Slovní druhy - stavění mrakodrapů

Ročník:
2., 3., 4., 5.
Počet stran:
23
Velikost: 1.97 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 2. 2025
Sdílet:

Materiál Slovní druhy - stavění mrakodrapů je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ. Slouží k procvičování určování slovních druhů hravou formou. Materiál je tvořen 20 stranami. 10 stran je v barevném provedení, 10 v černobílé variantě (možno tisknout na barevný papír). Materiál je ideální zalaminovat a používat opakovaně. Součástí souboru je metodika a návrh osvědčených a oblíbených aktivit.

Cílem materiálu je přiřadit správně např. podstatná jména k mrakodrapu s cedulkou “1.” nebo “podstatná jména”.

Soubor obsahuje:

  • 20 stran
  • všechny slovní druhy

Tip: Na druhou stranu kartiček můžete napsat číslo slovního druhu. To umožní samokontrolu žáků.

Osvědčené a oblíbené aktivity:

  • Přiřazování individuální: Žák dostane smíchané různé slovní druhy (např. 20 kartiček) a dle zadání staví např. mrakodrap sloves - vybere z hromádky pouze slovesa a začne je řadit pod střechu s názvem “slovesa” nebo číslem “5”.
  • Přiřazování ve dvojicích: Položíme mezi dvojici žáků hromádku různých slovních druhů. Žáci mají za úkol postavit např. největší mrakodrap zájmen. Vítězí žák, který dříve správně poskládá více kartiček zájmen a tím postaví vyšší mrakodrap.
  • Běhací učení: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci si vylosují slovní druh, který budou hledat a následně staví mrakodrap. Následně mohou slova přepsat do sešitu.
  • Tvoř věty: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci následně sbírají kartičky tak, aby sestavili smysluplnou větu. Následně ji přepíší do sešitu a určí u ní správně slovní druhy.

Takto využíváme kartičky nejčastěji my, ale jistě vymyslíte i další oblíbené aktivity. Materiál je velmi univerzální.

Další produkty od autora po_proudu

660504
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál Dvousměrky (hledej slova) - zvířata je určen žákům 1. stupně ZŠ a slouží ke zpestření hodin prvouky nebo jako
25.00 Kč
827733
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Běhací diktát – párové souhlásky Ž-Š přináší hravou aktivitu, která kombinuje pohyb, spolupráci a zábavné učení
30.00 Kč
952595
Český jazyk
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diář učitelský
Zásobník aktivit – významné dny a měsíční inspirace Jsem velkou milovnicí tematické výuky a věřím, že děti se učí
65.00 Kč
876789
Matematika
2., 3., 4., 5.
Pracovní listy
Matematické rychlovky jsou ideální pro efektivní a svižné procvičení malé násobilky v rozsahu 0–10. Materiál obsahuje 30
40.00 Kč
Slovní druhy - stavění mrakodrapů Slovní druhy - stavění mrakodrapů
Materiál Slovní druhy - stavění mrakodrapů je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ. Slouží k procvičování určování slovních druhů hravou formou. Materiál je tvořen 20 stranami. 10 stran je v barevném provedení, 10 v černobílé variantě (možno tisknout na barevný papír). Materiál je ideální zalaminovat a používat opakovaně. Součástí souboru je metodika a návrh osvědčených a oblíbených aktivit.Cílem materiálu je přiřadit správně např. podstatná jména k mrakodrapu s cedulkou “1.” nebo “podstatná jména”.Soubor obsahuje:20 stranvšechny slovní druhyTip: Na druhou stranu kartiček můžete napsat číslo slovního druhu. To umožní samokontrolu žáků.Osvědčené a oblíbené aktivity:Přiřazování individuální: Žák dostane smíchané různé slovní druhy (např. 20 kartiček) a dle zadání staví např. mrakodrap sloves - vybere z hromádky pouze slovesa a začne je řadit pod střechu s názvem “slovesa” nebo číslem “5”.Přiřazování ve dvojicích: Položíme mezi dvojici žáků hromádku různých slovních druhů. Žáci mají za úkol postavit např. největší mrakodrap zájmen. Vítězí žák, který dříve správně poskládá více kartiček zájmen a tím postaví vyšší mrakodrap.Běhací učení: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci si vylosují slovní druh, který budou hledat a následně staví mrakodrap. Následně mohou slova přepsat do sešitu.Tvoř věty: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci následně sbírají kartičky tak, aby sestavili smysluplnou větu. Následně ji přepíší do sešitu a určí u ní správně slovní druhy.Takto využíváme kartičky nejčastěji my, ale jistě vymyslíte i další oblíbené aktivity. Materiál je velmi univerzální.
UUCZ-693958
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Postřehovky>Skládačky>2.>3.>4.>5.
35.00