Slovní druhy - stavení mrakodrapů

Ročník:
2., 3., 4., 5.
Počet stran:
23
Velikost: 2.62 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
23. 10. 2024
Sdílet:

Materiál Slovní druhy - stavění mrakodrapů je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ. Slouží k procvičování určování slovních druhů hravou formou. Materiál je tvořen 20 stranami. 10 stran je v barevném provedení, 10 v černobílé variantě (možno tisknout na barevný papír). Materiál je ideální zalaminovat a používat opakovaně. Součástí souboru je metodika a návrh osvědčených a oblíbených aktivit.

Cílem materiálu je přiřadit správně např. podstatná jména k mrakodrapu s cedulkou “1.” nebo “podstatná jména”.

Soubor obsahuje:

  • 20 stran
  • všechny slovní druhy

Tip: Na druhou stranu kartiček můžete napsat číslo slovního druhu. To umožní samokontrolu žáků.

Osvědčené a oblíbené aktivity:

  • Přiřazování individuální: Žák dostane smíchané různé slovní druhy (např. 20 kartiček) a dle zadání staví např. mrakodrap sloves - vybere z hromádky pouze slovesa a začne je řadit pod střechu s názvem “slovesa” nebo číslem “5”.
  • Přiřazování ve dvojicích: Položíme mezi dvojici žáků hromádku různých slovních druhů. Žáci mají za úkol postavit např. největší mrakodrap zájmen. Vítězí žák, který dříve správně poskládá více kartiček zájmen a tím postaví vyšší mrakodrap.
  • Běhací učení: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci si vylosují slovní druh, který budou hledat a následně staví mrakodrap. Následně mohou slova přepsat do sešitu.
  • Tvoř věty: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci následně sbírají kartičky tak, aby sestavili smysluplnou větu. Následně ji přepíší do sešitu a určí u ní správně slovní druhy.

Takto využíváme kartičky nejčastěji my, ale jistě vymyslíte i další oblíbené aktivity. Materiál je velmi univerzální.

Další produkty od autora po_proudu

592248
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2.
Já mám, kdo má
Soubor Já mám, kdo má - LÉTO je určen jak pro děti z MŠ, tak pro žáky 1. a 2. třídy ZŠ. Soubor tvoří 30 listů a obsahuje
30.00 Kč
592506
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Materiál Domino - LÉTO je určen jak pro děti z MŠ, tak pro žáky 1. a 2. třídy ZŠ. Soubor tvoří 18 listů a obsahuje
30.00 Kč
614693
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál Omalovánky - kamarádi ze ZOO je určen dětem MŠ, 1.-2. třídy, radost udělají i ve školní družině. Celkem je k
25.00 Kč
681224
Český jazyk
2., 3., 4.
Běhací diktát
Materiál je určen žákům 2.-4. tříd a je zaměřen na procvičení pravopisu u, ú, ů hravou formou. Soubor obsahuje 6
140.00 Kč
Slovní druhy - stavení mrakodrapů Slovní druhy - stavení mrakodrapů
Materiál Slovní druhy - stavění mrakodrapů je určen žákům 2.-5. ročníku ZŠ. Slouží k procvičování určování slovních druhů hravou formou. Materiál je tvořen 20 stranami. 10 stran je v barevném provedení, 10 v černobílé variantě (možno tisknout na barevný papír). Materiál je ideální zalaminovat a používat opakovaně. Součástí souboru je metodika a návrh osvědčených a oblíbených aktivit.Cílem materiálu je přiřadit správně např. podstatná jména k mrakodrapu s cedulkou “1.” nebo “podstatná jména”.Soubor obsahuje:20 stranvšechny slovní druhyTip: Na druhou stranu kartiček můžete napsat číslo slovního druhu. To umožní samokontrolu žáků.Osvědčené a oblíbené aktivity:Přiřazování individuální: Žák dostane smíchané různé slovní druhy (např. 20 kartiček) a dle zadání staví např. mrakodrap sloves - vybere z hromádky pouze slovesa a začne je řadit pod střechu s názvem “slovesa” nebo číslem “5”.Přiřazování ve dvojicích: Položíme mezi dvojici žáků hromádku různých slovních druhů. Žáci mají za úkol postavit např. největší mrakodrap zájmen. Vítězí žák, který dříve správně poskládá více kartiček zájmen a tím postaví vyšší mrakodrap.Běhací učení: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci si vylosují slovní druh, který budou hledat a následně staví mrakodrap. Následně mohou slova přepsat do sešitu.Tvoř věty: Jednotlivé kartičky připravíme ve třídě nebo na chodbě. Žáci následně sbírají kartičky tak, aby sestavili smysluplnou větu. Následně ji přepíší do sešitu a určí u ní správně slovní druhy.Takto využíváme kartičky nejčastěji my, ale jistě vymyslíte i další oblíbené aktivity. Materiál je velmi univerzální.
UUCZ-693958
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Postřehovky>Skládačky>2.>3.>4.>5.
35.00