Vyjmenovaná slova - pracovní listy

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 7.16 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 6. 2025
Sdílet:

Pracovní listy nabízejí pestrou škálu cvičení zaměřených na procvičování pravopisu vyjmenovaných slov a slov příbuzných. Díky různorodým úkolům si žáci procvičí nejen samotná vyjmenovaná slova, ale i jejich správné použití ve větách. ✏️

Cílová skupina: Žáci 3.-5. třídy ZŠ.

Počet stran: 14 stran (7 barevně + 7 černobíle).

Verze: Barevná i černobílá).

Cíle materiálu:

  • Osvojení pravopisu vyjmenovaných slov a aplikace pravidel pravopisu.
  • Rozvoj porozumění významu slov – správné použití v kontextu.
  • Rozvoj práce s textem – vyhledávání, doplňování a tvorba vět.
  • Rozvoj logického myšlení – rozlišování vyjmenovaných a příbuzných slov.

Obsah materiálu:

  • Pracovní list č. 1 - Vyjmenovaná slova po B.
  • Pracovní list č. 2 - Vyjmenovaná slova po L.
  • Pracovní list č. 3 - Vyjmenovaná slova po M.
  • Pracovní list č. 4 - Vyjmenovaná slova po P.
  • Pracovní list č. 5 - Vyjmenovaná slova po S.
  • Pracovní list č. 6 - Vyjmenovaná slova po V.
  • Pracovní list č. 7 - Vyjmenovaná slova po Z.
  • Přehledné řešení pro učitele.

Výukový charakter:

  • Kompetence k učení – Žáci si osvojují vyjmenovaná slova, jejich význam a správné použití.
  • Kompetence k řešení problémů – Žáci analyzují slova, rozlišují pravopisné jevy a hledají správná řešení v jazykových úlohách.
  • Kompetence komunikativní – Žáci formulují věty s vyjmenovanými slovy, vysvětlují své odpovědi a diskutují v rámci skupinové práce.

Metodika:

  • Cvičení 1: Žáci píší ke každému vyjmenovanému slovu 2 slova příbuzná.
  • Cvičení 2: Žáci doplňují i, í nebo y, ý.
  • Cvičení 3: Žáci vybírají správnou variantu slova. Tento úkol je vhodný pro žáky, kteří již mají osvojený pravopis vyjmenovaných slov.
  • Cvičení 4: Žáci tvoří libovolně věty s danými slovy, do kterých správně doplní i, í nebo y, ý.
  • Součástí materiálu je přehledné řešení pro učitele.


 

Další produkty od autora po_proudu

885476
Matematika
3., 4., 5.
Domino
Domino je zábavná a efektivní pomůcka, která oživí výuku matematiky bez zdlouhavé přípravy. Materiál je navržen pro žáky
45.00 Kč
700174
Český jazyk
2., 3., 4.
Běhací diktát
Oboustranné kartičky, se kterými děti hravě zvládnou tvrdé a měkké souhlásky. Nabízí velké množství aktivit pro školu i
49.00 Kč
710511
Matematika
3.
Pracovní listy
Materiál Čtvrtletní písemní práce z matematiky pro 3. ročník (1. čtvrtletí) je tvořen 8 pracovními listy v černobílé
30.00 Kč
703166
Matematika
1.
Běhací diktát
Materiál Svatomartinská matematická běhačka - do 5 je určen žákům 1. třídy a slouží k hravému procvičení násobení a
27.00 Kč
Vyjmenovaná slova - pracovní listy Vyjmenovaná slova - pracovní listy
Pracovní listy nabízejí pestrou škálu cvičení zaměřených na procvičování pravopisu vyjmenovaných slov a slov příbuzných. Díky různorodým úkolům si žáci procvičí nejen samotná vyjmenovaná slova, ale i jejich správné použití ve větách. ✏️Cílová skupina: Žáci 3.-5. třídy ZŠ.Počet stran: 14 stran (7 barevně + 7 černobíle).Verze: Barevná i černobílá).Cíle materiálu:Osvojení pravopisu vyjmenovaných slov a aplikace pravidel pravopisu.Rozvoj porozumění významu slov – správné použití v kontextu.Rozvoj práce s textem – vyhledávání, doplňování a tvorba vět.Rozvoj logického myšlení – rozlišování vyjmenovaných a příbuzných slov.Obsah materiálu:Pracovní list č. 1 - Vyjmenovaná slova po B.Pracovní list č. 2 - Vyjmenovaná slova po L.Pracovní list č. 3 - Vyjmenovaná slova po M.Pracovní list č. 4 - Vyjmenovaná slova po P.Pracovní list č. 5 - Vyjmenovaná slova po S.Pracovní list č. 6 - Vyjmenovaná slova po V.Pracovní list č. 7 - Vyjmenovaná slova po Z.Přehledné řešení pro učitele.Výukový charakter:Kompetence k učení – Žáci si osvojují vyjmenovaná slova, jejich význam a správné použití.Kompetence k řešení problémů – Žáci analyzují slova, rozlišují pravopisné jevy a hledají správná řešení v jazykových úlohách.Kompetence komunikativní – Žáci formulují věty s vyjmenovanými slovy, vysvětlují své odpovědi a diskutují v rámci skupinové práce.Metodika:Cvičení 1: Žáci píší ke každému vyjmenovanému slovu 2 slova příbuzná.Cvičení 2: Žáci doplňují i, í nebo y, ý.Cvičení 3: Žáci vybírají správnou variantu slova. Tento úkol je vhodný pro žáky, kteří již mají osvojený pravopis vyjmenovaných slov.Cvičení 4: Žáci tvoří libovolně věty s danými slovy, do kterých správně doplní i, í nebo y, ý.Součástí materiálu je přehledné řešení pro učitele. 
UUCZ-842073
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>5.
35.00