Pomůcka je určena k procvičení slovní zásoby počasí. Žáci si hravou formou procvičí slovní zásobu a jednoduché dialogy. Materiál obsahuje celkem 8 měst s popisem počasí, tabulku k doplnění a kontrolní kartu.
Žáci pracují buď společně s učitelem nebo ve dvojicích či v menších skupinách.
1) Učitel rozmístí po třídě karty s městy. Žáci postupně „cestují“ mezi jednotlivými městy a do tabulky zaznamenávají, jaké je kde počasí. Učitel žáky upozorní, že u některých měst je několik správných variant.
2) Žáci pracují ve dvojicích, každý má svou, již vyplněnou, tabulku (vzájemně si ji neukazují). Jeden žák vždy pokládá otázku – jaké je počasí v konkrétním městě, např.: „Wie ist das Wetter in Berlin?“, druhý žák z dvojice odpovídá, poté se prohodí. Žák, který nejdříve odpovídal, nyní pokládá novou otázku a žák, který se předtím tázal, odpovídá. Tímto způsobem se žáci střídají a společně si kontrolují svoje odpovědi.
Lze se také ptát, kde je slunečno, kde prší, atd., žáci poté jmenují města, kde je právě takové počasí.
Např.: Wo ist es windig? In München ist es windig.
3) Žáci si jdou za učitelem pro kontrolní kartu, podle ní si zkontrolují správnost svých odpovědí.