Den stromů - čtenářská gramotnost

Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 1.71 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Eliška Uvírová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 10. 2025
Sdílet:

Den stromů - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupně

Dobrý den,

představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, který je zaměřen na téma Dne stromů. Tento materiál je určen pro žáky 3. – 5. ročníku a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti.

Cíl:

* Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně.

* Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení.

* Přiblížit žákům význam stromů a jejich nezastupitelnou roli pro člověka i celou planetu.

Aktivity:

  • Čtení textu o Dni stromů:

Začněte krátkým textem, který žákům představí význam stromů pro lidi, přírodu i naši planetu. Text je vytvořen tak, aby odpovídal věku žáků a obsahuje základní informace o tom, jak stromy čistí vzduch, poskytují stín, domov zvířatům a proč je důležité je chránit. Po přečtení můžete s dětmi diskutovat o obsahu a ptát se na otázky zaměřené na porozumění textu.

  • Práce s textem:

Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat klíčové informace a orientovat se v textu.

  • Čtení s tajenkou:

Žáci si přečtou popisky jednotlivých částí stromu, plodů nebo užitku (např. žalud, šiška, jablko) a přiřazují je k obrázkům. Na základě obrázků doplňují písmenka do rámečku a skládají tajenku. Tajenka: STROMOVÍ

  • Křížovka:

Následuje křížovka s pojmy souvisejícími se stromy a lesy. Žáci si při luštění procvičí znalosti z textu a upevní nové informace. Křížovku lze řešit samostatně nebo ve dvojicích. Tajenka: SMÍŠENÉ LESY

Závěr

Doufám, že tento materiál pomůže při výuce k Dni stromů a že si žáci nejen rozšíří znalosti o stromech, ale také se naučí lépe pracovat s textem a rozvinou svou čtenářskou gramotnost.

Mgr. Eliška Uvírová

Další produkty od autora Eliška Uvírová

966830
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Jedná se o materiál vhodný pro žáky 3.–5. třídy do hodin slohové výchovy.Materiál obsahuje sedm pracovních listů s
35.00 Kč
997542
Český jazyk - čtení
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Běhací čtení – Den stromů Materiál je určen pro žáky 1. stupně ZŠ a propojuje čtení s pohybovou aktivitou. Obsahuje text
40.00 Kč
562080
Nezařazené k předmětu
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Dobrý den,představuji Vám svůj materiál s názvem Pomněnkový den. Jedná se o vzdělávací materiál určen pedagogům, rodičům
35.00 Kč
691219
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Představuji Vám lapbook na téma Sv. Martin. Tento materiál obsahuje části s texty/okénky zaměřenými na získání informací
40.00 Kč
Den stromů - čtenářská gramotnost Den stromů - čtenářská gramotnost
Den stromů - čtenářská gramotnost pro žáky 1. stupněDobrý den,představuji Vám soubor aktivit zaměřený na čtenářskou gramotnost a práci s textem, který je zaměřen na téma Dne stromů. Tento materiál je určen pro žáky 3. – 5. ročníku a může být součástí výuky, která podporuje porozumění textu a rozvíjí schopnosti žáků při čtení a analýze textu. Aktivity jsou koncipovány tak, aby byly interaktivní a motivující pro děti.Cíl:* Rozvíjet čtenářskou gramotnost u žáků 1. stupně.* Podpořit schopnost pracovat s textem a zlepšit porozumění čtení.* Přiblížit žákům význam stromů a jejich nezastupitelnou roli pro člověka i celou planetu.Aktivity:Čtení textu o Dni stromů:Začněte krátkým textem, který žákům představí význam stromů pro lidi, přírodu i naši planetu. Text je vytvořen tak, aby odpovídal věku žáků a obsahuje základní informace o tom, jak stromy čistí vzduch, poskytují stín, domov zvířatům a proč je důležité je chránit. Po přečtení můžete s dětmi diskutovat o obsahu a ptát se na otázky zaměřené na porozumění textu.Práce s textem:Žáci odpovídají na otázky k textu, učí se vyhledávat klíčové informace a orientovat se v textu.Čtení s tajenkou:Žáci si přečtou popisky jednotlivých částí stromu, plodů nebo užitku (např. žalud, šiška, jablko) a přiřazují je k obrázkům. Na základě obrázků doplňují písmenka do rámečku a skládají tajenku. Tajenka: STROMOVÍKřížovka:Následuje křížovka s pojmy souvisejícími se stromy a lesy. Žáci si při luštění procvičí znalosti z textu a upevní nové informace. Křížovku lze řešit samostatně nebo ve dvojicích. Tajenka: SMÍŠENÉ LESYZávěrDoufám, že tento materiál pomůže při výuce k Dni stromů a že si žáci nejen rozšíří znalosti o stromech, ale také se naučí lépe pracovat s textem a rozvinou svou čtenářskou gramotnost.Mgr. Eliška Uvírová
UUCZ-986764
Český jazyk>Přírodověda>Prvouka>Pracovní listy>Ostatní>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌲🌳 Les>🌳 Stromy
39.00