100 vět, 100 výzev se slovními druhy

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
22
Velikost: 1.41 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
11. 2. 2025
-20 % 33 Kč
26,4 Kč
Sdílet:

Vítejte u materiálu zaměřeného na procvičování slovních druhů určeného pro žáky 3. až 5. třídy. Tento materiál nabízí řadu úkolů a aktivit, které mohou být využity v různých variantách a přizpůsobeny potřebám vaší třídy. Díky své flexibilitě je vhodný pro individuální i skupinovou práci a umožňuje kreativní přístup ke studiu jazykových kategorií.

Materiál obsahuje 100 vět rozdělených podle slovních druhů – každá skupina slovních druhů má 10 vět. Těchto 100 vět je rozděleno nejen podle slovních druhů, ale i témat:

  • zima
  • svět zvířat
  • škola
  • sport
  • rodina
  • domácí mazlíčci
  • jaro
  • volný čas a koníčky
  • cestování, dobrodružství
  • léto, prázdniny

Možnosti využití materiálu:

  • Identifikace slovních druhů: Žáci analyzují věty a určují slovní druhy jednotlivých slov. Tato aktivita podporuje pozornost k detailům a zvyšuje jazykovou kulturu.
  • Nahrazování slov:

Varianta A – Nahrazení stejným slovním druhem:

Zvýrazněné slovo žáci nahradí jiným slovem ze stejné kategorie. Příklad: „Sněhulák stojí u chalupy.“ → „Pes stojí u chalupy.“

Varianta B – Nahrazení jiným slovním druhem:

Pokud to jde, zvýrazněné slovo se musí nahradit jiným slovním druhem, což pomáhá pochopit změny ve významu a struktuře věty. Příklad: Podstatné jméno „stůl“ může být nahrazeno zájmenem „ten“ nebo číslovkou „jeden“.

  • Skladba vět a skladební dvojice: Žáci vyhledávají základní skladební dvojice nebo jiné větné členy a zkoumají, jak jednotlivé části věty spolu souvisí.
  • Transformace vět: Žáci mění věty například:

    z oznamovacích na tázací,

    z kladných na záporné

    z přítomného času na minulý či budoucí

  • Kombinování a slučování vět: Vyberte dvě nebo více vět z materiálu a požádejte žáky, aby je spojili do jednoho souvětí pomocí vhodných spojek.

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Radka ze Základky

819279
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Přípravy hodiny/lekce
Tento materiál je určen pro žáky 4.–6. třídy ZŠ, ale lze jej přizpůsobit i mladším dětem. Materiál slouží jako
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
815275
Český jazyk
2., 3.
Didaktické hry
Tento materiál je určen pro žáky 2. a 3. třídy a nabízí zábavnou a interaktivní aktivitu, která propojuje různé předměty
29.00 Kč
-20 % 29 Kč
23,2 Kč
800122
Matematika
4., 5.
Didaktické hry
Tento výukový materiál je určen pro žáky 4.–5. ročníku a slouží k procvičení pamětného počítání se zaměřením na sčítání
39.00 Kč
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
724108
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Výukový materiál na téma sv. Mikuláš, určený pro žáky 3.–5. ročníku základní školy. Tento materiál nabízí širokou škálu
42.00 Kč
-20 % 42 Kč
33,6 Kč
100 vět, 100 výzev se slovními druhy 100 vět, 100 výzev se slovními druhy
Vítejte u materiálu zaměřeného na procvičování slovních druhů určeného pro žáky 3. až 5. třídy. Tento materiál nabízí řadu úkolů a aktivit, které mohou být využity v různých variantách a přizpůsobeny potřebám vaší třídy. Díky své flexibilitě je vhodný pro individuální i skupinovou práci a umožňuje kreativní přístup ke studiu jazykových kategorií.Materiál obsahuje 100 vět rozdělených podle slovních druhů – každá skupina slovních druhů má 10 vět. Těchto 100 vět je rozděleno nejen podle slovních druhů, ale i témat:zimasvět zvířatškolasportrodinadomácí mazlíčcijarovolný čas a koníčkycestování, dobrodružstvíléto, prázdninyMožnosti využití materiálu:Identifikace slovních druhů: Žáci analyzují věty a určují slovní druhy jednotlivých slov. Tato aktivita podporuje pozornost k detailům a zvyšuje jazykovou kulturu.Nahrazování slov:Varianta A – Nahrazení stejným slovním druhem:Zvýrazněné slovo žáci nahradí jiným slovem ze stejné kategorie. Příklad: „Sněhulák stojí u chalupy.“ → „Pes stojí u chalupy.“Varianta B – Nahrazení jiným slovním druhem:Pokud to jde, zvýrazněné slovo se musí nahradit jiným slovním druhem, což pomáhá pochopit změny ve významu a struktuře věty. Příklad: Podstatné jméno „stůl“ může být nahrazeno zájmenem „ten“ nebo číslovkou „jeden“.Skladba vět a skladební dvojice: Žáci vyhledávají základní skladební dvojice nebo jiné větné členy a zkoumají, jak jednotlivé části věty spolu souvisí.Transformace vět: Žáci mění věty například:z oznamovacích na tázací,z kladných na zápornéz přítomného času na minulý či budoucíKombinování a slučování vět: Vyberte dvě nebo více vět z materiálu a požádejte žáky, aby je spojili do jednoho souvětí pomocí vhodných spojek. Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-790687
Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
33.00