Vyjmenovaná slova - pracovní listy

Ročník:
3., 4., 5.
Kategorie:
Počet stran:
23
Velikost: 7.57 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající po_proudu
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 4. 2025
Sdílet:

Pracovní listy nabízejí pestrou škálu cvičení zaměřených na procvičování pravopisu vyjmenovaných slov a slov příbuzných. Díky různorodým úkolům si žáci procvičí nejen samotná vyjmenovaná slova, ale i jejich správné použití ve větách. ✏️

Cílová skupina: Žáci 3.-5. třídy ZŠ.

Počet stran: 14 stran (7 barevně + 7 černobíle).

Verze: Barevná i černobílá).

Cíle materiálu:

  • Osvojení pravopisu vyjmenovaných slov a aplikace pravidel pravopisu.
  • Rozvoj porozumění významu slov – správné použití v kontextu.
  • Rozvoj práce s textem – vyhledávání, doplňování a tvorba vět.
  • Rozvoj logického myšlení – rozlišování vyjmenovaných a příbuzných slov.

Obsah materiálu:

  • Pracovní list č. 1 - Vyjmenovaná slova po B.
  • Pracovní list č. 2 - Vyjmenovaná slova po L.
  • Pracovní list č. 3 - Vyjmenovaná slova po M.
  • Pracovní list č. 4 - Vyjmenovaná slova po P.
  • Pracovní list č. 5 - Vyjmenovaná slova po S.
  • Pracovní list č. 6 - Vyjmenovaná slova po V.
  • Pracovní list č. 7 - Vyjmenovaná slova po Z.
  • Přehledné řešení pro učitele.

Výukový charakter:

  • Kompetence k učení – Žáci si osvojují vyjmenovaná slova, jejich význam a správné použití.
  • Kompetence k řešení problémů – Žáci analyzují slova, rozlišují pravopisné jevy a hledají správná řešení v jazykových úlohách.
  • Kompetence komunikativní – Žáci formulují věty s vyjmenovanými slovy, vysvětlují své odpovědi a diskutují v rámci skupinové práce.

Metodika:

  • Cvičení 1: Žáci píší ke každému vyjmenovanému slovu 2 slova příbuzná.
  • Cvičení 2: Žáci doplňují i, í nebo y, ý.
  • Cvičení 3: Žáci vybírají správnou variantu slova. Tento úkol je vhodný pro žáky, kteří již mají osvojený pravopis vyjmenovaných slov.
  • Cvičení 4: Žáci tvoří libovolně věty s danými slovy, do kterých správně doplní i, í nebo y, ý.
  • Součástí materiálu je přehledné řešení pro učitele.


 

Další produkty od autora po_proudu

700199
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Běhací diktát
Materiál Lineární rovnice s jednou neznámou - pracovní listy a běhací učení je určen primárně žákům 7.-9. ročníku ZŠ a
35.00 Kč
608382
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Podpořte pozitivní myšlení a sebevědomí dětí s plakáty plnými afirmací! 15 krásně ilustrovaných zvířat, motivující
30.00 Kč
592248
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2.
Já mám, kdo má
Soubor Já mám, kdo má - LÉTO je určen jak pro děti z MŠ, tak pro žáky 1. a 2. třídy ZŠ. Soubor tvoří 30 listů a obsahuje
30.00 Kč
621819
Český jazyk
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál Psaní U, Ú, Ů - vybarvovačky je určen žákům 1. stupně ZŠ a slouží k procvičování slov s u, ú, ů hravou formou
35.00 Kč
Vyjmenovaná slova - pracovní listy Vyjmenovaná slova - pracovní listy
Pracovní listy nabízejí pestrou škálu cvičení zaměřených na procvičování pravopisu vyjmenovaných slov a slov příbuzných. Díky různorodým úkolům si žáci procvičí nejen samotná vyjmenovaná slova, ale i jejich správné použití ve větách. ✏️Cílová skupina: Žáci 3.-5. třídy ZŠ.Počet stran: 14 stran (7 barevně + 7 černobíle).Verze: Barevná i černobílá).Cíle materiálu:Osvojení pravopisu vyjmenovaných slov a aplikace pravidel pravopisu.Rozvoj porozumění významu slov – správné použití v kontextu.Rozvoj práce s textem – vyhledávání, doplňování a tvorba vět.Rozvoj logického myšlení – rozlišování vyjmenovaných a příbuzných slov.Obsah materiálu:Pracovní list č. 1 - Vyjmenovaná slova po B.Pracovní list č. 2 - Vyjmenovaná slova po L.Pracovní list č. 3 - Vyjmenovaná slova po M.Pracovní list č. 4 - Vyjmenovaná slova po P.Pracovní list č. 5 - Vyjmenovaná slova po S.Pracovní list č. 6 - Vyjmenovaná slova po V.Pracovní list č. 7 - Vyjmenovaná slova po Z.Přehledné řešení pro učitele.Výukový charakter:Kompetence k učení – Žáci si osvojují vyjmenovaná slova, jejich význam a správné použití.Kompetence k řešení problémů – Žáci analyzují slova, rozlišují pravopisné jevy a hledají správná řešení v jazykových úlohách.Kompetence komunikativní – Žáci formulují věty s vyjmenovanými slovy, vysvětlují své odpovědi a diskutují v rámci skupinové práce.Metodika:Cvičení 1: Žáci píší ke každému vyjmenovanému slovu 2 slova příbuzná.Cvičení 2: Žáci doplňují i, í nebo y, ý.Cvičení 3: Žáci vybírají správnou variantu slova. Tento úkol je vhodný pro žáky, kteří již mají osvojený pravopis vyjmenovaných slov.Cvičení 4: Žáci tvoří libovolně věty s danými slovy, do kterých správně doplní i, í nebo y, ý.Součástí materiálu je přehledné řešení pro učitele. 
UUCZ-842073
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>3.>4.>5.
38.00