Pozdní doba kamenná (eneolit)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
17
Velikost: 4.68 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 12. 2024
Sdílet:

Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnázia

Styl práce: ve skupinách nebo samostatně

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ

Žáci pracují ve dvojicích, skupinách nebo samostatně. Materiál se skládá z pracovního listu, 7 otázek, 7 nápověd a 7 odpovědí. Na začátku aktivity žáci obdrží pracovní list, do kterého zapíší informace, které dosud o pravěku znají (jako nápověda mohou sloužit obrázky po stranách: vznik člověka, doba ledová + mamuti, člověk se živil převážně jejich lovem, začalo oteplování, tály ledovce, Evropu pokrýval lesní porost, nová zvířata, člověk se usadil, vzniklo zemědělství, pravěk končí vznikem písma).

Každá skupina obdrží první lísteček s otázkou, na kterou se snaží vymyslet odpověď. Pokud ji nezná, může si přijít pro lísteček s nápovědou. Po správné odpovědi získá lístek číslo 2, poté 3 atd. až se dopracuje k poslední sedmé otázce. Poté zapisují nově získané informace do pracovního listu.

 

Dvě verze

  • Všechny lístky jsou u pedagoga. Žáci chodí odpovědi říct právě jemu, za to získávají další otázku. Výhodou je, že pokud se spletou, může pedagog poskytnout další vodítko. Zkrátka na správnou odpověď nakonec přijdou sami.
  • Všechny lístky s otázkami, nápovědami i odpověďmi jsou na určitém místě, kam si žáci chodí jako do samoobsluhy. Výhodou je, že nedochází např. k frontám u učitelského stolu. Nevýhodou je, že žáci si správnou odpověď nakonec přečtou.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

611239
Dějepis
9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: devátá třída Styl práce: samostatná práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ Výukový
32.00 Kč
75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
498653
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, společná kontrola Typ materiálu: vzdělávací materiál
30.00 Kč
524786
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Domino
Pro koho: 5., 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, ve dvojicích, společná kontrola Typ materiálu
30.00 Kč
Pozdní doba kamenná (eneolit) Pozdní doba kamenná (eneolit)
Pro koho: šestá třída, první ročník osmiletého gymnáziaStyl práce: ve skupinách nebo samostatněTyp materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠŽáci pracují ve dvojicích, skupinách nebo samostatně. Materiál se skládá z pracovního listu, 7 otázek, 7 nápověd a 7 odpovědí. Na začátku aktivity žáci obdrží pracovní list, do kterého zapíší informace, které dosud o pravěku znají (jako nápověda mohou sloužit obrázky po stranách: vznik člověka, doba ledová + mamuti, člověk se živil převážně jejich lovem, začalo oteplování, tály ledovce, Evropu pokrýval lesní porost, nová zvířata, člověk se usadil, vzniklo zemědělství, pravěk končí vznikem písma).Každá skupina obdrží první lísteček s otázkou, na kterou se snaží vymyslet odpověď. Pokud ji nezná, může si přijít pro lísteček s nápovědou. Po správné odpovědi získá lístek číslo 2, poté 3 atd. až se dopracuje k poslední sedmé otázce. Poté zapisují nově získané informace do pracovního listu. Dvě verzeVšechny lístky jsou u pedagoga. Žáci chodí odpovědi říct právě jemu, za to získávají další otázku. Výhodou je, že pokud se spletou, může pedagog poskytnout další vodítko. Zkrátka na správnou odpověď nakonec přijdou sami.Všechny lístky s otázkami, nápovědami i odpověďmi jsou na určitém místě, kam si žáci chodí jako do samoobsluhy. Výhodou je, že nedochází např. k frontám u učitelského stolu. Nevýhodou je, že žáci si správnou odpověď nakonec přečtou.
UUCZ-605800
Dějepis>Pracovní listy>6.>ZŠ – 2. STUPEŇ
35.00