Francká říše (Karel Veliký, východofrancká říše, západofrancká říše)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
75
Velikost: 3.06 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2024
Sdílet:

Pro koho: sedmá třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

 

Výukový materiál může sloužit pro dvě vyučovací hodiny (1. hodina - Karel Veliký, Francká říše, 2. hodina - východofrancká říše, západofrancká říše).

 

V první části výukového materiálu se využívá metody učitel v roli. Pedagog se stává Karlem Velikým a promlouvá k dnešním žákům. Každý z žáků si vylosuje jednu kartičku s pojmy (Karel Veliký, císař, umění, vzdělanost, ...). Žák s kartičkou Karel Veliký si stoupne doprostřed, ostatní poslouchají pedagogovo vyprávění. Pokud uslyší, že se jejich pojem nějakým způsobem týká Karla Velikého, stoupnou si za žáka ztvárňujícího Karla Velikého. Po skončení vyprávění každý z žáků stojících za Karlem Velikým objasní, proč za ním stojí (např. žák s pojmem písemnictví objasní, že Karel Veliký písemnictví podporoval). Poté, co každý z žáků objasní svou pozici se slova ujímá žák ztvárňující Karla Velikého a pokusí se vlastními slovy přeříkat příběh (jako nápověda mu slouží právě kartičky, které drží jeho spolužáci). Pokud už neví, jak pokračovat, může si na pomoc zavolat někoho ze spolužáků, kteří se za něj nezařadili.

 

Druhá část výukového materiálu je zaměřena na práci ve skupinách. Každá skupina obdrží karty buď k východofrancké říši nebo západofrancké říši a mají za úkol je poskládat tak, jak jdou za sebou. Některé kartičky na sebe navazují chronologicky a některé rozvíjí dané téma. Po skupinovém seskládání kartiček si každá skupinka připraví vyprávění (aby jej povyprávěla zbytku třídy). Závěr aktivity může být různý. Buď společný brainstorming na daná témata (co si kdo zapamatoval) nebo si každý z žáků vybere jednu část říše a o ní sepíše ,,referát”.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

70360
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
500972
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, celá třída Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
30.00 Kč
616881
Dějepis
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: devátá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, dramatizace Typ materiálu: vzdělávací materiál pro
40.00 Kč
75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
Francká říše (Karel Veliký, východofrancká říše, západofrancká říše) Francká říše (Karel Veliký, východofrancká říše, západofrancká říše)
Pro koho: sedmá třídaStyl práce: samostatná práce, skupinová práceTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový materiál může sloužit pro dvě vyučovací hodiny (1. hodina - Karel Veliký, Francká říše, 2. hodina - východofrancká říše, západofrancká říše). V první části výukového materiálu se využívá metody učitel v roli. Pedagog se stává Karlem Velikým a promlouvá k dnešním žákům. Každý z žáků si vylosuje jednu kartičku s pojmy (Karel Veliký, císař, umění, vzdělanost, ...). Žák s kartičkou Karel Veliký si stoupne doprostřed, ostatní poslouchají pedagogovo vyprávění. Pokud uslyší, že se jejich pojem nějakým způsobem týká Karla Velikého, stoupnou si za žáka ztvárňujícího Karla Velikého. Po skončení vyprávění každý z žáků stojících za Karlem Velikým objasní, proč za ním stojí (např. žák s pojmem písemnictví objasní, že Karel Veliký písemnictví podporoval). Poté, co každý z žáků objasní svou pozici se slova ujímá žák ztvárňující Karla Velikého a pokusí se vlastními slovy přeříkat příběh (jako nápověda mu slouží právě kartičky, které drží jeho spolužáci). Pokud už neví, jak pokračovat, může si na pomoc zavolat někoho ze spolužáků, kteří se za něj nezařadili. Druhá část výukového materiálu je zaměřena na práci ve skupinách. Každá skupina obdrží karty buď k východofrancké říši nebo západofrancké říši a mají za úkol je poskládat tak, jak jdou za sebou. Některé kartičky na sebe navazují chronologicky a některé rozvíjí dané téma. Po skupinovém seskládání kartiček si každá skupinka připraví vyprávění (aby jej povyprávěla zbytku třídy). Závěr aktivity může být různý. Buď společný brainstorming na daná témata (co si kdo zapamatoval) nebo si každý z žáků vybere jednu část říše a o ní sepíše ,,referát”.
UUCZ-628377
Dějepis>Ostatní>7.>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00