ZÁJMENA - deskovka do dvojice

Ročník:
Počet stran:
100
Velikost: 15.99 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Tematická desková hra (s pirátskými motivy) do dvojice, na které žáci SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ ZÁJMENA:


1) Skloňování JI - JÍ, NI - NÍ (zájm. ona)

2) Skloňování TENTÝŽ 

3) Skloňování MĚ / MNĚ (zájm. já)

4) Skloňování zájmen obecně (onoho, svému, takovými atd.)

5) Rozlišování SEBOU / S SEBOU

6) Doplňování zájmen do kontextu poezie a písní

7) Skloňování zájmena JENŽ

8) Určování druhů zájmen


(ukázky kartiček uvedených osmi okruhů najdete v náhledových obrázcích produktu)



CHARAKTER HRY:
Hráči se na herním plánu pohybují tradičně pomocí herní kostky a figurek. Po stoupnutí na odpovídající ikonu si berou kartu s otázkou z příslušné hromádky (okruhu 1 - 8 výše). Správná odpověď = získání 1 mince. 
Až nasbírají potřebný počet mincí, vrací se do přístavu, kde peníze promění za odpovídající nápovědu (např. nápovědu č. 5) - ta naznačuje, jaký je trojmístný kód k otevření pokladu (může jít o truhlici fyzickou - krabici, pokladničku s kódem apod.) či imaginární, příp. nakreslený atp.). Cílem hry je tedy odhalení kódu a otevření onoho pokladu. (ideální je pokladnička s trojmístným kódem) 

(jiná varianta cíle hry):
Žáci mohou sbírat jednoduše co nejvíce mincí - kdo má na konci hry více mincí, je vítězem.
Žáci mohou spolupracovat a směřovat k nasbírání daného počtu mincí společně.
Žáci se mohou snažit nasbírat předem určený počet mincí (soutěží, cílem je nasbírat daný počet dříve
než soupeř a zakotvit v přístavu) 

 

Hra obsahuje (viz náhledový obrázek):
- (1) pravidla hry
- (2) herní plán (mapu)
- (3) celkem 378 otázek (rozdělených do 8 kategorií výše), které mají na druhé straně správné řešení
- (4) karty náhody (každý z 8 okruhů má 2 karty náhody, z nichž jedna je pro hráče penalizací a jedna výhodou)
- (5) titulní (zakrývací) stránku na všech osm kategorií karet
        (pokud nechcete, aby žáci viděli na otázky a taktizovali při tahu figurkou:-) ) 
- (6) mince za správné odpovědi
- (7) nápovědy k trojmístnému kódu (z jedné strany číslo nápovědy, z druhé nápověda 3 po sobě jdoucích čísel)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

61699
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Obsah: 1. Pracovní listy (4 strany) - zápisy, cvičení, křížovky, osmisměrka - k probrání jednočlenné věty, dvojčlenné
38.00 Kč
203137
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy
63.00 Kč
16591
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
TVOŘENÍ SLOV: 1. odvozování (slovní druhy, rozbor odvozenin - předpony, kořen, přípony, slovotvorný základ atd.) 2
40.00 Kč
169729
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 28 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením k výuce lit. útvaru bajky - celkem 53 Ezopových minibajek s otázkami
60.00 Kč
ZÁJMENA - deskovka do dvojice ZÁJMENA - deskovka do dvojice
Tematická desková hra (s pirátskými motivy) do dvojice, na které žáci SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ ZÁJMENA: 1) Skloňování JI - JÍ, NI - NÍ (zájm. ona) 2) Skloňování TENTÝŽ  3) Skloňování MĚ / MNĚ (zájm. já) 4) Skloňování zájmen obecně (onoho, svému, takovými atd.) 5) Rozlišování SEBOU / S SEBOU 6) Doplňování zájmen do kontextu poezie a písní 7) Skloňování zájmena JENŽ 8) Určování druhů zájmen (ukázky kartiček uvedených osmi okruhů najdete v náhledových obrázcích produktu) CHARAKTER HRY: Hráči se na herním plánu pohybují tradičně pomocí herní kostky a figurek. Po stoupnutí na odpovídající ikonu si berou kartu s otázkou z příslušné hromádky (okruhu 1 - 8 výše). Správná odpověď = získání 1 mince.  Až nasbírají potřebný počet mincí, vrací se do přístavu, kde peníze promění za odpovídající nápovědu (např. nápovědu č. 5) - ta naznačuje, jaký je trojmístný kód k otevření pokladu (může jít o truhlici fyzickou - krabici, pokladničku s kódem apod.) či imaginární, příp. nakreslený atp.). Cílem hry je tedy odhalení kódu a otevření onoho pokladu. (ideální je pokladnička s trojmístným kódem)  (jiná varianta cíle hry): Žáci mohou sbírat jednoduše co nejvíce mincí - kdo má na konci hry více mincí, je vítězem. Žáci mohou spolupracovat a směřovat k nasbírání daného počtu mincí společně. Žáci se mohou snažit nasbírat předem určený počet mincí (soutěží, cílem je nasbírat daný počet dříve než soupeř a zakotvit v přístavu)    Hra obsahuje (viz náhledový obrázek): - (1) pravidla hry - (2) herní plán (mapu) - (3) celkem 378 otázek (rozdělených do 8 kategorií výše), které mají na druhé straně správné řešení - (4) karty náhody (každý z 8 okruhů má 2 karty náhody, z nichž jedna je pro hráče penalizací a jedna výhodou) - (5) titulní (zakrývací) stránku na všech osm kategorií karet         (pokud nechcete, aby žáci viděli na otázky a taktizovali při tahu figurkou:-) )  - (6) mince za správné odpovědi - (7) nápovědy k trojmístnému kódu (z jedné strany číslo nápovědy, z druhé nápověda 3 po sobě jdoucích čísel)
UUCZ-93583
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🏴‍☠️ Piráti, námořníci, moře
48.00