Začínáme s chemií - úvodní hodiny: Reakce kolem nás

Předmět:
Počet stran:
9
Velikost: 6.42 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající PavMa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 8. 2025
Sdílet:

Začínáme s chemií - úvodní hodiny

Chemie v běžném životě - chemické reakce kolem nás

 

ČERNOBÍLÁ VERZE

O čem materiál je

Soubor obsahuje 20 kartiček znázorňujících chemické reakce a procesy z každodenního života. Každá kartička obsahuje obrázek, stručný popis a vysvětlení, jaká chemická reakce či děj probíhá. Díky propojení s běžnými situacemi si žáci snadno uvědomí, že chemie není jen školní látka, ale součást jejich života doma, venku i v těle.

Cíl materiálu

  • Ukázat žákům, že chemické reakce probíhají kolem nás každý den.
  • Propojit teoretické učivo s praktickými příklady.
  • Podpořit schopnost rozpoznat chemické děje v běžném životě.

Tipy použití ve výuce

  • Motivační aktivita na začátku hodiny – žáci skládají tři kartičky k sobě.
  • Třídění kartiček – žáci mohou přiřazovat reakce např. na spalování, korozi, kvašení, biologické procesy apod.
  • Skupinová práce – každá skupina dostane sadu kartiček a připraví krátké vysvětlení pro třídu.
  • Didaktická hra – učitel přečte popis a žáci hledají odpovídající obrázek či vysvětlení.

Přínos pro učitele

  • Připravený vizuálně atraktivní materiál, který okamžitě zapojuje žáky.
  • Ušetří čas s vyhledáváním příkladů z praxe.
  • Lze snadno kombinovat s dalšími metodami (diskuse, třídění, projektová výuka).

Přínos pro žáky

  • Vidí, že chemie je součástí jejich života.
  • Lépe si zapamatují teoretické pojmy díky konkrétním a známým příkladům.
  • Rozvíjejí schopnost pozorovat, přemýšlet a analyzovat situace kolem sebe.

Žáci mají rádi, když poznávají věci, které znají z praxe. Kartičky jim ukážou, že chemie není jen „rovnice na tabuli“, ale že ji zažívají denně – když se jim kazí zuby, když sportují, když se těsto nafukuje nebo když se opalují. Tento moment „Aha, tohle znám!“ je klíčový pro vnitřní motivaci.

Další produkty od autora PavMa

808778
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
O čem je tento materiál: Tento učební materiál obsahuje 36 kartiček zaměřených na procvičování výpočtů obvodu a obsahu
40.00 Kč
632104
Německý jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pexeso
Materiál obsahuje: 36 kartiček 12 kartiček s obrázkem zvířete, které žije pod zemí. 12 kartiček s označením zvířete v
45.00 Kč
892225
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Doplňovací hra na rozvoj slovní zásoby (2. stupeň ZŠ) 1. Popis hry Tato hra je navržena jako psaná doplňovací hra pro
35.00 Kč
643039
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: A4 pracovní listy se zlomky k seřazení - verze A, B, C Řešení pro každou verzi Využití: Cíl práce
30.00 Kč
Začínáme s chemií - úvodní hodiny: Reakce kolem nás Začínáme s chemií - úvodní hodiny: Reakce kolem nás
Začínáme s chemií - úvodní hodinyChemie v běžném životě - chemické reakce kolem nás ČERNOBÍLÁ VERZEO čem materiál jeSoubor obsahuje 20 kartiček znázorňujících chemické reakce a procesy z každodenního života. Každá kartička obsahuje obrázek, stručný popis a vysvětlení, jaká chemická reakce či děj probíhá. Díky propojení s běžnými situacemi si žáci snadno uvědomí, že chemie není jen školní látka, ale součást jejich života doma, venku i v těle.Cíl materiáluUkázat žákům, že chemické reakce probíhají kolem nás každý den.Propojit teoretické učivo s praktickými příklady.Podpořit schopnost rozpoznat chemické děje v běžném životě.Tipy použití ve výuceMotivační aktivita na začátku hodiny – žáci skládají tři kartičky k sobě.Třídění kartiček – žáci mohou přiřazovat reakce např. na spalování, korozi, kvašení, biologické procesy apod.Skupinová práce – každá skupina dostane sadu kartiček a připraví krátké vysvětlení pro třídu.Didaktická hra – učitel přečte popis a žáci hledají odpovídající obrázek či vysvětlení.Přínos pro učitelePřipravený vizuálně atraktivní materiál, který okamžitě zapojuje žáky.Ušetří čas s vyhledáváním příkladů z praxe.Lze snadno kombinovat s dalšími metodami (diskuse, třídění, projektová výuka).Přínos pro žákyVidí, že chemie je součástí jejich života.Lépe si zapamatují teoretické pojmy díky konkrétním a známým příkladům.Rozvíjejí schopnost pozorovat, přemýšlet a analyzovat situace kolem sebe.Žáci mají rádi, když poznávají věci, které znají z praxe. Kartičky jim ukážou, že chemie není jen „rovnice na tabuli“, ale že ji zažívají denně – když se jim kazí zuby, když sportují, když se těsto nafukuje nebo když se opalují. Tento moment „Aha, tohle znám!“ je klíčový pro vnitřní motivaci.
UUCZ-939744
Chemie>Didaktické hry>Pexeso>7.>8.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00