Renesance – projektová hodina s osobnostmi umění

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
24
Velikost: 2.73 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Moderní Škola
Nahráno:
Naposledy upraveno:
29. 8. 2025
Sdílet:

V rámci této zpracované interaktivní projektové hodiny se žáci seznámí s vybranými významnými umělci renesanční doby.

Tato hodina je zpracována tak, aby podporovala aktivní zapojení žáků, samostatnost a zároveň zábavnou formou prohlubuje historické vědomosti.

Co žáky čeká?

  • Práce ve skupinách na jednotlivých stanovištích.
  • Aktivní zkoumání renesančních osobností pomocí pracovních listů.
  • Rozvoj spolupráce, čtení s porozuměním a prezentačních dovedností.

Co je součásti materiálu?

  • Přehledně zpracovaný plán projektové hodiny.
  • Stanoviště zaměřená na Leonarda da Vinciho, Michelangela, Brunelleschi a další.
  • Pracovní listy ke každé osobnosti.

Materiály odpovídají EUR konceptu výuky. Evokace pracuje s žákovskými prekoncepty. U žáků dochází k uvědomění si významu při zpracování informací. Informace si zařazují do jednotlivých struktur poznání. Je zde také reflexe. Díky tomu si žáci uvědomí, co a jak se učili a jaký udělali pokrok.

Vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ, vypracován v souladu s RVP ZV.

Cíle: Po skončení vyučovací hodiny budou žáci umět poznat významné osobnosti renesančního umění, analyzovat různé zdroje poznání, specifikovat pojmy k tématu renesance, zvládnou spolupracovat ve skupině a rozvinou prezentační schopnosti.

Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.

Další produkty od autora Moderní Škola

340263
Dějepis
6., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Plán vyučovací hodiny - Nejisté představy o vývoji a stvoření člověka - Evoluce, křesťanství, báje, ... Materiál
30.00 Kč
714236
Dějepis
7., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Vznik českého státu - Smrt svatého Václava a vláda Boleslava I. Tato hodina je zaměřena na rozvoj kritického myšlení a
25.00 Kč
266535
Dějepis
7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje přípravu jedné vyučovací hodiny na téma franské říše. V rámci hodiny si žáci zopakují celý tematický
30.00 Kč
913208
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Diář učitelský
2025/2026 Pedagogický diář / učitelský deník - zelená varianta Tento pedagogický diář je vytvořený přímo učitelkou a
60.00 Kč
Renesance – projektová hodina s osobnostmi umění Renesance – projektová hodina s osobnostmi umění
V rámci této zpracované interaktivní projektové hodiny se žáci seznámí s vybranými významnými umělci renesanční doby.Tato hodina je zpracována tak, aby podporovala aktivní zapojení žáků, samostatnost a zároveň zábavnou formou prohlubuje historické vědomosti.Co žáky čeká?Práce ve skupinách na jednotlivých stanovištích.Aktivní zkoumání renesančních osobností pomocí pracovních listů.Rozvoj spolupráce, čtení s porozuměním a prezentačních dovedností.Co je součásti materiálu?Přehledně zpracovaný plán projektové hodiny.Stanoviště zaměřená na Leonarda da Vinciho, Michelangela, Brunelleschi a další.Pracovní listy ke každé osobnosti.Materiály odpovídají EUR konceptu výuky. Evokace pracuje s žákovskými prekoncepty. U žáků dochází k uvědomění si významu při zpracování informací. Informace si zařazují do jednotlivých struktur poznání. Je zde také reflexe. Díky tomu si žáci uvědomí, co a jak se učili a jaký udělali pokrok.Vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ, vypracován v souladu s RVP ZV.Cíle: Po skončení vyučovací hodiny budou žáci umět poznat významné osobnosti renesančního umění, analyzovat různé zdroje poznání, specifikovat pojmy k tématu renesance, zvládnou spolupracovat ve skupině a rozvinou prezentační schopnosti.Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní, sociální a personální.
UUCZ-945793
Dějepis>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>4.>5.>6.>7.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
40.00