VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
21
Velikost: 4.11 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 3. 2025
Sdílet:

Didaktický popis materiálu – Párové čtení na téma Velikonoce

 

Milé kolegyně a kolegové, blíží se Velikonoce a všichni chystáme něco zajímavého pro děti do našich hodin. Děti mívají v dnešní době problém s komunikací, stydí se, někdy chybí fantazie k vlastní tvorbě rozhovorů. Proto mě napadlo vytvořit takovou aktivitu, která bude děti určitě hodně bavit a budou nejen číst, ale i hodně komunikovat. Podívejte se na podrobnější popis materiálu.

 

Co tento materiál nabízí?

 

Tento soubor párových čtení na velikonoční téma přináší 6 zábavných dialogů plných emocí, humoru i poučení. Žáci si v rolích postav střídavě čtou a díky tomu:

 

• trénují plynulé čtení nahlas,

• procvičují porozumění textu,

• zapojují se do příběhu emocemi,

• rozvíjí dovednost přímé řeči a intonace,

• učí se vyjadřovat názory a sdílet zkušenosti.

Jaké příběhy v sadě najdete?

 

Každý příběh přináší autentickou velikonoční situaci, se kterou se žáci mohou ztotožnit, pobavit se a diskutovat o ní:

 

  • Kuřátko z kraslice – Sam dostane krásně ozdobené vejce, ale když ho chce sníst, z vejce se vyklube kuře.
  • Aniččina pomsta – Anička nenávidí pomlázku, a tak připraví past na koledníky. Jenže… polije vlastního dědu.
  • České a slovenské Velikonoce – Ruth vypráví Terezce o slovenské šibačce a polévání vodou. Co si o tom myslí české děti?
  • Ondra a Sam pletou pomlázku – Kluci se chystají na koledu, ale nejdřív si musí uplést pomlázku. Podaří se jim to?
  • Honza a Ema malují kraslice – Honza chce vytvořit to nejkrásnější velikonoční vejce, ale jeho nápady jsou dost originální. Pomůže mu Ema?
  • Babička vypráví Marušce o velikonočních zvycích – srovnání dnešních a dřívějších zvyků.

 

Ke každému příběhu jsou zpracovány otázky pro společnou diskuzi, které pomáhají žákům lépe pochopit text a propojit ho s vlastními zážitky. A Vy nebudete mít práci s přípravou.

 

Možnosti využití ve výuce

 

• Párové čtení ve dvojicích – žáci se střídají v rolích a čtou dialogy se správnou intonací.

• Skupinová práce – po přečtení následuje společná diskuze nad otázkami, které propojují příběh s jejich životy.

• Herecké ztvárnění – žáci mohou dialogy zdramatizovat a zahrát před třídou.

• Tvořivá práce – úprava příběhu, změna konce nebo přidání dalších postav.

• Porovnání s realitou – jak slaví Velikonoce doma? Jaké tradice znají?

 

Proč si tento materiál Vy i děti určitě zamilujete?

 

Protože jsem do něj vtěsnala:

 

• Interaktivní a hravý přístup – žáci se aktivně zapojují do děje.

• Podpora emocí při čtení – děti se smějí, překvapují, vyjadřují názory.

• Zapamatovatelné příběhy – Velikonoce si spojí s veselými zážitky.

• Nenásilné procvičování porozumění textu – žáci si ani nevšimnou, že se vlastně učí.

 

Budu moc ráda, když mé práce budete sledovat pro další inspiraci! Tento soubor je jen jedním z mnoha materiálů, které pro děti a pedagogy připravuji. Vše primárně chystám do svých vlastních vyučovacích hodin. Najdete u mě další párová čtení na různá témata, která oživí vaši výuku a vtáhnou děti do děje. Už na nich intenzivně pracuji.

 

Podívejte se i na další materiály, vytvořila jsem jich už pár stovek a sledujte mě, aby Vám neunikly žádné mé nové nápady. Děkuji za Vaši přízeň.

 

Přeji Vám krásné hodiny se svými třídami.

 

Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

813193
Grafomotorika
MŠ - předškoláci, 1., 2.
Pracovní listy
Grafomotorika – pracovní listy pro rozvoj mozkových hemisfér a cviků k uvolňování ruky. Průprava na psaní. Představuji
35.00 Kč
558108
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, dalším z mých materiálů vhodných do projektového týdne na téma PÁLENÍ ČARODĚJNIC je trochu
35.00 Kč
497175
Matematika
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Zdravím Vás, kolegyňky a kolegové, také se občas trošku trápíte s vymýšlením “zábavy” pro rychlejší počtáře? Chcete
35.00 Kč
649596
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky, tento materiál je první sadou příběhů o dětech, která je zaměřena na čtenářskou gramotnost, obsahuje
35.00 Kč
VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze
Didaktický popis materiálu – Párové čtení na téma Velikonoce Milé kolegyně a kolegové, blíží se Velikonoce a všichni chystáme něco zajímavého pro děti do našich hodin. Děti mívají v dnešní době problém s komunikací, stydí se, někdy chybí fantazie k vlastní tvorbě rozhovorů. Proto mě napadlo vytvořit takovou aktivitu, která bude děti určitě hodně bavit a budou nejen číst, ale i hodně komunikovat. Podívejte se na podrobnější popis materiálu. Co tento materiál nabízí? Tento soubor párových čtení na velikonoční téma přináší 6 zábavných dialogů plných emocí, humoru i poučení. Žáci si v rolích postav střídavě čtou a díky tomu: • trénují plynulé čtení nahlas,• procvičují porozumění textu,• zapojují se do příběhu emocemi,• rozvíjí dovednost přímé řeči a intonace,• učí se vyjadřovat názory a sdílet zkušenosti.Jaké příběhy v sadě najdete? Každý příběh přináší autentickou velikonoční situaci, se kterou se žáci mohou ztotožnit, pobavit se a diskutovat o ní: Kuřátko z kraslice – Sam dostane krásně ozdobené vejce, ale když ho chce sníst, z vejce se vyklube kuře.Aniččina pomsta – Anička nenávidí pomlázku, a tak připraví past na koledníky. Jenže… polije vlastního dědu.České a slovenské Velikonoce – Ruth vypráví Terezce o slovenské šibačce a polévání vodou. Co si o tom myslí české děti?Ondra a Sam pletou pomlázku – Kluci se chystají na koledu, ale nejdřív si musí uplést pomlázku. Podaří se jim to?Honza a Ema malují kraslice – Honza chce vytvořit to nejkrásnější velikonoční vejce, ale jeho nápady jsou dost originální. Pomůže mu Ema?Babička vypráví Marušce o velikonočních zvycích – srovnání dnešních a dřívějších zvyků. Ke každému příběhu jsou zpracovány otázky pro společnou diskuzi, které pomáhají žákům lépe pochopit text a propojit ho s vlastními zážitky. A Vy nebudete mít práci s přípravou. Možnosti využití ve výuce • Párové čtení ve dvojicích – žáci se střídají v rolích a čtou dialogy se správnou intonací.• Skupinová práce – po přečtení následuje společná diskuze nad otázkami, které propojují příběh s jejich životy.• Herecké ztvárnění – žáci mohou dialogy zdramatizovat a zahrát před třídou.• Tvořivá práce – úprava příběhu, změna konce nebo přidání dalších postav.• Porovnání s realitou – jak slaví Velikonoce doma? Jaké tradice znají? Proč si tento materiál Vy i děti určitě zamilujete? Protože jsem do něj vtěsnala: • Interaktivní a hravý přístup – žáci se aktivně zapojují do děje.• Podpora emocí při čtení – děti se smějí, překvapují, vyjadřují názory.• Zapamatovatelné příběhy – Velikonoce si spojí s veselými zážitky.• Nenásilné procvičování porozumění textu – žáci si ani nevšimnou, že se vlastně učí. Budu moc ráda, když mé práce budete sledovat pro další inspiraci! Tento soubor je jen jedním z mnoha materiálů, které pro děti a pedagogy připravuji. Vše primárně chystám do svých vlastních vyučovacích hodin. Najdete u mě další párová čtení na různá témata, která oživí vaši výuku a vtáhnou děti do děje. Už na nich intenzivně pracuji. Podívejte se i na další materiály, vytvořila jsem jich už pár stovek a sledujte mě, aby Vám neunikly žádné mé nové nápady. Děkuji za Vaši přízeň. Přeji Vám krásné hodiny se svými třídami. Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-822644
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>😀 Emoce>🐰 Velikonoce
45.00