Zimní tématika v psaní, čtení, propojené i s prvoukou.
Český jazyk – pořádek slov ve větě, běhací diktáty, SLOVNÍ DRUHY,
Doplňování i/í, y/ý po vyjm. slovech
ČJ – SNĚHULÁK pořádek slov ve větě
Děti si vystřihnou hlavu sněhuláka, vykreslí. Složí další papír
A4 na harmoniku, přilepí k hlavě. Odstřihnou rohy papíru do
tvaru sněhuláka. Aby se věty dětem nepletly, doporučuji odstřihnout
1 řádek – 1. větu, rozstříhat na slova, složí a nalepí na řádek do
sněhuláka, pod to přepíší psacím písmem. Takto postupně udělají
všech 5 vět.
ČJ – SNĚHOVÉ KOULE
Můžeme použít NA OPAKOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ.
Děti vymýšlí příklady slovních druhů.
Koule mohou děti nalepit na velké tvrdé papíry,
dokreslit, vytvořit sněhuláky,…
,,BĚHACÍ DIKTÁTY“
Tučňák
Kosatka
Lední medvěd
Mrož
SNĚHULÁCI – lepení správného pořadí slovních druhů
+ přiřazování slov z tabulky k jednotlivým slovním druhům
Slovní druhy - medvěd
MŮŽEME NALEPIT DO SEŠTU
(papír přehneme na půl, nastřihneme podle přerušovaných
čar, přehneme. Rozložíme a protlačíme dopředu, nalepíme
medvěda a sněhové koule se slovními druhy na správné číslo slovního druhu.
ČJ – vločka – slovní druhy
- děti vystřihnou a lepí správně do vločky
ČJ – čepice – pořádek slov ve větě.
Rukavice – do rukavice s Y děti píší tvrdé slabiky,
Rukavice přikládám pro variab.použití
Sněhulák
Sobík
Tučňák
Vystřihneme , přilepíme k pruhu papíru (polovina A4).
Můžeme složit na harmoniku a použít na přepis, opis,
příklady,..
K tučňákovi můžeme přilepit buď bílý pruh nebo
přiložený předepsaný a použít jako ,,pětilístek“
ČJ – vykreslovačky SLOVNÍ DRUHY, DOPLNĚNÍ VYNECHANÉHO PÍSMENE
Děti doplní název zvířete, vykreslí podle zadání.
Do okénka stopa dokreslí podle obrázku, který jim učitel
Ukáže stopu zvířete. Na linky děti vymýšlí věty se slovy
z obrázku NEBO mohou vyhledat informace z knih,…
a na linky napsat…
Zimní okénko
Složíme podle obrázku papír na okénko, přilepíme
a společně napíšeme do vločky vynechané informace
o zimě. Můžeme nalepit přiložené děti.
do okénka děti nakreslí zimní obrázek a k tomu napíší
větu/věty.
,,KOULOVAČKA“ – přikládám k variabilnímu
využití. Učitel může vepsat do sněhových koulí
učivo, které potřebuje procvičit. Nebo děti samy do
koulí píší příklady, slova,…
KRMELEC
SLOVNÍ DRUHY
,,Seno“ se SLOVESY lepí do
krmelce. S PODSTATNÝMI JMÉNY NA ZEM.
Na krmelec vymýšlí se slovy věty, určí číslem
slovní druhy.
Sněhové pyramidy – variabilní použití
Sčítání čísel – učitel si upraví podle aktuálně probíraného
učiva.