Tematická desková hra (s pirátskými motivy) do dvojice, na které žáci SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ ZÁJMENA:
1) Skloňování JI - JÍ, NI - NÍ (zájm. ona)
2) Skloňování TENTÝŽ
3) Skloňování MĚ / MNĚ (zájm. já)
4) Skloňování zájmen obecně (onoho, svému, takovými atd.)
5) Rozlišování SEBOU / S SEBOU
6) Doplňování zájmen do kontextu poezie a písní
7) Skloňování zájmena JENŽ
8) Určování druhů zájmen
(ukázky kartiček uvedených osmi okruhů najdete v náhledových obrázcích produktu)
CHARAKTER HRY:
Hráči se na herním plánu pohybují tradičně pomocí herní kostky a figurek. Po stoupnutí na odpovídající ikonu si berou kartu s otázkou z příslušné hromádky (okruhu 1 - 8 výše). Správná odpověď = získání 1 mince.
Až nasbírají potřebný počet mincí, vrací se do přístavu, kde peníze promění za odpovídající nápovědu (např. nápovědu č. 5) - ta naznačuje, jaký je trojmístný kód k otevření pokladu (může jít o truhlici fyzickou - krabici, pokladničku s kódem apod.) či imaginární, příp. nakreslený atp.). Cílem hry je tedy odhalení kódu a otevření onoho pokladu. (ideální je pokladnička s trojmístným kódem)
(jiná varianta cíle hry):
Žáci mohou sbírat jednoduše co nejvíce mincí - kdo má na konci hry více mincí, je vítězem.
Žáci mohou spolupracovat a směřovat k nasbírání daného počtu mincí společně.
Žáci se mohou snažit nasbírat předem určený počet mincí (soutěží, cílem je nasbírat daný počet dříve
než soupeř a zakotvit v přístavu)
Hra obsahuje (viz náhledový obrázek):
- (1) pravidla hry
- (2) herní plán (mapu)
- (3) celkem 378 otázek (rozdělených do 8 kategorií výše), které mají na druhé straně správné řešení
- (4) karty náhody (každý z 8 okruhů má 2 karty náhody, z nichž jedna je pro hráče penalizací a jedna výhodou)
- (5) titulní (zakrývací) stránku na všech osm kategorií karet
(pokud nechcete, aby žáci viděli na otázky a taktizovali při tahu figurkou:-) )
- (6) mince za správné odpovědi
- (7) nápovědy k trojmístnému kódu (z jedné strany číslo nápovědy, z druhé nápověda 3 po sobě jdoucích čísel)