Stavovskámonarchie a důsledky husitství
Zpracovaný plán hodiny do dějepisu. Je vhodný pro druhý stupeň ZŠ.
Zde se využívá hlavně skupinová práce, rozvoj čtenářské gramotnosti, metoda ano/ne, rozvíjí se historická gramotnost, důsledky a příčiny od P. Seixase – rozlišují důsledky na pozitivní x negativní a krátkodobé x dlouhodobé.
Materiály odpovídají EUR konceptu výuky. Evokace pracuje s žákovskými prekoncepty. U žáků dochází k uvědomění si významu při zpracování informací. Informace si zařazují do jednotlivých struktur poznání. Je zde také reflexe. Díky které si žáci uvědomí, co a jak se učili a jaký udělali pokrok.
Vzdělávací materiál pro ZŠ a SŠ, vypracován v souladu s RVP ZV
Cíle: Po skončení vyučovací hodiny budou žáci schopni vlastními slovy představit důsledky husitství, naslouchat ostatním, rozvíjet čtenářské a komunikační schopnosti
Klíčové kompetence: k učení, k řešení problémů, komunikativní