Světový den vody - čtenářská gramotnost

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 1.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eliška Uvírová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 2. 2025
Sdílet:

Průvodní list k aktivitám na téma "SVĚTOVÝ DEN VODY” Čtenářská gramotnost" pro žáky 1. stupně Dobrý den, představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, které jsou propojené tématem vody. Tento materiál je určen pro žáky 1. stupně a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti. Cíl: Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně. Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení. Seznámit žáky s významem vody, způsoby, jak vodou šetřit. Aktivity: Čtení textu o Světovém dnu vody Začněte s textem, který žákům představí Světový den vody. Tento text je vytvořen tak, aby odpovídal věkové úrovni žáků, a zároveň obsahuje základní informace. Po přečtení textu byste mohli s žáky diskutovat o jeho obsahu a klást na ně otázky zaměřené na porozumění textu. Práce s textem: Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat důležité informace a orientovat se v textu. Křížovka Následuje křížovka s tématikou vody. Žáci si při luštění procvičí znalosti z textu. Křížovka je jednoduchá a slouží k upevnění informací, které se dozvěděli při čtení. Můžete ji použít jako aktivitu pro práci ve dvojicích nebo samostatně. Výsledným slovním spojením je: ZÁSOBOVÁNÍ VODOU. Čtení s tajenkou: Žáci si přečtou popisky jednotlivých symbolů/předmětů/názvů spjatých s vodou a ty přiřazují k obrázkům. Na základě obrázků dopíší písmenko do rámečku a složí tajenku. Tajenka zní: PŘEHRADA Závěr: Doufám, že Vám tento materiál pomůže při výuce a že se žáci dozví nejen nové informace o vodě, ale také se zlepší v práci s textem a ve čtenářské gramotnosti. Samozřejmostí je správné řešení na konci materiálu (pro samostatnou práci i kontrolu žáků). 

Další produkty od autora Eliška Uvírová

518613
Český jazyk - čtení
3., 4.
Lapbook
Dobrý den, představuji Vám svůj materiál s názvem Lapbook - Světový den vody. Materiál obsahuje text a práci s
30.00 Kč
725690
Český jazyk
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál je vhodný pro prvňáky, druháky do hodin českého jazyka. Obsahem materiálu je 36 slov a 24 vět (k jednotlivým
40.00 Kč
488320
Český jazyk
3., 4., 5., 6., 7.
Ostatní
Soubor obsahuje 30 kartiček s otázkami vhodnými do čtenářské dílny. Po přečtení textu si žáci v kruhu vylosují kartičku
30.00 Kč
579867
Prvouka
3., 4.
Skládačky
Dobrý den, představuji Vám svůj materiál s názvem MATEMATICKÁ HLEDAČKA S QR KÓDY II. Jedná se o vzdělávací materiál
40.00 Kč
Světový den vody - čtenářská gramotnost Světový den vody - čtenářská gramotnost
Průvodní list k aktivitám na téma "SVĚTOVÝ DEN VODY” Čtenářská gramotnost" pro žáky 1. stupně Dobrý den, představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, které jsou propojené tématem vody. Tento materiál je určen pro žáky 1. stupně a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti. Cíl: Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně. Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení. Seznámit žáky s významem vody, způsoby, jak vodou šetřit. Aktivity: Čtení textu o Světovém dnu vody Začněte s textem, který žákům představí Světový den vody. Tento text je vytvořen tak, aby odpovídal věkové úrovni žáků, a zároveň obsahuje základní informace. Po přečtení textu byste mohli s žáky diskutovat o jeho obsahu a klást na ně otázky zaměřené na porozumění textu. Práce s textem: Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat důležité informace a orientovat se v textu. Křížovka Následuje křížovka s tématikou vody. Žáci si při luštění procvičí znalosti z textu. Křížovka je jednoduchá a slouží k upevnění informací, které se dozvěděli při čtení. Můžete ji použít jako aktivitu pro práci ve dvojicích nebo samostatně. Výsledným slovním spojením je: ZÁSOBOVÁNÍ VODOU. Čtení s tajenkou: Žáci si přečtou popisky jednotlivých symbolů/předmětů/názvů spjatých s vodou a ty přiřazují k obrázkům. Na základě obrázků dopíší písmenko do rámečku a složí tajenku. Tajenka zní: PŘEHRADA Závěr: Doufám, že Vám tento materiál pomůže při výuce a že se žáci dozví nejen nové informace o vodě, ale také se zlepší v práci s textem a ve čtenářské gramotnosti. Samozřejmostí je správné řešení na konci materiálu (pro samostatnou práci i kontrolu žáků). 
UUCZ-799536
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>💧Voda a vodstvo
39.00