Soubor obsahuje přípravu čtyř vyučovacích hodin na téma Franské říše. V jednotlivých hodinách se žáci zabývají rozpadem západořímské říše, stěhováním národů, osobnostmi Chlodvíka I., Karla Martela a Karla Velikého, Karolínskou renesancí, rozdělením Franské říše a opakováním tematického celku.
V rámci příprav žáci pracují s různými zdroji informací, využívají moderní technologie, vytvářejí myšlenkové mapy a používají metody jako "ano/ne" či "snowball". Díky tomu si rozvíjí schopnosti práce se zdroji, kritického myšlení, spolupráce a schopnosti shrnout informace do jednoduchých vět. Významnou součástí je i reflektivní činnost, kdy si žáci uvědomují, co se naučili a jaký udělali pokrok.
Materiály odpovídají EUR konceptu výuky. Evokace pracuje s žákovskými prekoncepty. U žáků dochází k uvědomění si významu při zpracování informací. Informace si zařazují do jednotlivých struktur poznání. Je zde také reflexe. Díky tomu si žáci uvědomí, co a jak se učili a jaký udělali pokrok.
Vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ, vypracován v souladu s RVP ZV.
Cíle:
Po skončení jednotlivých vyučovacích hodin budou žáci schopni:
- spolupracovat ve skupině,
- analyzovat různé zdroje poznání,
- shrnout texty do jednoduchých vět,
- vybrat 5 nejdůležitějších informací o Karlu Velikém,
- vyčíst informace z mapy,
- používat smartphone k zopakování učiva,
- specifikovat pojmy z tématu Franské říše,
- zapojit se do diskuze třídy.
Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.