož jde o to, že vyučující na tabuli vytvoří 3 sloupce - I / Y / A. Žáci poté na pokyn utíkají k tabuli a umísťují dané kartičky podle koncovky do správného sloupce.
Kartičky tiskneme černobíle a jednostranně, doporučuji zalaminovat.
Velice Vám děkuji za zakoupení tohoto materiálu. Pokud byste, prosím, přišli na nějakou chybu, nahlaste ji a vše opravím. Děkuji Vám.