Pro koho: sedmá třída, osmá třída
Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, práce celé třídy
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Výukový materiál se skládá z kartiček s informacemi a krátkého pracovního listu. Vše doplněno o řešení.
Metodický postup
- každý žák obdrží jednu kartu s informacemi (nejprve dáme do oběhu tolik kartiček - chronologicky prvních - kolik je ve třídě přítomno žáků)
- žáci mají za úkol kartičky chronologicky seřadit tak, jak jdou události za sebou, zároveň kartičky tvoří skupiny těch, které jsou spolu navzájem tematicky spjaty (na každé kartičce je uvedeno číslo, kolik karet se má navzájem najít)
- žáci tedy musí najít své kolegy do skupinky, a poté se správně chronologicky zařadit
- jakmile mají žáci naplněnou skupinu a domnívají se, že jsou chronologicky správně zařazeni, mohou si jít pro další kartičku (pedagog již další karty promíchá)
- jakmile je vytvořena časová osa, každá skupina si připraví krátkou ústní prezentaci svého tématu (někteří žáci musí pracovat ve více skupinách), poté se navzájem postupně představí, tím vznikne ucelený příběh
- na závěr žáci obdrží k vypracování krátký pracovní list