Materiál obsahuje:
9 osobností z historie - velikáni v chemii a jejich objevy
celkem 27 karet, které se skládají k sobě
možnost hrát jako klasické pexeso nebo hru “Hádej, kdo jsem?”
Obsah:
Učení o významných chemických osobnostech, jako jsou Antoine Lavoisier, Dmitrij Mendělejev, Marie Curie, Robert Boyle, Ernest Rutherford, Rosalind Franklin, Linus Pauling, Joseph Priestley, Glenn T. Seaborg a další, je velmi důležité z několika důvodů:
- Studenti získají lepší pochopení toho, jak se vědecké poznání vyvíjelo a jak klíčové objevy ovlivnily náš dnešní pohled na svět.
- Velikáni vědy, kteří překonali překážky a udělali zásadní objevy, mohou inspirovat studenty, aby se i oni snažili dosáhnout vysokých cílů a překonat vlastní výzvy.
- Historie vědy může být velmi zajímavá a zábavná. Kreativní a interaktivní hodiny, kde studenti objevují příběhy těchto vědců a jejich experimenty, mohou povzbudit jejich zájem o vědu.
Využití:
- Aktivita na začátek / konec roku
- Táborová hra s chemickým zaměřením
- Skupinová práce
- Domácí příprava, například referátu o významných osobnostech v historii chemie
Materiál lze využít jako klasické pexeso, kdy studenti skládají vždy tři kartičky k sobě. Lze hrát i hra na poznávání osobnosti, kdy vyučující čte informace z kartičky a žáci hádají, o kterou osobnost se jedná.
Další možností je, zadat žákům samostatnou práci, a to buď samostatně, či ve skupině, vytvořit na základě informací z karet plnohodnotnou prezentaci o těchto osobnostech.
Vzdělávání o významných chemicích a jejich přínosech umožňuje studentům nejen lépe pochopit chemii jako vědu, ale také se inspirovat a motivovat k dalšímu učení a objevování. To přispívá k celkovému rozvoji jejich vědeckého myšlení a zájmu o chemii.
Kartičky je vhodné zalaminovat a používat opakovaně.