Pro koho: osmá třída
Styl práce: samostatná práce, práce celé třídy
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň ZŠ
Výukový materiál se skládá ze dvou pracovních listů (jeden jako opakování na začátek hodiny, druhý na konec hodiny pro závěrečné shrnutí) a kartiček s texty určenými k přednesu před třídou. Dvě kartičky vždy představují dva možné průběhy událostí, na žácích pak je rozhodnutí, která verze je pravdivá. Hlasují s pomocí karty PRAVDA.
Metodický postup:
- každý žák samostatně vyplní pracovní list týkající se opakování (křížovka)
- každý žák obdrží kartičku PRAVDA
- postupně se představí 8 témat (Reakce Ludvíka XVI. na revoluci, Reakce Pruska a habsburské monarchie na revoluci, Reakce Francouzů na revoluci, Monarchie? Republika?, Vznikla republika, ale co s králem?, Co s královskou rodinou?, Už je konec?, Necháme si to líbit?): pedagog dá dvoum žákům (v případě dialogů čtyřem) kartičku s textem, ti ji přednesou (odehrají) zbytku třídy, třída pak prostřednictvím kartiček hlasuje, který ze dvou (čtyř) spolužáků jim přednesl skutečnost
- dva žáci obdrží scénář představující následný děj ve Francii
- žáci vyplní závěrečný shrnující pracovní list