CHEMIE: Po stopách derivátů - vědomostní hra

Předmět:
Počet stran:
16
Velikost: 4.23 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 3. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje:

10 listů A4 s indiciemi - vždy deset informací, které vedou k nalezení derivátu

řešení

Verzi s více zadáními na jednom listě

 

Využití:

  • Hra v týmech či pro jednotlivce - souboj znalostí

Materiál lze využít jako zábavný prvek do hodin chemie.

Žáci soupeří v týmech proti sobě. Učitel čte postupně indicie. Hra má deset kol - odhaluje se postupně všech deset derivátů.

V každém kole má každý tým pouze jednu možnost tipnout si, co za derivát se pod indiciemi ukrývá.

Cílem je, využít co nejmenší počet nápověd. Jsou to body, čím nižší skóre na konci skupina získá, vítězí. Ostatní skupiny, které neuhodli nebo nehádali v kole vůbec získávají maximální počet deseti bodů.

Názorný příklad:

V prvním kole hádají žáci první ukrytý derivát.

Vyučující čte první nápovědu. Nikdo neví. To stejné při druhé a třetí nápovědě. Po čtvrté nápovědě se přihlásí druhý tým a ví správnou odpověď. Získává 4 body. Ostatní týmy 10.

V dalším kole si první tým zkusí tipnout derivát už po druhé nápovědě. Odpoví ovšem chybně. Získává deset mínusových bodů. Obdobně i ostatní týmy.

Po deseti kolech vítězí tým s nejnižším počtem bodů.

Chemie je základem pro mnoho oborů a povolání, včetně lékařství, farmacie, biologie, inženýrství, a mnoha dalších. Porozumění základům uhlovodíkových řetězců je nezbytné pro další studium těchto oborů a pro práci v nich.

Chemie často vyžaduje schopnost pracovat s abstraktními pojmy a symboly. Tento druh myšlení je důležitý pro řešení složitých problémů a je užitečný ve všech oblastech života.

Uhlovodíkové řetězce jsou základními stavebními bloky organických molekul, které se nacházejí v mnoha každodenních předmětech, jako jsou potraviny, léčiva, kosmetika, a mnoho dalšího.

Porozumění těmto molekulám umožňuje studentům lépe chápat svět kolem sebe a vztahy mezi různými látkami.

Další produkty od autora PavMa

632104
Německý jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Materiál obsahuje: 36 kartiček 12 kartiček s obrázkem zvířete, které žije pod zemí. 12 kartiček s označením zvířete v
45.00 Kč
815686
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento materiál je zaměřen na procvičení a upevnění znalostí Pythagorovy věty v praktických úlohách, které simulují
40.00 Kč
789977
Český jazyk
2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: 9 různorodých dotazníků pro mladší děti černobílý tisk více zadání na jednom listě pro ekonomický
45.00 Kč
640620
Německý jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: A4 pracovní list s německy psanými větami a úkoly. Řešení Využití: Samostatná práce Skupinová práce
30.00 Kč
CHEMIE: Po stopách derivátů - vědomostní hra CHEMIE: Po stopách derivátů - vědomostní hra
Materiál obsahuje:10 listů A4 s indiciemi - vždy deset informací, které vedou k nalezení derivátuřešeníVerzi s více zadáními na jednom listě Využití:Hra v týmech či pro jednotlivce - souboj znalostíMateriál lze využít jako zábavný prvek do hodin chemie.Žáci soupeří v týmech proti sobě. Učitel čte postupně indicie. Hra má deset kol - odhaluje se postupně všech deset derivátů.V každém kole má každý tým pouze jednu možnost tipnout si, co za derivát se pod indiciemi ukrývá.Cílem je, využít co nejmenší počet nápověd. Jsou to body, čím nižší skóre na konci skupina získá, vítězí. Ostatní skupiny, které neuhodli nebo nehádali v kole vůbec získávají maximální počet deseti bodů.Názorný příklad:V prvním kole hádají žáci první ukrytý derivát.Vyučující čte první nápovědu. Nikdo neví. To stejné při druhé a třetí nápovědě. Po čtvrté nápovědě se přihlásí druhý tým a ví správnou odpověď. Získává 4 body. Ostatní týmy 10.V dalším kole si první tým zkusí tipnout derivát už po druhé nápovědě. Odpoví ovšem chybně. Získává deset mínusových bodů. Obdobně i ostatní týmy.Po deseti kolech vítězí tým s nejnižším počtem bodů.Chemie je základem pro mnoho oborů a povolání, včetně lékařství, farmacie, biologie, inženýrství, a mnoha dalších. Porozumění základům uhlovodíkových řetězců je nezbytné pro další studium těchto oborů a pro práci v nich.Chemie často vyžaduje schopnost pracovat s abstraktními pojmy a symboly. Tento druh myšlení je důležitý pro řešení složitých problémů a je užitečný ve všech oblastech života.Uhlovodíkové řetězce jsou základními stavebními bloky organických molekul, které se nacházejí v mnoha každodenních předmětech, jako jsou potraviny, léčiva, kosmetika, a mnoho dalšího.Porozumění těmto molekulám umožňuje studentům lépe chápat svět kolem sebe a vztahy mezi různými látkami.
UUCZ-813813
Chemie>Didaktické hry>Postřehovky>Pracovní listy>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🔍 Šifry
35.00