VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
21
Velikost: 4.11 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 4. 2025
Sdílet:

Didaktický popis materiálu – Párové čtení na téma Velikonoce

 

Milé kolegyně a kolegové, blíží se Velikonoce a všichni chystáme něco zajímavého pro děti do našich hodin. Děti mívají v dnešní době problém s komunikací, stydí se, někdy chybí fantazie k vlastní tvorbě rozhovorů. Proto mě napadlo vytvořit takovou aktivitu, která bude děti určitě hodně bavit a budou nejen číst, ale i hodně komunikovat. Podívejte se na podrobnější popis materiálu.

 

Co tento materiál nabízí?

 

Tento soubor párových čtení na velikonoční téma přináší 6 zábavných dialogů plných emocí, humoru i poučení. Žáci si v rolích postav střídavě čtou a díky tomu:

 

• trénují plynulé čtení nahlas,

• procvičují porozumění textu,

• zapojují se do příběhu emocemi,

• rozvíjí dovednost přímé řeči a intonace,

• učí se vyjadřovat názory a sdílet zkušenosti.

Jaké příběhy v sadě najdete?

 

Každý příběh přináší autentickou velikonoční situaci, se kterou se žáci mohou ztotožnit, pobavit se a diskutovat o ní:

 

  • Kuřátko z kraslice – Sam dostane krásně ozdobené vejce, ale když ho chce sníst, z vejce se vyklube kuře.
  • Aniččina pomsta – Anička nenávidí pomlázku, a tak připraví past na koledníky. Jenže… polije vlastního dědu.
  • České a slovenské Velikonoce – Ruth vypráví Terezce o slovenské šibačce a polévání vodou. Co si o tom myslí české děti?
  • Ondra a Sam pletou pomlázku – Kluci se chystají na koledu, ale nejdřív si musí uplést pomlázku. Podaří se jim to?
  • Honza a Ema malují kraslice – Honza chce vytvořit to nejkrásnější velikonoční vejce, ale jeho nápady jsou dost originální. Pomůže mu Ema?
  • Babička vypráví Marušce o velikonočních zvycích – srovnání dnešních a dřívějších zvyků.

 

Ke každému příběhu jsou zpracovány otázky pro společnou diskuzi, které pomáhají žákům lépe pochopit text a propojit ho s vlastními zážitky. A Vy nebudete mít práci s přípravou.

 

Možnosti využití ve výuce

 

• Párové čtení ve dvojicích – žáci se střídají v rolích a čtou dialogy se správnou intonací.

• Skupinová práce – po přečtení následuje společná diskuze nad otázkami, které propojují příběh s jejich životy.

• Herecké ztvárnění – žáci mohou dialogy zdramatizovat a zahrát před třídou.

• Tvořivá práce – úprava příběhu, změna konce nebo přidání dalších postav.

• Porovnání s realitou – jak slaví Velikonoce doma? Jaké tradice znají?

 

Proč si tento materiál Vy i děti určitě zamilujete?

 

Protože jsem do něj vtěsnala:

 

• Interaktivní a hravý přístup – žáci se aktivně zapojují do děje.

• Podpora emocí při čtení – děti se smějí, překvapují, vyjadřují názory.

• Zapamatovatelné příběhy – Velikonoce si spojí s veselými zážitky.

• Nenásilné procvičování porozumění textu – žáci si ani nevšimnou, že se vlastně učí.

 

Budu moc ráda, když mé práce budete sledovat pro další inspiraci! Tento soubor je jen jedním z mnoha materiálů, které pro děti a pedagogy připravuji. Vše primárně chystám do svých vlastních vyučovacích hodin. Najdete u mě další párová čtení na různá témata, která oživí vaši výuku a vtáhnou děti do děje. Už na nich intenzivně pracuji.

 

Podívejte se i na další materiály, vytvořila jsem jich už pár stovek a sledujte mě, aby Vám neunikly žádné mé nové nápady. Děkuji za Vaši přízeň.

 

Přeji Vám krásné hodiny se svými třídami.

 

Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA

Další produkty od autora Libuše Sudová

408263
Český jazyk
2., 3., 4.
Omalovánky
Další brožura se sadou pracovních listů k využití ke hlasitému čtení a čtení s porozuměním. Děti čtou a vybarvují
30.00 Kč
242321
Český jazyk - čtení
1., 2.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování čtení s porozuměním - aktivity mimo lavice. Milé
39.00 Kč
609305
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milé paní učitelky a páni učitelé, jsem moc ráda, že je nás tolik, kteří se snažíme dělat dětem učení zábavnějším. Mě
27.00 Kč
185538
Český jazyk
Já mám, kdo má
KARTY JÁ MÁM, KDO MÁ. PROCVIČOVÁNÍ ČTENÍ PRVNÍCH SLABIK A SLOV z písmen M, A, L, E, S, O, P, U, I, Y využití v předmětu
39.00 Kč
VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze VELIKONOCE - vtipné párové čtení, dramatizace, diskuze
Didaktický popis materiálu – Párové čtení na téma Velikonoce Milé kolegyně a kolegové, blíží se Velikonoce a všichni chystáme něco zajímavého pro děti do našich hodin. Děti mívají v dnešní době problém s komunikací, stydí se, někdy chybí fantazie k vlastní tvorbě rozhovorů. Proto mě napadlo vytvořit takovou aktivitu, která bude děti určitě hodně bavit a budou nejen číst, ale i hodně komunikovat. Podívejte se na podrobnější popis materiálu. Co tento materiál nabízí? Tento soubor párových čtení na velikonoční téma přináší 6 zábavných dialogů plných emocí, humoru i poučení. Žáci si v rolích postav střídavě čtou a díky tomu: • trénují plynulé čtení nahlas,• procvičují porozumění textu,• zapojují se do příběhu emocemi,• rozvíjí dovednost přímé řeči a intonace,• učí se vyjadřovat názory a sdílet zkušenosti.Jaké příběhy v sadě najdete? Každý příběh přináší autentickou velikonoční situaci, se kterou se žáci mohou ztotožnit, pobavit se a diskutovat o ní: Kuřátko z kraslice – Sam dostane krásně ozdobené vejce, ale když ho chce sníst, z vejce se vyklube kuře.Aniččina pomsta – Anička nenávidí pomlázku, a tak připraví past na koledníky. Jenže… polije vlastního dědu.České a slovenské Velikonoce – Ruth vypráví Terezce o slovenské šibačce a polévání vodou. Co si o tom myslí české děti?Ondra a Sam pletou pomlázku – Kluci se chystají na koledu, ale nejdřív si musí uplést pomlázku. Podaří se jim to?Honza a Ema malují kraslice – Honza chce vytvořit to nejkrásnější velikonoční vejce, ale jeho nápady jsou dost originální. Pomůže mu Ema?Babička vypráví Marušce o velikonočních zvycích – srovnání dnešních a dřívějších zvyků. Ke každému příběhu jsou zpracovány otázky pro společnou diskuzi, které pomáhají žákům lépe pochopit text a propojit ho s vlastními zážitky. A Vy nebudete mít práci s přípravou. Možnosti využití ve výuce • Párové čtení ve dvojicích – žáci se střídají v rolích a čtou dialogy se správnou intonací.• Skupinová práce – po přečtení následuje společná diskuze nad otázkami, které propojují příběh s jejich životy.• Herecké ztvárnění – žáci mohou dialogy zdramatizovat a zahrát před třídou.• Tvořivá práce – úprava příběhu, změna konce nebo přidání dalších postav.• Porovnání s realitou – jak slaví Velikonoce doma? Jaké tradice znají? Proč si tento materiál Vy i děti určitě zamilujete? Protože jsem do něj vtěsnala: • Interaktivní a hravý přístup – žáci se aktivně zapojují do děje.• Podpora emocí při čtení – děti se smějí, překvapují, vyjadřují názory.• Zapamatovatelné příběhy – Velikonoce si spojí s veselými zážitky.• Nenásilné procvičování porozumění textu – žáci si ani nevšimnou, že se vlastně učí. Budu moc ráda, když mé práce budete sledovat pro další inspiraci! Tento soubor je jen jedním z mnoha materiálů, které pro děti a pedagogy připravuji. Vše primárně chystám do svých vlastních vyučovacích hodin. Najdete u mě další párová čtení na různá témata, která oživí vaši výuku a vtáhnou děti do děje. Už na nich intenzivně pracuji. Podívejte se i na další materiály, vytvořila jsem jich už pár stovek a sledujte mě, aby Vám neunikly žádné mé nové nápady. Děkuji za Vaši přízeň. Přeji Vám krásné hodiny se svými třídami. Mgr. Libuška Sudová - PRIMAÚČA
UUCZ-822644
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>😀 Emoce>🐰 Velikonoce
45.00