Halogenidy

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
27
Velikost: 10.34 MB
Typ souboru: zip
Prodávající ChemiBára
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 9. 2025
Sdílet:

Materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku dvouprvkové sloučeniny a zahrnuje přípravu na 1 - 2 vyučovací hodiny. 

Obsah a použití:

Materiál obsahuje:

  •  úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou halogenidy, názvosloví halogenidů
  • dva texty o jednotlivých zástupcích halogenidů - chlorid sodný, fluorid vápenatý
  • barevná varianta (strana 2-3)
  • černobílá varianta (strana 4-5)
  • pracovní list - informace z textů žáci vyplní do PL (strana 6-7)
  • řešení pracovního listu (strana 8)
  • aktivita na opakování názvosloví halogenidů - lze rozstříhat uprostřed a mít z toho kartičky na DOMINO, nebo rozstříhat jednotlivé sloupečky a mít z toho PEXESO
  • barevná varianta (strana 9-10)
  • černobílá varianta (strana 11-12)

V úvodu hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou halogenidy a jejich názvosloví. 

Využití textů:

  •  Metoda skládankového učení - rozdělení žáků do skupin, kdy každý člen skupiny je expertem na jiného zástupce halogenidů. Po nastudování daného zástupce, každý přednese zbytku své skupiny, co se dozvěděl a společně vyplní pracovní list. Protože u halogenidů máme zástupců poměrně málo, tak buď skupiny omezíme pouze na dvojice, nebo zvolíme jinou z možností využití textů.
  • Každá skupina dostane k dispozici všechny texty a společně vyplňují pracovní list.
  • Je možnost že žák pracuje samostatně.

Na konci hodiny proběhne společná kontrola pracovního listu.

Cíl:

Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o halogenidech, jejich zástupcích a jejich využitím v praktickém životě.

Dále pokud žáci pracují ve skupinkách, tudíž rovněž procvičují práci v týmu a komunikační dovednosti.

Další produkty od autora ChemiBára

927989
Chemie
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Materiál obsahuje: plakát “ Laboratorní nádob í” - v několika barevných variantách, včetně černobílé plakát “ Bezpečnost
40.00 Kč
916342
Chemie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Tento materiál je určen do hodin chemie pro žáky 9. ročníku v rámci učiva o názvosloví solí kyslíkatých kyselin
25.00 Kč
923578
Biologie
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál je primárně určen pro žáky 9. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku přírodní látky - VITAMÍNY
45.00 Kč
918279
Chemie
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Materiál je určen pro žáky 8. a 9. ročníku ZŠ do hodin chemie. Materiál lze využít jako opakování v 8. ročníku, když se
35.00 Kč
Halogenidy Halogenidy
Materiál je primárně určen pro žáky 8. ročníku ZŠ do hodin chemie v rámci tematického celku dvouprvkové sloučeniny a zahrnuje přípravu na 1 - 2 vyučovací hodiny. Obsah a použití:Materiál obsahuje: úvodní prezentaci - ta obsahuje informace o tom, co jsou halogenidy, názvosloví halogenidůdva texty o jednotlivých zástupcích halogenidů - chlorid sodný, fluorid vápenatýbarevná varianta (strana 2-3)černobílá varianta (strana 4-5)pracovní list - informace z textů žáci vyplní do PL (strana 6-7)řešení pracovního listu (strana 8)aktivita na opakování názvosloví halogenidů - lze rozstříhat uprostřed a mít z toho kartičky na DOMINO, nebo rozstříhat jednotlivé sloupečky a mít z toho PEXESObarevná varianta (strana 9-10)černobílá varianta (strana 11-12)V úvodu hodiny si s žáky vysvětlíme, co jsou halogenidy a jejich názvosloví. Využití textů: Metoda skládankového učení - rozdělení žáků do skupin, kdy každý člen skupiny je expertem na jiného zástupce halogenidů. Po nastudování daného zástupce, každý přednese zbytku své skupiny, co se dozvěděl a společně vyplní pracovní list. Protože u halogenidů máme zástupců poměrně málo, tak buď skupiny omezíme pouze na dvojice, nebo zvolíme jinou z možností využití textů.Každá skupina dostane k dispozici všechny texty a společně vyplňují pracovní list. Je možnost že žák pracuje samostatně.Na konci hodiny proběhne společná kontrola pracovního listu.Cíl:Cílem materiálu je, aby se žáci seznámili s učivem o halogenidech, jejich zástupcích a jejich využitím v praktickém životě.Dále pokud žáci pracují ve skupinkách, tudíž rovněž procvičují práci v týmu a komunikační dovednosti.
UUCZ-964394
Chemie>Domino>Pexeso>Pracovní listy>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00