Pozdní doba kamenná (eneolit)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 4.68 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
21. 7. 2024
Sdílet:

Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia

Styl práce: ve skupinách nebo samostatně

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

Žáci pracují ve dvojicích, skupinách nebo samostatně. Materiál se skládá z pracovního listu, 7 otázek, 7 nápověd a 7 odpovědí. Na začátku aktivity žáci obdrží pracovní list, do kterého zapíší informace, které dosud o pravěku znají (jako nápověda mohou sloužit obrázky po stranách: vznik člověka, doba ledová + mamuti, člověk se živil převážně jejich lovem, začalo oteplování, tály ledovce, Evropu pokrýval lesní porost, nová zvířata, člověk se usadil, vzniklo zemědělství, pravěk končí vznikem písma).

Každá skupina obdrží první lísteček s otázkou, na kterou se snaží vymyslet odpověď. Pokud ji nezná, může si přijít pro lísteček s nápovědou. Po správné odpovědi získá lístek číslo 2, poté 3 atd. až se dopracuje k poslední sedmé otázce. Poté zapisují nově získané informace do pracovního listu.

 

Dvě verze

  • Všechny lístky jsou u pedagoga. Žáci chodí odpovědi říct právě jemu, za to získávají další otázku. Výhodou je, že pokud se spletou, může pedagog poskytnout další vodítko. Zkrátka na správnou odpověď nakonec přijdou sami.
  • Všechny lístky s otázkami, nápovědami i odpověďmi jsou na určitém místě, kam si žáci chodí jako do samoobsluhy. Výhodou je, že nedochází např. k frontám u učitelského stolu. Nevýhodou je, že žáci si správnou odpověď nakonec přečtou.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

657107
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: sedmá třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
40.00 Kč
566269
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: samostatná nebo ve dvojicích Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
28.00 Kč
75461
Dějepis
8.
Ostatní
Kdo jsem? Žáci mají za úkol z fiktivního ,,dopisu" či ,,doznání" přijít na to, o kterou významnou osobnost se jedná
0.00 Kč
443826
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k řešení problémů
37.00 Kč
Pozdní doba kamenná (eneolit) Pozdní doba kamenná (eneolit)
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnáziaStyl práce: ve skupinách nebo samostatněTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠŽáci pracují ve dvojicích, skupinách nebo samostatně. Materiál se skládá z pracovního listu, 7 otázek, 7 nápověd a 7 odpovědí. Na začátku aktivity žáci obdrží pracovní list, do kterého zapíší informace, které dosud o pravěku znají (jako nápověda mohou sloužit obrázky po stranách: vznik člověka, doba ledová + mamuti, člověk se živil převážně jejich lovem, začalo oteplování, tály ledovce, Evropu pokrýval lesní porost, nová zvířata, člověk se usadil, vzniklo zemědělství, pravěk končí vznikem písma).Každá skupina obdrží první lísteček s otázkou, na kterou se snaží vymyslet odpověď. Pokud ji nezná, může si přijít pro lísteček s nápovědou. Po správné odpovědi získá lístek číslo 2, poté 3 atd. až se dopracuje k poslední sedmé otázce. Poté zapisují nově získané informace do pracovního listu. Dvě verzeVšechny lístky jsou u pedagoga. Žáci chodí odpovědi říct právě jemu, za to získávají další otázku. Výhodou je, že pokud se spletou, může pedagog poskytnout další vodítko. Zkrátka na správnou odpověď nakonec přijdou sami.Všechny lístky s otázkami, nápovědami i odpověďmi jsou na určitém místě, kam si žáci chodí jako do samoobsluhy. Výhodou je, že nedochází např. k frontám u učitelského stolu. Nevýhodou je, že žáci si správnou odpověď nakonec přečtou.
UUCZ-605800
Dějepis>Pracovní listy>6.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00